Gå til innhold

Å flytte dusj/ kjøkkenvask til en annen vegg (rør)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet ca hva en rørlegger tar for å flytte vannrør/ avløp fra en vegg til en annen? snakk om et par - tre meter her. Vil ha dusjen på motsatt siden av badet og kjøkkenvasken på veggen ved siden av der den står nå på kjøkkenet. Også opplegg til oppvaskmaskin Sånn ca pris bare :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er umulig å si uten å vite hvor rørene ligger (I veggen/gulvet), hva slags rør det er (Kobberrør eller rør-i-rør). Det kan også by på problemer å i det hele tatt flytte avløpet siden man er avhengig av et visst fall. Antall meter er i og for seg ikke av betydning.

Å flytte dusjen vil være et større prosjekt siden sluket må flyttes. Det er i og for seg ikke noe problem, men hele badegulvet må sannsynligvis hugges opp.

Det du nevner er i det hele tatt som regel temmelig komplisert og kostbart. For å få et prisoverslag bør du ringe ett eller flere rørleggerfirmaer og be dem komme å se på hva som evt. må gjøres og gi deg et prisoverslag. Å synse om dette på avstand er vanskelig bortsett fra å si at det helt sikkert kommer på et femsifret beløp ;) .

Skrevet

såpass ja....det er badekar da, så sluket trenger ikke å flyttes, der kan det bare legges rør nedi sluket tror jeg..

Skrevet

Hvis ikke eksisterende sluk havner under duskabinettet på noe vis, så må det flyttes. Det må også vanntilførselen og jeg antar at du/dere ikke ønsker rørene utenpå veggen? I så fall må veggen(e) rives for å bygge inn nye rør.

Nå er selvfølgelig ikke jeg rørlegger da, men samboeren min er og vi har hatt lange diskusjoner om dette siden vi planlegger å flytte kjøkkenet fra ett rom til et annet. Å flytte avløp på badet (I vårt tilfellet toalettet som riktignok er hakket verre enn avløpet fra dusjen) er noe han ikke vil snakke om en gang... ;)

Skrevet

ok, takk for svar :) dette vil i tilfelle gjøres i forbindelse med flislegging av badet så det skal gjøres noe med gulv og vegger også. går kanskje an å bygge inn rørene i en sånn kasse på veggen. flislagt liksom :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...