Gjest Anonymous Skrevet 14. januar 2003 #1 Skrevet 14. januar 2003 Hei. Lurer bare på om noen har vært her og hvordan ligger prisene ann der i forhold til norske priser? kan se ut som bryllupsreisen ender her allikevel. Da vi har funnet et byrå med halve prisen i forhold til skandinaviske byråer... Håper på svar... Nikki som glemte å logge seg på....
leoanna Skrevet 14. januar 2003 #2 Skrevet 14. januar 2003 Heisann Nikki, Dersom du søker på Reiseliv med søkeord Mauritius, vil du finne et relativt langt innlegg som jeg skrev om Mauritius. Dersom du fortsatt har spørsmål etter det, send meg gjerne en PM. Vi var der også på bryllupsreise, og det anbefales.
Gjest Anonymous Skrevet 15. januar 2003 #3 Skrevet 15. januar 2003 Hei! Hvilket byrå sleger billige turer til Mauritsius, vi tenker også litt på den destinasjonen som bryllupsreise!!!!
fruenge Skrevet 15. januar 2003 #4 Skrevet 15. januar 2003 jeg vil og gjerne vite om hvem som selger de turene.
leoanna Skrevet 15. januar 2003 #5 Skrevet 15. januar 2003 Det er mange som selger reiser til Mauritius, det er bare å ringe litt rundt. Her har dere også linken til mitt forrige innlegg angående Mauritius. Legger også ved utdrag fra en PM jeg sendte til en annen bruker som lurte på litt og Mauritius. De 40000 var for flyreise og hotell i 17 netter, hotellet var et av de dyreste på Mauritius... Utenom det brukte vi ca. 15000 tror jeg, men da sparte vi ikke på noe, og hadde i tillegg et ørlite uhell med bilen (som vi leide i to dager) som kostet oss nesten 2000 kroner. Det er billig å leve på Mauritius, dersom en ikke kjøpet drikke og slikt på hotell, for der er prisene skyhøye til M å være, nesten like dyrt som om en skulle kjøpt det hjemme. I vanlige butikker er prisen mellom ca 1/4 av det de er hjemme (eller var det 1/5?). Den første uken kjøpte vi alt på hotellet, og det kostet skjorta! Hotellet vårt lå litt utenfor allfarvei, så det var ikke helt enkelt å komme seg på butikken, men slik er det ikke på alle hoteller, det lønner seg å undersøke litt om en vil slippe de utgiftene. Vi hadde halvpensjon på hotellet, som inkluderte frokost og middag. Mat er noe de definitivt kan på M. Masse forskjellig og god mat. Tror jeg la på meg 5 kilo... Mauritius er ikke så veldig stor og det tar vel en time å kjøre fra sør til nord, tvers over øya. Vi brukte to dager med leiebil, og så da en del av attraksjonen sør på øya, kunne brukt mer. De har masse fantastisk natur, og klippene helt sør er bare helt fantastiske. På nordsiden er hovedstaden, som er verdt et besøk, med skikkelig marked og masse artig arkitektur, samt gode shoppingmuligheter. En times kjøring derifra er det en botanisk hage som er veldig fin, og har mange stille, romantiske hjørner en kan slappe av med. I tillegg til å leie bil i to dager, leide vi oss en taxi en dag. Kostet ca 400 kroner, og da kjørte han oss dit vi ville, og var guide på veien. I grunnen lurere enn å leie bil, selv om en mister litt av friheten. Du spør om vannsportene... Nå er ikke jeg verdens mest sporty person, så jeg foretrakk å ligge og sole meg, men hotellet hadde mye å tilby. Mannen min prøvde seilbåt og seilbrett, men en kunne også stå på vannski, dykke og sikkert andre ting som jeg ikke kommer på akkurat nå. Det meste var gratis, men noe kostet ekstra (som dykkingen). Da vi kom til hotellet lå det også en gave og ventet på oss fra kollegaene til mannen min, som var en dags seiltur med en kjempestor katamaran. Snakk om fantastisk gave. Vi fikk se Mautitius fra sjøsiden, og seilte til et lite paradis av et sted, med stor strand (som om vi ikke hadde nok av det på hotellet ), samt at en kunne snorkle og se på "gullfiskene" som mannen min sa. Da vi var ute etter å finne et sted å dra på bryllupsreise, så vi etter et sted med garantert fint vær, muligheter for både å slappe av, samt se oss litt rundt, og at det ikke var noen ekle dyr der. Mauritius var den beste løsningen for oss, og vi stoooorkoste oss!! Mauritius har ganske strenge restriksjoner på hvor mange de slipper inn i landet sitt, så det er ikke mange turister der, men de er likevel vannvittig serviceinnstilte. Alle snakker engelsk, så språk er ikke noe problem.
Fru.com Skrevet 15. januar 2003 #6 Skrevet 15. januar 2003 Var på Mauritius på bryllupsreise i '96. Vi ble litt skuffet over stedet. Vi kom til Mauritius etter tre flotte uker på Seychellene. Tror nok inntrykket av drømmeøyene Seychellene gjorde at vi ble litt skuffet over vårt møte med Mauritius. Vi hadde to kjempefine uker på Mauritius, men kommer aldri til å reise tilbake. Mauritius er en pen øy, det er veldig billig der, vi opplevde mye og lokalbefolkningen var veldig hyggelige. Årsaken til at vi ble skuffet over øya var at det var altfor mange turister der. Ser at dette ikke stemmer mot det Leoanna skriver, men vi har tydeligvis forskjellig oppfatning av definisjonen mange turister. :blunke:
leoanna Skrevet 15. januar 2003 #7 Skrevet 15. januar 2003 Jeg tror opplevelsen av at det er mange turister der varierer veldig med hvor på øya en er. Jeg er faktisk også en person som ikke liker at det er mange turister, og velger helst feriesteder uten turister. Klart det var andre turister på hotellet, men det er jo selvforklarende når en tenker på hvor dyrt det er på hotellet i forhold til hva en gjennomsnittsperson på Mauritius tjener. Men det var ikke "turistifisert" a-la det en opplever på f.eks Gran Canaria, eller andre typisk sydensteder. Nå har Mauritius også strenge kvoter på hvor mange utlendinger de slipper inn i landet, blandt annet ved å ikke øke antall fly som kommer til landet. Vi var heller ikke plaget med selgere på strendene, siden de kontrollerer det også, ved å gi tillatelser til et lite antall selgere til hver strand.
Gjest Anonymous Skrevet 17. januar 2003 #8 Skrevet 17. januar 2003 Takk Leoanna for utfyllende innlegg, men mitt spøtrsmål i denne debatten var selvfølgelig ikke hvor man får kjøpt en reise til stedet. Det kan en jo finne ut nokså enkelt selv, men derimot et spm til gjest som sa vedkommende hadde kjøpt en reise til halv pris. Det derimot, det er intr.
Gjest Anonymous Skrevet 18. januar 2003 #9 Skrevet 18. januar 2003 Hei. Vi har kommet over et byrå i England som har billigere og bedre utvalg på hoteller. Linken er http://www.mauritius.com/1/ Hilsen Nikki som igjen har glemt å logge seg på...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå