Gå til innhold

Mobilabonnement

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er på jakt etter et billig mobilabonnement som ikke har månedsavgift.

Jeg har telefon.

Kjenner egentlig bare til kontaktkort fra Telenor og Netcom da.

Hva anbefaler du?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tele2 Champion har ikke månedsavgift, men forutsetter at du bruker telefonen for minst 69 kr/måned, for det er minste faktureringsbeløp. Ellers er abonnementet helt supert, med veldig lave ringepriser/sms-priser.

Skrevet

Har et Netcomabonnement da, så jeg tviler (håper) jeg ikke kommer opp i 69 kroner i måneden. Trenger bare et abonnement i tillegg til det vanlige.

Skrevet

Du kan jo se på Netcom Smart-Talk da(jeg tror imidlertid at de og har en minimumsdebitering pr mnd)

Skrevet

Skal sjekke det ut, men får jeg det på regninga med de andre mobilabonnementene så er det jo ingen problem. Tror jeg,,,

Skrevet

Noextras

Billig, ingen månedsavgift eller bindingstid. MEN det er forhåndsbetalt da. Jeg er veldig fornøyd med dette abonnementet.

Skrevet
Tele2 Champion har ikke månedsavgift, men forutsetter at du bruker telefonen for minst 69 kr/måned, for det er minste faktureringsbeløp. Ellers er abonnementet helt supert, med veldig lave ringepriser/sms-priser.

eh! I praksis kan vel dette kalles en fast månedesavgift?

Skrevet
Noextras

Billig, ingen månedsavgift eller bindingstid. MEN det er forhåndsbetalt da. Jeg er veldig fornøyd med dette abonnementet.

noekstra er et godt forhånds betalt abbonement.

Skrevet
Noextras

Nå er det bestilt. Tok 2 minutter.

Veldig greit å bestille på nett.

Takk skal dere ha :-D

• 1 år senere...
Skrevet
Nå er det bestilt. Tok 2 minutter.

Veldig greit å bestille på nett.

Takk skal dere ha :-D

Onecall er vel hakket billigere. Men for all del noextras er billig de også! :)

Skrevet

Får man bruke de 69kr?

Gjest blåmobil
Skrevet
Jeg er på jakt etter et billig mobilabonnement som ikke har månedsavgift.

Jeg har telefon.

Kjenner egentlig bare til kontaktkort fra Telenor og Netcom da.

Hva anbefaler du?

NetCom smart talk. ingen månedsavgift, ingen binding, ikke kontantkort eller forhåndsbetaling.

Det eneste er at du bestiller det kun på NetCom.no

Helt supert!!!!!

Gjest Gjest_Rebekka_*
Skrevet
eh! I praksis kan vel dette kalles en fast månedesavgift?

Niks.

For fast månedsagift betaler du i tillegg.

Hvis du ringer for 70 kr med dette abonnemanget betaler du 70, men hvis det hadde vert månedsavgift hadde du måttet betale det i tillegg til de 70.

Skrevet

Sitter og leser innlegg og det som slår meg er at svært mange ikke leser ALT, også det med liten skrift hva gjelder sitt eget abonnement. Blåmobil f eks skriver jo bare lureri - bevist eller ikke:

NetCom smart talk. ingen månedsavgift, ingen binding, ikke kontantkort eller forhåndsbetaling.

Det eneste er at du bestiller det kun på NetCom.no

Helt supert!!!!!

Det er jo ikke sant - for på NetComs egen sider står følgende:

*) SmartTalk - dersom du ringer for mindre enn 99 kr en måned vil fakturaen din allikevel bli på minimum kr 99,-. Beløpet inkluderer ikke faste avgifter på andre tjenester du ønsker å kombinere med dette abonnementet.

Dette gjør f eks at NetCom Smart Talk-abonnementet ikke skiller seg spesielt godt ut i forhold til mange andre. Både Chess og Tele2 har abonnementer som er billigere hva gjelder både telefoni og SMS - så det gjelder å holde tunga rett i munnen når man velger abonnement. men som alltid - man har det beste abonnementet det en selv har. Husker Myrsnipa og ungene?

