Gjest Cosmic Girl Skrevet 11. september 2006 #1 Skrevet 11. september 2006 Jeg lurer på hvor ofte dere som prøver har sex, og om dere prøver like hardt gjennom hele måneden? Selv begynte vi å prøve i forrige uke, og jeg mener å ha lest et sted at det anbefales å ha sex hver 2-3 dag, pga at sædkvaliteten til mannen da blir best. Stemmer det forøvrig at man kun kan bli gravid under EL? Jeg trodde det var slik at det var da sjansene var størst, men ikke at det var eneste dagene man kan bli gravid. Kanskje litt dumme spørsmål, men alt dette er helt nytt for meg
Gjest Gjest Skrevet 11. september 2006 #2 Skrevet 11. september 2006 Jepp, det er kun under eggløsningen du kan bli gravid. Her kan du lese omtrent alt du trenger å vite om prøving.
angelou Skrevet 11. september 2006 #3 Skrevet 11. september 2006 Mannens svømmere kan leve i flere dager, men tror jeg ville prøvd med kos annenhver dag i uken rundt EL, da skulle du være fullt oppdekket Eller bare når dere har lyst, det funker for mange det også
Gjest Gjest Skrevet 11. september 2006 #4 Skrevet 11. september 2006 Vi hadde sex to ganger daglig gjennom hele syklusen, og jeg ble gravid ved første forsøk.
LindaL Skrevet 11. september 2006 #5 Skrevet 11. september 2006 VI har hatt sex 2 ganger daglig i den perioden jeg hadde eggløsning,,egentlig så syns jeg det blir ett ork når man vet man MÅÅ gjøre det,,hvis dere skjønner,,,,
Corine Skrevet 11. september 2006 #6 Skrevet 11. september 2006 Man MÅÅ da ikke ha sex to ganger daglig! Vi har sex når vi har lyst vi, av og til kan det bli to ganger om dagen, av og til en gang i uka. Synes det blir helt feil å MÅ gjøre det. Dessuten skulle annenhver dag være mer enn nok for de fleste
LindaL Skrevet 11. september 2006 #7 Skrevet 11. september 2006 mente vel kanskje bare at når man vet man har eggløsning så sier man ikke at"kjære jeg har litt vondt i hodet i kveld"og uansett så har jeg sex omtrent annenhver dag ellesrs og,men jobba litt ekstra akkurat de dagene,,,
Vingedama Skrevet 12. september 2006 #8 Skrevet 12. september 2006 Hver dag 21 dager i mnd (sånn cirka). Vi sover jo tross alt ved siden av hverandre, ehm...
Scorpina Skrevet 12. september 2006 #9 Skrevet 12. september 2006 Seriøst lubelillen? Hver dag i 21 dager? Ja hvis det ikke blir no' ut av DEN -intensiteten så vet ikke jeg..
Vingedama Skrevet 12. september 2006 #10 Skrevet 12. september 2006 Vi er kjempeseriøse Særlig gubben... Han går til og med rundt i underbuksa for å "avkjøle" smågutta før leggetid. Det klaffa på 2PP sist.
Cymbidium Skrevet 12. september 2006 #11 Skrevet 12. september 2006 Det er ikke nødvendigvis slik at mye sex gjør deg gravid. Vi har hatt maaange sykluser med sex hver dag rundt EL uten at det er blitt noe av det. Det skader ikke selvfølgelig, med mindre mannen har dårlig sædkvalitet. Men jeg tenkte jeg ville nevne det for å dempe evt forhåpninger om at det "bare" er å ha mye sex for å bli gravid. Lykke til med prøving, Cosmic Girl!
~Capricorn~ Skrevet 13. september 2006 #12 Skrevet 13. september 2006 Annenhver dag skal være nok. Dersom sædcellene er av bra kvalitet, kan de ved optimale forhold leve i opptil fem døgn. Men dersom de da ikke er så veldig bra blir man anbefalt å ha sex annehver dag, og ikke hver dag. Dette for å spare opp litt bra sædceller. Men dersom kvaliteten er på topp, er det jo ingenting i veien for hver dag, men annhver skal i utgangspunktet holde da. Og man vet jo ingenting om kvaliteten før mannen har vært og testet seg.
Vingedama Skrevet 18. september 2006 #13 Skrevet 18. september 2006 Ikke misforstå: vi gjør bare som vi alltid har gjort, bare uten noen form for prevensjon
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå