Gå til innhold

Så dyrt med boliger...Akesrhus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler jeg har "detti" litt av lasset nå. Bor i eid leilighet i Akershus, men ønsker noe større. Tidligere kikket vi bare i Lørenskog, der vi ønsket å bo, men alt var dyrt og gammelt. Nå har vi insett at vi må bevege oss i områdene rundt her, men i mellomtiden er jo alt rundt blitt helt ekstremt dyrt..... Hvordan har folk råd til å kjøpe hus/rekkehus, spør nå jeg. Vi er to i jobb, nesten uten gjeld, men jeg føler at vi ikke har råd til de prisene som er ute på markedet nå. Hva betaler dere for rekkehus/enebolig i Akershus og hvordan har dere råd til det? Hvor mye betaler dere i månedlige lånekostnader? Og hvor finner vi noe vi har råd til.......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må nok, bokstavelig talt, lenger ut på landet ;)

I f.eks. Aurskog-Høland kan du få en OK enebolig for 1.300.000 - 1.400.000. De delene av A-H som ligger nærmest Sørum/Fet har en kjøretid til Lillestrøm på ca. 20 min. og ca. 40 - 45 min. til Oslo. I Sørum kan du også finne greie boliger til relativt overkommelige priser.

Skrevet

Vi har enebolig i Sørum og betalte 1,8 for den for ikke så lenge siden. Bruker 25 - 30 minutter til Oslo.

Skrevet

Vi betalte 1,2 for rekkehuset vårt like utenfor Lillestrøm for 3 år siden. Prisene har steget mye siden da, så jeg er glad vi kjøpte da! (Vi var heldige med prisen allerede da.)

Gjest Gjest_Landra_*
Skrevet

Hei!

Har du tittet på Sørumsand? Mange fine hus her. Hvis du har familie er det fra barnehage til videregående skole her. Kjempe bra miljø på skolen. (i forhold til Oslo osv). Hyggelige folk og med butikker som man trenger.

I Sørum, Blaker og Lørenfallet er det billigere. Når gjest prater om Auskog-Høland er det kjempe bra priser der MEN kan være litt vanskelig å selge.

(dette var faktisk ikke reklame, men bare tips) :)

Lykke til!

Skrevet

I Sørum, Blaker og Lørenfallet er det billigere. Når gjest prater om Auskog-Høland er det kjempe bra priser der MEN kan være litt vanskelig å selge.

Hva mener du med at det er billigere i Sørum? Sørumsand ligger jo i Sørum kommune :klø: samme med Blaker og Lørenfallet...

Skrevet

Ja det er veldig dyrt nå. Vi har en 3 roms som nå som er verd ca 1,2 -1,3 nå. Kjøpte for noen år siden til 900 000. Vi ønsker oss hus/ rekkehus etterhvert, og vi vil jo helst bo i nærheten hvor vi bor nå pga familie osv. Har sett litt på Sørum........ Aurskog syns jeg blir litt for langt unna................ vi får se.... enda noen år til før vi må flytte :)

Skrevet (endret)
Når gjest prater om Auskog-Høland er det kjempe bra priser der MEN kan være litt vanskelig å selge.

Nå var det jeg som nevnte Aurskog-Høland og jeg har fulgt eiendomsmarkedet her tett i snart to år. A-H er en stor kommune i utstrekning, så enkelte deler av kommunen er rimelig usentrale og her kan det være vanskelig å selge. Det samme gjelder oppussingsobjekter som det finnes en del av. Kurante eneboliger i området Bjørkelangen/Aurskog og i grenseområdene mot Sørum går imidlertid raskt unna og det er disse jeg først og fremst har i tankene.

Edit: Skrivefeil

Endret av Leo
Skrevet
Aurskog syns jeg blir litt for langt unna................

Det kan jeg være enig med deg i, men husk at du ikke bare må se på kommune, men også på beliggenhet innenfor kommunen. Deler av Sørum er f.eks. mer usentralt i.f.t. Lillestrøm/Oslo enn deler av Aurskog.

Skrevet

Du eier en leilighet og har nesten ikke gjeld på den... Da har du vel ikke detti av lasset - du sitter på relativt store verdier. Nå vet jeg jo ikke noe om typen leilighet og beliggenhet på den, men antar du med verdiene derfra finansierer minst halvparten av din nye bolig. Med et lån i størrelsesorden 1,5-2 mill vil du ha låneutgifter rundt 10 000 kroner i måneden, noe dere kanskje klarer på to inntekter?

Gjest Gjest_Landra_*
Skrevet

Hei igjen!

Veit at kommunen heter Sørum. :) Mente boligene som ligger rundt Sørum barneskoleskole. Da er vi enig, Leo. :)

Gjest Gjest_Landra_*
Skrevet

Hei igjen!

Når du finner ut hvor du har lyst til å bo, kan du vel ta kontakt med lokale meglere og de kan kontakte deg hvis de finner noe som de mener passer for dine behov.

Lykke til!

Skrevet
Hei igjen!

Veit at kommunen heter Sørum.  :) Mente boligene som ligger rundt Sørum barneskoleskole. Da er vi enig, Leo.  :)

OK :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...