Elize tar også feil for Tele2 har endret fra minstebeløp på 69 til 99, men samtidig senket både ringe- og SMSpriser. Og du kan bruke hele beløpet til å ringe og sende SMSer for - som mange andre tilbydere.

For å si det klart - NetCom Smart Talk er dyrere enn både Chess og Tele2 både ved telefoni, SMS og MMS

Har nå forsøkt å legge inn diverse forbruk i kalkulatoren til Telepriser. no og det er mange som kommer betydelig bedre ut en noextras.no. Egentlig er dette enkelt - ta deg bryet med å kikke på din forrige mobilregning og legg inn ditt forbruk på www.telepriser.no - og så ser du med en gang hva som vil være gunstig for deg. Gidder du ikke å gjøre det har du for mye penger.

Wap'er du eller bruker mobiltelefonen også som modem for f eks laptop(som meg) så må du også sjekke priser for datanedlasting - og den varierer mye.

Lykke til i 2008

Gjest blåmobil
Skrevet

det ang smart talk var jeg faktisk ikke klar over selv. jeg har hatt dette abonementet i 2 år nå. Men så klarer jeg ikke å bruke for undere 100-lappen i måneden heller.

Og i tilegg har sambo og jeg Netcoms "fri familie" slik at vi ringer gratis tilhverandre- uten ekstra kostnader( opkobling kommer sikkert i tilegg) og siden det da står i hans navn er vi 2 som deler på regningene og da kommer vi i hvertfall aldri under 99 kr.

Men for dem som da vet de bruker inder 99 kr i ringing/ sms trenger ikke dette abbonementet men for meg og mange andre er dete genialt!!!

Skrevet

Litt dumt at du hadde bestilt, for ut i fra hva jeg forsto så skulle du bare ha et ekstra billig abbonement? I så fall ville jeg ha bestilt onecall. Der ringer du de første to timene helt gratis, og du får de første 90 sms`ene gratis. Jeg har selv bestilt det, og kommer til å betale ca 20 kroner i måneden!

Gjest Onecaller
Skrevet

Riktig at Onecall er billig og nesten gratis ved knapp bruk.

Tror jeg fikk mitt i august og har hittil fått regning på 28,-.

Ringer ikke nødvendigvis hver dag, men kanskje noen minutter hver dag i snitt.

Jeg har valgt å ikke ha noen tilleggstjenester aktivt, heller ikke personsvar, men likevel opplever vi at samtaler som ikke blir besvart kan komme til 'velkommen til personsvar...' når f.eks. madammen ringer meg på mobilen. Den er ikke viderekoblet på noen måte, men likevel.

Hvis dette blir utbredt så klager jeg naturligvis, siden jeg antar det koster penger - både for min fasttelefon som da likevel får svar og/eller viderekoblinga som ikke skal være aktiv (har sjekke på min side på onecall - ikke aktivt).

Hjemme har jeg iplink.no som fasttelefoni-leverandør og der er det 300 minutter gratis i måneden til fast og 60 min gratis til mobil (heller ikke starttakst så lenge man er under grensene).

Men månedsavgiften er 70,- og det er helt greit. Hittil har jeg fått 70-80 kroners regninger pr måned (familie på 6, hvorav 3-4 brukere av fasttelefon).

Betales med glede da Tele2 kom drassende med 3-400,- pr måned før dette (4-5 måneder siden).

Men ip-telefoni er mer ustabilt, vær klar over det.....detter nettet ned så har du likevel summetone, men det er bare lureri - det er boksen som lager tonen. Ringt får man ikkd da...

Og ikke glem alt prakket med konfigurering når det skjer noe. Det er mange måter å koble dette i hop med ditt allerede eksisterende bredbånd og router-rot. Må du ha folk til jobben så kanskje det ikke er så dumt å ha en stabil analog linje og heller betale.

http://iplink.no/prices.php

Skrevet
Du kan jo se på Netcom Smart-Talk da(jeg tror imidlertid at de og har en minimumsdebitering pr mnd)

Jess, på 99,-

men hvem bruker vel egentlig mindre enn 99 per mnd?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...