Gå til innhold

Hvilket alternativ har man til dusj?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Æh, jeg er ikke en gris altså, men vi skal pusse opp badet om en liten stund og regner med at dusjen vil være ute av drift en stund i forbindelse med det. Jeg trener flere dager i uken og er derfor avhengig av å bli skikkelig ren etter det. Fellesdusj er nei-nei for begge oss to.

What to do? :klø: Kjøpe balje til å ha på kjøkkenet? Stinke skunk i flere uker? Noe annet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dusje hos venner eller familie?

Naboen min (en venninde) lånte doen og bøttevis med vann hos oss når de pusset opp hos seg selv. Dusjet også hos oss og svigerforeldrene.

Skrevet

De fleste vennene mine bor sammen med flere andre, slik at det strengt tatt ikke er så fristende... Har ellers ingen øvrig familie her jeg bor.

Tror balje er lureste utvei. :grøss:

Skrevet

Hvis fellesdusj eller dusjing hos andre er så fryktelig i en slik periode, er det nok balje som er alternativet ja ;)

Skrevet

Hva er greia, at dere ikke vil dusje der andre har dusjet? I så fall er det ikke mange alternativer bortsett fra den balja...noe jeg synes er mye eklere enn fellesdusjer.

Skrevet

Nei, egentlig er det ikke så pyton, men jeg synes ikke det virker så kult å dusje hos vennene mine som gjerne er tre-fire stykker på en dusj og som allerede krangler om varmtvannet. Menneh, det er jo tusen ganger mer fristende enn å bade i balje. Tusen opphøyd i tusen.

Ellers får jeg melde meg og sambo inn i SATS og heller riste av oss fellesdusjfobien.

Gjest Gjest_Pusen_*
Skrevet

Eller du kan hoppe i sjøen. :ler: Litt kald, men det er nå bedre enn en balje!!! Eller nåe jeg tenker meg om, så er det egentlig ikke så kald i sjøen!!! Gjør det du, Ta på deg bikinien, og hopp i sjøen!!!! :)

Skrevet

Gå å tren på tider da det ikke er mye folk på senteret, da får dere dusjene for dere selv...

Skrevet
Gå å tren på tider da det ikke er mye folk på senteret, da får dere dusjene for dere selv...

Jepp, det blir nok det som blir løsningen! Ikke så dumt egentlig, dusjløs tilstand tvinger pike til å trene... :ler:

Skrevet

Er det nå så ekkelt å vaske seg med klut et par uker? Jeg tviler meget sterkt på at noen som helst ville merke det. Det lukter ikke vondt av folk som vasker seg på strategiske områder hver dag, og det trenger man ikke en dusj for å gjøre. Og så kan man jo relativt enkelt vaske håret i en vask også. Få evt samboeren din til å hjelpe deg med å øse vann over håret for å skylle ut shampo.

Skrevet
Er det nå så ekkelt å vaske seg med klut et par uker? Jeg tviler meget sterkt på at noen som helst ville merke det. Det lukter ikke vondt av folk som vasker seg på strategiske områder hver dag, og det trenger man ikke en dusj for å gjøre. Og så kan man jo relativt enkelt vaske håret i en vask også. Få evt samboeren din til å hjelpe deg med å øse vann over håret for å skylle ut shampo.

Sant nok, men jeg har ikke så lyst til å slutte å løpe på grunn av at badet er utilgjengelig en stund. Og klutvask synes jeg ikke duger når man er kjempesvett. Men det ordner seg, skal bli SATS-fanatiker i stedet. Er student, slik at jeg kan trene på pussige tidspunkt. Blir bra detta.

Jeg bare fatter ikke hvorfor mannfolket aldri kan prøve å komme på løsninger på slike problem?

Skrevet

Er du medlem av SATS? Hvis ikke så blir det vel ganske mye rimeligere å melde seg inn i studentidretten? (Min erfaring er at en måned på SATS er omtrent like kostbart som et semester på Domus Athletica....) (Men om du allerede er medlem så... :) )

Skrevet

Det skal pusses opp bad her også, og jeg driver og legger strategier for hvordan jeg skal få vasket meg. Håret er greit; det kan jeg vaske under springen på kjøkkenet. Regner med at jeg kommer til å bruke klut og såpe + at jeg har alliert meg med en kollega som bor like ved for å låne dusj der. Er heller ikke spesielt begeistret for fellesdusjer, men jeg må nok bare takle det i denne perioden.

Men jeg ser absolutt ikke frem til disse ukene uten dusj....

Skrevet

Har du sjekket om noen av dere har tilgang til garderobe på jobb? På min forrige jobb hadde vi det i kjelleren, og jeg tror egentlig det var veldig få av mine kollegaer som visste om det. Aner jo ikke hvor du jobber, men i store bygg finnes det gjerne muligheter.

Skrevet

Kjøp en stor balje. Kanskje et lite plastikkbadekar som du kan sitte i? Bruk svamp og vask i vei. Folk ble jo rene på den måten i gamle dager, det funker sikkert bra nå og. :)

Skrevet

Jeg er ikke medlem av SATS enda nei, men undersøkte hva det ville koste for å trene der pr. måned. Ouch! Studentidretten var ikke så dumt forslag i grunn, men har hørt at det er utrolig pågang der og vanskelig å få trent skikkelig der, men koster litt over 100 kr i måneden og det er jo veldig rimelig.

Men som mange sier, klut og såpe går jo an det også. Strengt tatt. Der jeg ferierer til vanlig har vi ikke dusj, og det går jo fint an å bruke bøtter med vann og såpe. Har svære kummer på kjøkkenet, så hårvask skal også kunne gå an på en eller annen måte. Dessuten har jeg hørt rykter om at det er dusj på fakultetet?

Skrevet

Hvis du har mulighet til å trene/dusje når det er minst folk, dvs. fra morgenen fram til i tretida, så bør det ikke bli så ille.

Og hvis du studerer på Blindern, så kan du jo også vurdere å trene på Idrettsbygningen framfor Domus Athletica. Der pleier det å være litt færre folk. I sentrum er det så og si alltid stappfullt....

Skrevet
Hvis du har mulighet til å trene/dusje når det er minst folk, dvs. fra morgenen fram til i tretida, så bør det ikke bli så ille.

Og hvis du studerer på Blindern, så kan du jo også vurdere å trene på Idrettsbygningen framfor Domus Athletica. Der pleier det å være litt færre folk. I sentrum er det så og si alltid stappfullt....

Studerer i Bergen. :) Men sjekket heimesidene til studentidretten, og det ser faktisk veldig bra ut. 700 kroner for semesteret er heller ikke ille i det hele tatt, da har jeg råd til å være støttmedlem de månedene i året det er fint nok til å jogge ute i stedet for å pumpe inne. Må bare få det helsikes semesterkortet mitt, så fikser jeg medlemsskap.

Skrevet

Jeg har hytte uten innlagt vann, og har konkludert med at dusjen faktisk er ganske oppskrytt.

Ei balje med varmt vann, en god svamp eller klut kombinert med ei god såpe gjør susen så det holder. På varme dager gjør det faktisk bedre med klutvask enn dusj.

Håret vasker du under springen, og setter du deg i balja har du bidet.

No problem.

Skrevet

Thanx folkens! Vet jo at man klarer det man må klare, men dere vet... Det er jo dusjen det er snakk om, litt kjipt å være foruten over lengre perioder når livet sånn ellers skal gå som normalt. (Høres jo ut som om jeg snakker om strøm eller mat eller noe her jo. :ler: )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...