Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nøye med å stelle føttene mine, men likevel blir tåneglene lett gule. Burde jeg file selve neglene? Finnes det noe produkt man kan påføre for å gjøre de hvitere?

takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du brukt mye neglelakk på tåneglene? I såfall kan dette være grunnen.

Det finnes et slags blekemiddel i fra Depend som kan brukes på neglene. Fåes kjøpt i parfymerier. :)

Skrevet

Kan også være sopp! Er neglene litt tykkere enn vanlig?

Skrevet

Du sier ikke noe om det, men jeg antar at du steller føttene selv. Jeg anbefaler en tur til fotpleier, så kan du få god hjelp der. :)

Skrevet

Hvis det er neglelakk som er grunnen til at neglene dine har blitt misfargede, ville jeg ha brukt underlakk neste gang. Lakker neglene dine regelmessig, og med tid vil det gule bli borte, da kan du slutte med underlakk og neglelakk og ha fine naturelle negler.

Skrevet

Hvis du polerer neglene med den groveste delen av en 3-stegs polerer, får du bort mesteparten av misfarvingen om det kommer av farvet negllakk.

Skrevet
Hvis du polerer neglene med den groveste delen av en 3-stegs polerer, får du bort mesteparten av misfarvingen om det kommer av farvet negllakk.

Er ikke helt sikker på hva dette kommer av egenltig jeg, men nå begynte jeg å bli urolig for at det var sopp :overrasket: . Det er en av tåneglene som er litt tykkere enn de andre.

Ussj for et guffent tema egentlig!

Skrevet

ser de annerledes ut enn de brukte da? Merker du noen lukt? Hvis det er vond lukt, kan det være sopp. Det lukter ikke særlig godt! Hvis den ene er betydelig tykkere enn den brukte og har veldig til misfarving kan det være, men kan jo også være overfladisk misfarving. En time hos fotterapeut vil hjelpe deg, hun kan fortelle deg om det er sopp eller ikke. :)

Skrevet
Er ikke helt sikker på hva dette kommer av egenltig jeg, men nå begynte jeg å bli urolig for at det var sopp  :overrasket: . Det er en av tåneglene som er litt tykkere enn de andre.

Ussj for et guffent tema egentlig!

Høres veldig ut som sopp da ja, du bør gå til legen og få behandling før det sprer seg til de andre. Du må behandles til neglen har grodd helt ut, så best å slippe å måtte ta alle.

• 2 år senere...
Skrevet

Litt nysgjerrig, men hva gjør de av behandling av slike negler?

Gjest ~Fantabulous_kitten~
Skrevet

Heisann!

Dette vet jeg litt om, fordi de trodde jeg hadde sopp i neglene...

Det første de skal gjøre, er å ta en prøve av neglen for å konstatere om det er sopp. Er det det, kan de trekke neglen helt ut (his det har gått så langt at den har løsnet likevel, eller den er veldig vond for pasienten), men det er ikke noe de anbefaler lengre. Den vanligste kuren er en neglelakk du skal pensle på, i tillegg til en tablettkur (tror tablettkuren er antibiotikatabletter). Dette er en veeeldig dyr behandling. Behandlingen tar laaang tid, og ganske mange har tilbakefall, selv om neglen har sett helt frisk og fin ut.

Nå vil jeg også bare nevne at om du mistenker sopp i neglene, så om ikke legen foreslår det, så krev at du skal få en dyrkningsprøve av neglen. Det er flere tilstander som kan se ut som sopp, uten å være det. Og da må du få en behandling som er tilpasset din tilstand.

Håper dette hjalp deg litt :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...