Gjest Gjest Skrevet 11. september 2006 #1 Del Skrevet 11. september 2006 Hvordan lager man det? Jeg så Piaf nevnte ovnsbakte plommer i middagstråden. Jeg vil gjerne også ha oppskrifter på andre varme fruktdesserter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest piaf Skrevet 11. september 2006 #2 Del Skrevet 11. september 2006 (endret) De ovnsbakte plommene jeg nevnte i middagstråden er kjempelette å lage. Hele, modne plommer med stein og skall i ildfast form, 1 ss sukker pr tredje plomme, bakes i ovnen ved 200 g i ca. 40 min. Plommene skal bli myke, safte seg og gjerne litt karamelliserte. Serveres varme med is. Har bare laget dette 2 ganger foreløpig, så oppskriften er omtrentlig - jeg prøver meg litt fram (fant idéen på NRK's matside). I går hadde vi en kanelstang og 1/2 dl cognac i formen i tillegg, det ble ikke så verst! Det fine med oppskriften er at den er så utrolig enkel. Laget den for et par uker siden da vi hadde middagsgjester, da hev vi sukker på plommene og satte formen i ovnen i det vi serverte hovedretten, sånn at desserten ble ferdig helt på egenhånd mens vi spiste. Praktisk! Endret 11. september 2006 av piaf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. september 2006 #3 Del Skrevet 11. september 2006 Tusen takk! Da er plommer notert på handlelisten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 11. september 2006 #4 Del Skrevet 11. september 2006 mmmm, nå vet jeg hva jeg skal kose meg med i kveld! Har plommer, og ovnsbakt høres kjempegodt ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå