Gå til innhold

Hvilken bæremeis anbefales?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har lyst på en bæremeis til mini på ett år. Har sett på flere modeller, og det er store prisforskjeller...Noen som kan komme med noen anbefalinger? Eller fraråde noen?

Synes Bergans Junior Sport til 1299 ser bra ut, men er den det? Eller er den til 2200 vesentlig bedre??? Eller er Norrøna bedre enn Bergans?

(http://www.bergans.no/sider/start.htm)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har Bergans Junior Sport, og jeg synest den er kjempegod.

Bare pass på å stramme opp selene på skuldrene skikkelig så du får vekten inntil ryggen. Tyngste barnet jeg har bært en del var 14 kg, og det gikk fint, men jeg gikk først og fremst på veg og ikke i terrenget. Ellers bærer jeg mini på 10 kg uten problemer.

Skrevet

Hvor lenge kan man egentlig bruke bæremeis? Barnet mitt er ett år og veier 10-11 kg (lenge siden jeg har veid ham nå). Er det "for sent" å investere i meis?

Skrevet

Synes meitai eller hva det nå heter virker gode. Har ikke barn selv ennå, men det blir nok noe slikt jeg satser på.

Gjest Rognebær
Skrevet

Vi vurderte nøye både Bergans sin og Norrøna sin. Vi endte med Bergans fordi den kan du justere rygglengden på, noe vi så på som helt nødvendig. Jeg er ikke spesielt lang i ryggen, men norrøna sin ble for kort for meg. Hoftebeltet skal sitte på hoftene, ikke rundt magen, ellers blir det fryktelig tungt å bære.

Har også hatt opptil flere berganssekker, og bæresystemet på dem er glimrende - og det er jo det samme på bæremeisen. Har riktignok ikke prøvd bæremeisen i praksis.

Du kan bære ungen til den blir for tung. Jeg har båret sekk på 25 kilo på tur i fjellet - ville nok ikke hatt en så tung unge oppi der, men det er ikke for sent å satse på bæremeis når ungen er et år. Den skal jo ikke sitte oppi der før den kan sitte selv uten støtte, rundt 9 mnd.

Når det er sagt, er en Mei Tai (les mer på www.tettinntil.com) mye billigere og visstnok veldig god å bære - og god å sitte i for barnet. Jeg har lyst på en sånn også!

Skrevet

Vi har den dyreste Bergans-varianten, men den står nesten ubrukt i kjelleren... Synes alle bæremeiser er noen monstre av et utstyr og IKKE gode å bære i. Jeg bærer toåringen på 15 kilo i meitai (fra dotedot.no (.com??)), og det er faktisk så behagelig at jeg kan bære lenge av gangen uten å få vondt i ryggen. En slik bæresele gjør at barnet kommer helt tett inntil kroppen og dermed mer riktig for den ryggen som skal bære all vekten.

Morsomt at flere har nevnt meitai her! Det begynner visst å bli et kjent begrep :) . Anbefaler å sjekke ut tettinntil.com - damene der vet ALT om bæring av barn! ;)

Skrevet

Sjekk Ergo bæresele. Vi bruker den i stedet for bæremeis. Bæresela gir barnet bedre støtte gjennom en større flate å sitte på, og barnet kan også sove trygt på ryggen i denne. Ergoen finnes med sekk som du kan feste utenpå bæresela - noe som gjør at du får med deg både barnet, ekstra klær og skikkelig niste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...