Gå til innhold

Hva slags "SuportMotivator" fungerer best for deg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurte på hva som fungerer best, som motivator eller suport, for hver enkelt av dere når man skal slanke seg ?

Jeg er nødt til å gå ned noen kilo nå før jeg eser ut til å måtte kjøpe nye bukser (igjen).

Sist gang jeg slanket meg så klarte jeg å finne moivasjonen i "meg selv" og var også "min egen" suporter.

Men nå klarer jeg ikke å finne den samme "gløden".

Så tenkte jeg kanskje det er noen "smarte" løsninger eller vinklinger på motivasjon osv.

Man har jo kurs hvor man går en gang i uka og får tilbakemeldinger på vekta si. Men når det kurset er slutt - hvem er da den som kan være "støttekontakt" ?

I england har de en sms tjeneste (fra det offentlige) som har fokus på å slutte å røyke.

Finnes det noe tilsvarende for de som vil slanke seg ?

Og så har man dette med å nå ett mål. Men når dette målet er nådd - så er det lett for å bli litt "slapp" i forhold til matinntak (det er der jeg er nå), og så er det samme runden igjen.

Hvor er min motivasjon ?

Kanskje motivasjon og suport tipsene fra dere også kan være til hjelp og nytte for flere enn meg ?

:icon_lol:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sette seg små mål, og belønne seg selv. Enten ved å kjøpe noe nytt, eller unne seg velvære som hudpleie, massasje etc.

Ellers er det jo en stor motivasjon og åpne klesskapet og se på alle de kule klærne jeg har som ikke passer :frustrert:

Da går det en faen i meg ihvertfall ;)

Skrevet

Jepp, det var dødsmorsomt å prøve seg gjennom de gamle høst- og vinterklærne i går. Mye som måtte fjernes fra skapet... :ler:

Skrevet

Sier som de to siste...ikke morsomt nei å prøve høst/vinter klær som ikke passer!

Når man skal slanke seg, så er det viktig at du finner motivasjonen og lysten i deg selv. (indre motivasjon)

Skrevet
Sier som de to siste...ikke morsomt nei å prøve høst/vinter klær som ikke passer!

Jo, når de er for store, så! Sånn som mine var! :hoppe:

Skrevet
Jo, når de er for store, så! Sånn som mine var! :hoppe:

:sinna: Dumme dumme deg..!! *jeg vil åsså*

;)

GRATTIS!

Skrevet

Jeg ser for meg hva slags kropp jeg har lyst til å ha - både helse- og utseendemessig - også tenker jeg på at hvis jeg spiser dritt, så bare utsetter jeg å oppnå målene mine. Det hjelper.

Gjest Gjest_Nurken_*
Skrevet

Jeg er som så mange andre her opptatt av å komme inn i de kule klærne som ikke passer lenger, sånn plutselig.

i tillegg legger jeg vekk alle penger jeg før brukte på snop , i en boks....og når jeg er i mål - da skal de brukes på klær, sminke, rett og slett bare kos - til meg selv! :) Til nå har jeg puttet i en tier hver hverdag, for jeg spiste en kvikklunch daglig !!!! - også har jeg puttet oppi sånn ca 30 hver fredga og 40 hver lørdag...DET blir det penger av, det!

Lykke til alle! Selv har fått vekk 7 kilo, og har kun to igjen. Så - motivasjon, det er lurt!

Ps. Også lurt å fortelle andre at nå SKAL du ned så og så mange kilo. Da kommer de til å lure hvis du bare fortsetter å ese ut, og du ender opp med å bli flau...ergo, her må noe gjøres, for du har jo plutselig "press" på deg ;)

Skrevet

Noe som også kan være med på å hjelpe motovasjonen, er å skrive opp hvorfor man vil ned i vekt.

Hvis man så blir fristet til å skeie ut, eller gi f... kan man bla frem notatene og minne seg på hvorfor vi gjør dette!

Skrevet

ikke slank deg, legg om kostholdet og livsstilen.

det er noe man må bite i seg, det er en VANE man må legge seg til

akkurat som å pusse tenna om morgenen etter frokost, uansett hvor dårlig tid man har! det tok meg litt tid til å gjøre dette som en vane. som et eksempel!

Skrevet

Jeg har brukt mange forskjellige motivasjonsfaktorer egentlig. Tidligere så var det gjerne klær jeg ville inn i som hadde blitt for små. Nå får jeg på meg klærne fra jeg var 16, så der har jeg ikke noen motivasjon mer.

Har også belønnet meg selv med litt andre ting i form av en god krem eller massasje. Laget meg små delmål gjennom hele tiden.

Akkurat nå så er motivatoren min en operasjon jeg skal ha om noen få uker. Resultatet blir bedre om jeg har nådd målet mitt innen den datoen. Så det er det store målet nå. Jeg er nesten i mål også etter mange måneder, og det er virkelig deilig å se enden såpass nær.

Nå henger det også en ny bukse på skapet mitt. Den passer, men vil sitte enda penere når de siste kiloeene er vekk. :sjenert:

Gjest Gjest_Agbre_*
Skrevet

Lag deg en dagbok på Slankenett.no Det er ganske så motiverende syns jeg. Sjekk sida så ser du hva jeg mener.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...