tuji Skrevet 14. januar 2003 #1 Del Skrevet 14. januar 2003 Jeg har faktisk klart å slutte å røyke, etter 13 år (halve livet med andre ord)! Allen Carrs bok "endelig ikke-røyker" gjorde susen for meg også. Men noe som er litt ekkelt er at jeg har fått en kvalm hoste! Jeg ser for meg flimmerhårene som karrer seg løs fra all dritten...æsj... Noen som har peiling på om det faktisk er det som skjer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anne Mona Skrevet 14. januar 2003 #2 Del Skrevet 14. januar 2003 Så flott at enda en klarer å karre seg ut av myra! Du skal være stolt av deg selv for det er faktisk veldig FÅ som klarer det. Fysisk vet jeg ikke hva som skjer, men det er ganske typisk å lettere bli "forkjøla" et år eller to framover; en slags avvenningshoste mens lunger og luftrør renses? Jeg kan bare si at den du har nå gir seg snart. Det kan også være at du er lettere tilgjengelig for enhver bassilusk som henger rund. Da jeg røyka var det ingen som klarte å innta denne festingen, men nå hopper de fram fra enhver mulig busk. Tran, juice/C-vitaminer, et aktivt liv er det beste forsvar mot det. Og en whisky når de likevel klarer å innta deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofia Skrevet 14. januar 2003 #3 Del Skrevet 14. januar 2003 Røykere har ikke flimmerhår som "fungerer", de legger seg enten paddeflat eller de er rett og slett ikke der lenger. Du har jo røkt i noen år så det veldig sannsynlig at de fleste av dinner flimmerhår er døde stakkar...og at resten ligger flate som padder. Allerede dagen etter du tok din siste sigarett starter oppbyggingen og opplivingen av flimmerhårene dine. Og fra 2-4- uker kan man kjenne en ekkel kløe i halsen og grusomt irriterende hoste. Dette er et tegn på at ALT er i orden. Kroppen helbreder seg selv etter årevis med nikotin, som bokstavelig talt har "tatt livet av" disse flimmerhårene. Enda verre kan det bli etter 4 uker...da opplevde iallefall jeg at jeg hostet opp dritt om mårran...fyttirakkern, det har vært mye dritt i lungene etter mine 22 år som røyker. Gul-brunt gørr som vil ut av systemet. La det komme, sier jeg...du hoster deg selv frisk. Nå har jeg vært røykfri i snart 3 måneder, og har det toppers. Stå på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 14. januar 2003 Forfatter #4 Del Skrevet 14. januar 2003 Å fytti! :o Blir kvalm av å tenke på alt jeg har sausa lungene mine med. Endelig fri! Tjoho! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snowkid Skrevet 14. januar 2003 #5 Del Skrevet 14. januar 2003 GRATULERER! Jeg hiver meg på og klapper meg selv på skuldra også. Har holdt opp et par måneder nå - veeel bortsett fra festrøyking innimellom. Bare se på denne karen her: røyker og er kul, men vi ser vel alle at han blir grønn og syk av røyken :o Bare ikke bli en sånn fanatisk ikke-røyker. Lykke til videre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå