Gå til innhold

Gulv på kjøkken -

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Leeloo_*
Skrevet

Jeg har lyst på kjøkkengulvet på det nederste bildet:

http://www.debbietravisfacelift.com/episodes/20030921/

Noen som har vært borti mosaikk lagt med linoleumsfliser? Litt usikker på hvordan det blir med skjøtene, mosaikken på bildet er laget med linoleum i 3 farger, ergo MANGE skjøter. Jeg så dette programmet her om dagen og da hadde de selv skjært til alle delene til gulvet og tapet sammen til en og en flis (må ha vært en satans jobb), men vi fikk ikke se hvordan det ble lagt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har sett det programmet for lenge siden... Det ble et skikkeligt lekkert kjøkken .

Har du undersøkt om det finnes lenolium med mosaikk mønster ?

Det er sikkert bedre enn å begynne å kutte å lime.

Jeg hadde det en gang på et bad, og der gikk det opp i skjøten.

Skrevet

Linoleum er miljøvennlig og jeg mener å huske at det faktisk kan slipes ned dersom det blir stygt. Et godt, men dyrt, alternativ til vinyl.

Lekkert gulv ja. :icon_smile: Bør vel ha fagfolk til å legge noe sånt.

Skrevet

Tja. Faren min er gulvlegger, og jeg har vært med å legge linoliumsfliser hvor det var lysegråe store fliser + små blå fliser som passet inn i disse. Hjørnene på de store grå var skrådd slik at de små blå kunne ligge som små "ruter" i mellom. Dette gulvet var på et kjøpesenter og gulvet ble derfor etter hvert bonet. Hvis ikke er jeg sikker på at "skjøtene" umulig kunne bli 100% perfekt. Det vil komme støv og skitt ned i skjøtene hvis du ikke er PINLIG nøyaktig når du skjærer ut flisene/bitene. De fleste linoliumsbelegg vil jo bli skjøtet med "sveis" i mellom skjøtene. Jeg ville nok undersøkt om jeg fant et belegg med ferdig mønster på hadde jeg vært deg. Hvis ikke så kan du undersøke med en fagkyndig person om han/hun kan anbefale deg noe/legge gulvet for deg (det ville jeg uansett gjort).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...