Gå til innhold

Mangelfull sexlyst

Fremhevede innlegg

Skrevet

Heisann!

Er i et flott og deilig samboerforhold med en av verdens hærligste mann.

Vi har det veldig flott i lag. Nyter hverandres selskap, har mye til felles og er utrolig glade i hverandre. Vårt problem...eller mitt problem som jeg bruker mye tid på som et hodebry og en slags følelsesmessig belastning, er at han nesten aldri har lyst på sex. Har bringet dette opp på bane et par ganger og han vet ikke selv hvorfor det er slik. At han er stresset og har mye å tenke på gjør han heller ikke i følge han selv. Det har ingenting med m e g å gjøre sier han, han vet det bare rett og slett ikke. Vi har vært sammen i 1 1/2 år og samboere i 1 år.

I starten var det jo selvfølgelig hyppigere, men har vel kanskje vært slik siden jul.

Vi snakker ganske åpnet om allt med hverandre, så det er vel ingen tvil om at det er meg han vi vidre med her i livet heller Han er flink til å gi meg en go klem, kysse meg i nakken og sånne små oppmerksomheter. Men det jeg savner sårt er denne intimiteten, om så det var bare beføling og kos. Trenger ikke å føre direkte til sex alltid. Skjønner at det bare er slik...en fase man er gjennom. Men er til tider frustrerende...

Hadde vært kjekkt med noen særiøse innspill her fra dere.

På forhånd takk :klø:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oisann, høres ut som han lyver! Det er hvertfall det jeg tror, for jeg var akkurat sånn selv. Da eksen min og jeg hadde vært sammen i et år, begynte sexen å gå dårlig. Hun fikk for det meste vondt, og ville egentlig bare at jeg skulle ha det godt, noe jeg ikke syntes om i det hele tatt.

Jeg begynte å skylde på mye arbeid, og at jeg "ikke visste" hvorfor jeg ikke hadde lyst på sex, og at det hvertfall ikke var noe med henne å gjøre! Det var noen andre faktorer som bidro til at jeg ikke hadde lyst til å ha sex med henne, men det nevner jeg ikke her..

Tror ikke jeg bragte et positivt innspill til deg, men det er hvertfall sånn *jeg* hadde det.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg er ikke enig i han over her. I vårt forhold(jeg er jente), er det jeg som sliter med lysten. Og jeg vet ærlig talt ikke hvorfor.... Det har ingenting med forholdet eller han jeg er sammen med å gjøre, for han er verdens herligste kjæreste. Men lysten uteblir likevel...

Gjest Rilokiley
Skrevet

Sånn har jeg også hatt det. Han hadde ikke noe sexlyst rett og slett. Varte i et par måneder (Vi hadde sex, men ikke så ofte som vi pleier). Da var det også liten kos. Jeg sa at jeg trenger ikke sex, men jeg trenger nærhet og kos. Da sa han at han synes det var litt vanskelig, fordi hvis vi lå og koste, så virket det alltid som om jeg ville noe mere, og han synes ikke det var noe gøy å avvise meg, Og ikke minst mislede meg. Tilslutt så klinte vi ikke engang, fordi han var så redd for at jeg skulle innbile meg at det "ble noe".

Han visste ikke hvorfor han heller, men sa det ble litt verre av at jeg tok initiativ til sex, og at jeg spurte veldig mye om det, osv. Så vi ble enige om at han skulle ta initiativ når han ville, så levde vi med det noen uker, og etterhvert så var vi på gli igjen.

Håper det går bedre med dere etterhvert :klem:

• 2 uker senere...
Skrevet

Takker for fine innspill...

Er godt å se det kan komme av flere årsaker, og fra andre som har vært i det selv. :)

Skrevet

Hei hei! Ville bare fortelle deg at du ikke er alene!

Er der selv for tiden med min kjæreste. Han har vært mer eller mindre uvillig i to måneder. I begynnelsen maste jeg litt, men nå har jeg helt sluttet med det. Det fører ikke noe med seg å mase.

Han sier selv det ikke er noe med meg eller at det er noen andre inne i bildet, og det tror jeg han på. Men vi har hatt en litt tung periode i de 2 siste månedene, og han skylder på dette. Sier at lysten bare ikke er der. Noe jeg ser som naturlig, men litt unormalt til menn å være. Samtidig er vel ikke alle menn representative for det vanlige "synet" man har på menn og sex. Jeg kjenner min kjæreste og har vel aldri hatt en kjæreste før som har vært så sjelden lysten og hatt problemer med potensen... Men jeg har lært meg å leve med det. Likevel, så sjelden som 2 gang på snart 2 måneder er litt lite (skal sies at jeg har vært borte i 3 uker da..., men dog)... :grine:

Så her går jeg da, og venter og håper at lysten hans skal komme tilbake. De fleste forteller om kåte mannfolk, men i mitt forhold er det jeg som har følt meg mer eller mindre som en nymfoman fordi jeg ofte har lyst og blir skuffet når det ikke skjer noe.

Når det gjelder kos og klem og sånn :klem: , så tror jeg kjæresten din reagerer ganske normalt. Min kjære har også vært mindre nær enn vanlig i det siste, og jeg vet at det er fordi han er redd jeg skal forvente mer enn det han har lyst til når han tar litt på meg - og at det på den måten ender i skuffelse for begge parter.

Jeg får bare ønske deg (og meg selv) lykke til videre. Vær tålmodig, gi han tid og vær sterk....så kommer forhåpentligvis resten av seg selv etterhvert.

Hilsen fra Arctica :)

Skrevet

En k j e e e e m p e :klem: til dere alle!

Fryktelig godt å høre fra deres vinkling!

Betyr så fryktelig mye, selv om jeg også kjenner kjæresten min fryktelig godt og vet hva han står for... Har full tillig til hverandre. Men gjør så godt å få "snakket" ut med andre. Nok en gang en stor :klem:

TaKK!

Gjest Gjest - mann
Skrevet

Må bare si noen ord her.

Jeg tror ikke mannen din lyver eller har en annen kvinne. Det trenger heller ikke være slik at han ikke finner deg attraktiv.

Jeg mener mye av problemet ligger i at det finnes en myte om at menn alltid skal ha lyst på sex. Jeg mener bestemt at det å mangle lyst er like vanlig hos menn som hos kvinner. Det er bare det at for menn så stemmer ikke dette med kjønnsrollen og mytene om menns seksualitet. Derfor er det tabu.

Menn må også få lov til å være mennesker i seksuell sammenheng, og jeg tror vi ville ha gjort oss selv en tjeneste om man kunne være mer åpen om dette med manglende lyst på sex. Det bør avdramatiseres og normaliseres. Rett og slett fordi det er menneskelig og normalt.

Da kan man begynne å jobbe med de egentlige problemene, og ikke med symptomene...som det er veldig vanlig å gjøre. Problemet kan være noe så enkelt som at han sliter med sin seksuelle selvfølelse. "Alle" beskriver jo idag hvordan vellykket sex skal være, og i tillegg så får man jo tytet ørene fulle av idealer. Og det er idealer som stort sett er umulige å oppnå.

Typisk tabloid: Har du et godt sexliv? Ta testen! Og svaret var nedslående.

Forskjellige seksuelle behov i et monogamt forhold er problematisk. Første steg på veien til løsning vil uansett være at dere blir enige om at dette er en tilstand dere sammen ønsker å endre. Da er samtalen og ærlighetene et viktig virkelmiddel for å finne løsninger. Poenget er at kommunikasjonen må gis gode kår, og at bebreidelser alltid virker negativt. Rådgivning vil kunne forebygge og veilede. Det finnes sikkert en slik tjeneste i kommunen der dere bor. Og nei,- det er ikke noe nederlag å gå dit. Det er alternativet for de modige og målbevisste.

Lykke til! :)

Skrevet

Jeg må nok en gang få takke for noen hærlige innlegg og svar.

Når jeg er oppriktig med meg selv og går gjennom problemet skikkelig så er det jo slik som du sier her "Mannlig gjest"

Vi har en åpenhet og en respekt for hverandre som nok mange andre kan misunne oss. Vi har snakket mye om dette også denne siste perioden, mye pga at jeg føler det har hjulpet på å få "snakket" ut på dette forumet med dere.

Vi har funnet riktig løsning på dette med at vi har gjennsidig respekt for hverandre. Og igjenn "Mannlig gjest" så har du vel truffet spikern på hodet her :smile:

Men enkelte dager så løper tankene løpsk... Da snakker jeg og min Kjære sammen om disse tankene. Men som sagt, det er også veldig godt å kunne lufte disse tankene med andre, nettopp dere.

Så tusen takk igjenn allesammen. :tommel:

Skrevet

Joda Artica, takk for at du spør, men det går veeldig bra.

Vi har jo diskutert dette før jeg og min samboer. Men nå har vi vel gått virkelig til bunns i dette. Vi har det jo flott på alle måter, er liksom bare på det seksuelle plan som vi sliter litt. Men nå ser det ut til at vi har funnet en veldig bra løsning på det hele.

Med deg da?

Blir jo litt nysj jeg også :-D

Skrevet

Vel, på min front går det vel ikke akkurat fremover. Men jeg får bare være tålmodig... Du får lese under "Impotens og prestasjonsangst" - der står hele remsa. Er jo noen som følger med å gir råd, så jeg skriver litt hver morgen om hvordan det går :)

Lykke til videre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...