Gå til innhold

Bermudatriangelet

Livets datter

Er det mystiske makter bak Bermudatriangelet?  

2 stemmer

1. 1. Er det mystiske makter bak Bermudatriangelet?

• Tja, ikke umulig
      6
    • NEI - absolutt ikke
      4
    • Ja, helt klart
      2
    • Jeg tror det
      2

Anbefalte innlegg

8) Er det noen som har hørt om eller har kjennskap til Bermudatriangelet. Dette synes jeg er utrolig spennende. Jeg hadde en bok om Bermudatriangelet, men har dessverre mistet den. Hva tror dere? Er det noe som foregår der, eller er det bare opspinn? 8)

http://www.bermuda-triangle.org/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har lest litt om Bermudatriangelet. Vel, noe er det jo som skjer der ialle fall. Båter og folk blir borte og instrumenter i fly løper løpsk...

Har en bok om det et sted, og der spekuleres det jo veldig... Andre dimensjoner osv. Men jeg vet ikke, har egentlig mer tro på at det er naturfenomener som gjør at ting oppfører seg litt rart der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg vet ikke, har egentlig mer tro på at det er naturfenomener som gjør at ting oppfører seg litt rart der...

Tja, hvem vet hva som skjer. Men det er vel litt det at man gjerne vil tro- at det faktisk skjer sånne spennende ting. Fascinerende synes jeg. Leste masse om slike mystiske fenomener da jeg var yngre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er overbevist om at det er naturlege fenomen og ulukker. Har lest ein del sjølv om Bermudatriangelet, både vidløftige spekulasjonar og fakta over kva som eigentleg har skjedd. Det har vorte sagt at det er funne ein pyramide på havbotnen der, og vist kart laga med ekkolodd for å visa det. Dessverre vert høgdeforskjellar ved slike målingar overdreve ganske mykje for at det skal vera tydeleg å sjå - og pyramiden var berre ei lita forhøging.

Ein annan ting er at mange forsvinningar som har blitt påstått å ha funne stad innanfor triangelet har skjedd andre stadar. Eller faktisk ikkje i det heile teke. Det er ikkje akkurat noko som aukar trua på at det skjer noko rart der.

Det er òg eit anna triangel ved Japan, der det skjer tilsvarande spekulasjonar; unormalt mange sporlause forsvinningar. Reint bortsett frå at det kanskje ikkje er så unormalt likevel: Plasserer ein triangel av tilsvarande storleik (som Bermudatriangelet) andre stadar på kloden der det er tilsvarande mengde trafikk, vil ein få like mange "forsvinningar"/ulukker. Seiest det.

Så nei, eg trur det er heilt normale naturfenomen som kan skapa det som skjer. Astronautar har jo observert bølgefenomen som var ukjente, så me får vel berre godta at me ikkje veit alt om naturen og naturkreftene enno. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Tror akkurat dette med Bermudatriangelet bare har med naturkrefter å gjøre. HAr forøvrig lest at det ikke er flere forsvinninger der enn andre steder på samme størrelse.

Synes faktisk det er mer rart med disse kornåkertegnene og steinsirklene rundt omkring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...