Gjest Gjest Skrevet 11. september 2006 #1 Skrevet 11. september 2006 Har kjøpt helt nytt ikea-kjøkken, som nettopp er ferdigmontert. Fordi integrert micro måtte være fra Ikea (Whirlpool), kjøpte jeg også komfyren fra Ikea, slik at det skulle matche. Etter tre gangers bruk kom det et kjempesmell fra kjøkkenet! Hele frontglasset på komfyren hadde eksplodert, og det var glasskår over alt! (5 min i forveien krøp ettåringen min rundt på kjøkkengulvet, skrekk og gru!) Ovnen var ikke i bruk da det skjedde! Ringte lett stresset til Ikea, og det virket som om dette var noe de var vant med.. Det var ikke uvanlig at dette skjedde med integrerte komfyrer??? Ettersom dette skjedde i helgen, så skal whirlpool kontakte meg først i dag.. HJELP! Har jeg hatt max uflaks, eller er dette "normalt". Kan jeg kreve ny komfyr, eller bare at de skifter frontglass? Frister ikke å oppleve dette flere ganger!
LilleMy Skrevet 11. september 2006 #2 Skrevet 11. september 2006 OI .... dette må ha vært skremmende, ja! Jeg ville ha forlangt nye komfyr og antakelig ville jeg vært veldig redd (spes. med små barn i huset) for at det samme skulle skje igjen. Snakkk grundig med Whirlpool og forlang ordentlige svar om hvor ofte de opplever liknende ting.
Kykkelikokos Skrevet 11. september 2006 #3 Skrevet 11. september 2006 Dette er ikke normalt. Tror ikke du kan kreve ny komfyr. De har vel lov til å rette feilen minst 2 ganger før du kan kreve nytt produkt.
Nella Skrevet 11. september 2006 #4 Skrevet 11. september 2006 Skal ikke være forskjell på integrerte og vanlige, men det er noe som kan skje. Dette kan også skje eldre komfyrer når de blir flyttet på. Det som kan ha skjedd er at produktet fått litt hard medfart i frakten (fra fabrikken, til ikea, til deg.. ) og glasset på komfyren da blir stående i spenn på en måte (vanskelig å forklare) og ved litt påkjenning da så går glasset. Har vært borti det to ganger da jeg jobbet med hvitevarer og de var begge et annet merke.
Gjest bv Skrevet 11. september 2006 #5 Skrevet 11. september 2006 Normalt og normalt.. Det skjer nok ikke ofte, men ofte nok til at jeg vet om to stykker som har opplevd dette (i virkeligheten). I tillegg har jeg lest liknende historier som din på internett. Skummelt er det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå