Gjest Mariamor Skrevet 10. september 2006 #1 Skrevet 10. september 2006 Jeg vet det har vært utallige innlegg om forskjellige hudtyper og hva man burde velge, og her kommer jamen et til. Har lest masse innlegg fra dere før, der det anbefales både jojobaolje, diverse Dr Hauschka-produkter, MD Formulations eller Dermalogica. Som student lever jeg på stramt budsjett og har dessverre ikke råd til å prøve og feile - jeg burde helst finne et produkt som virker med en gang Så jeg lurte på om noen av dere hudpleieguruer her inne kanskje kunne gi meg noen gode tips? Jeg har blandingshud, nesten aldri kviser lenger (fordi jeg går på p-piller), men en god del (ok da, masse!!)sorte prikker i t-sonen. De går ikke an å klemme ut, de går på en måte bare innover i huden, nesten som små hull. Når jeg renser huden om kvelden må jeg smøre med en fuktighetskrem etterpå, for da føles huden veldig stram. Går ut ifra at den er fet, men kanskje med tørr overhud? Jeg er bare 23, men ser antydninger til linjer rundt munnen (der smilet går) og mellom øynene, er det kanskje noen produkter jeg kan kombinere for å begynne på en anti-aldringskur? Så lurte jeg på om det er noen vidunderkur for meg da? Har blitt så fristet til å prøve jojobaolje etter at det er blitt snakket varmt om det her inne. Fikser det huden slik at sorte prikker etterhvert forsvinner? Er det viktigste å gjenopprette fuktighetsbalanse i huden eller å rense godt nok? Og hva med MD Formulations, det er verdt pengene såvidt jeg har forstått? Håper noen av dere har litt tid til å sette av til å hjelpe meg bittelitt Da blir jeg kjempeglad! Sitter egentlig og leser til eksamen, men trenger litt pauser her på Kvinneguiden. Koselig med svar
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2006 #2 Skrevet 10. september 2006 Jeg hadde satset på jojobaolje først. Koster lite på myrra (myrra.no), og du får uansett brukt den til et eller annet, den vil i det minste fungere på tørre føtter, neglebånd osv.
Gjest Tanita Skrevet 10. september 2006 #3 Skrevet 10. september 2006 Bare olje vil ikke gi nok til huden. Jeg ville investert i en god fuktighetskrem, gjerne anti-age. De som koster litt mer, er ofte drøyere i bruk og er mer effektive.
Gjest Yoghurt Skrevet 10. september 2006 #4 Skrevet 10. september 2006 (endret) Hmf, skulle også gjerne hatt noe råd mot sorte prikker *følge med* Endret 10. september 2006 av Yoghurt
Tristessa Skrevet 11. september 2006 #5 Skrevet 11. september 2006 Jeg gikk til anskaffelse av Avenes Cleanance K, en hudkrem med AHA og BHA-syrer som skal rense i dybden og synes den har gjort veldig mye med de sorte prikkene. Den lukter litt sært og må brukes sparsomt og passer best til kveldsbruk, selv om det står på pakken at den skal brukes morgen og kveld.
Gjest KATTAstrofe Skrevet 11. september 2006 #6 Skrevet 11. september 2006 Bruk en god fuktighetskrem om morgenen og jojobaolje om kvelden
Ciara Skrevet 11. september 2006 #7 Skrevet 11. september 2006 Gå innom en stor helsekost-butikk, der har de ofte små prøver til drøye 20 kr av forskjellige Hauschka-produkter. Da får du prøvd dem ut uten å blakke deg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå