Gå til innhold

Forsikring av hund...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal selvsagt forsikre den lille prinsen, men er usikker på hvilket forsikrings selskap og hva slags forsikring jeg skal velge... HVa slags forsikring har du og hvem forsikrings selskap bruker du?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke hund selv, men har hørt mye bra om Agria dyreforsikring som er relativt nytt her i Norge.

Skrevet

Vi bruker Gjensidige, hvor vi også har resten av forsikringene våre. Vi har død- og dyrelegeforsikring, men ikke medisin.

Skrevet

Takk for svar, folkens. Har vurdert argia kontar Gjensidige.. Men blir ikke enig med meg selv. For med agri har du egen anndel på 900 eller 1200 PLUSS 20% mens hos gjensideig er det "bare" 20% :sjenert: Ellers koster det oss like mye i året.. hmm.. får ikke bestemt meg jeg :sjenert: men må jo ikke bestemme meg i dag, men vil ha det i orden til valpen hentes

Skrevet

Vi har ikke brukt hundeforsikringen, så jeg kan dessverre ikke si noe om erfaringer med Gjensidige. Vi brukte også lang tid på å bestemme oss (også på å bestemme oss om vi i det hele tatt skulle ha forsikring på hunden). Til slutt falt vi ned på Gjensidige fordi vi har greie erfaringer med dem fra før, og fordi en del Agria-brukere mente selskapet hadde vokst seg for stor for raskt til å ta seg skikkelig av kundene (men har også hørte mye bra om dem).

Skrevet

Vi endte opp med å velge Gjensidige. Greit å ha allt på et sted pluss at det faktisk er en ganske bra forsikring. Vi valgte også å ta med medisiner på hunden så da kom det på 1225 kr

Skrevet

Hadde den først forsikret i Gjensidige. Helt OK, gikk greit å få dekket kr 10.000 (som var maks-beløp) av operasjonen når hunden ble operert (resten, ca kr 9 - 10.000 måtte jeg betale selv).

Byttet senere til SpareBank1, hvor jeg har de andre forsikringene mine. Forsikringen av hunden ble rimeligere enn i Gjensidige, og (minst) like gode forsikringsvilkår.

Har livsforsikring og veterinærforsikring.

Skrevet
Hadde den først forsikret i Gjensidige. Helt OK, gikk greit å få dekket kr 10.000 (som var maks-beløp) av operasjonen når hunden ble operert (resten, ca kr 9 - 10.000 måtte jeg betale selv).

Har livsforsikring og veterinærforsikring.

Hmm.. rart for i papirene fra Gjensideige står det at dem dekker opptil 30.000 kr i året og at egen annedelen er på 20% (minimum 1.000 kr)

Får ikke tegnet vetrinærforsikring uten livsforsikring hos Gjensidige (og agria for den saks skyld)

Skrevet
Hmm.. rart for i papirene fra Gjensideige står det at dem dekker opptil 30.000 kr i året og at egen annedelen er på 20% (minimum 1.000 kr)

Skal tro om det er en tilleggsforsikring (kommet senere en når jeg forsikret?? Husker at jeg kunne tegne en ekstra forsikring dersom hunden skulle brukes i avl). Når jeg forsikret (for snart 7 år siden) tror jeg maks var 10.000 (i vertfall det jeg hadde). Hos SpareBank1 var beløpet noe valgfritt, både livs- og veterinær-forsikringen (og forsikringspremien der etter, men jeg valgte samme beløp som før).

Livsforsikring var ivertfall valgfritt hos begge, når jeg forsikret.

Skrevet

Ja, Gjensidige har satt opp summen fra 10 000 til 30 000 (kanskje for å kunne være konkurransedyktige mot Agria?).

Hvilken rase har du, Becca, og hva er kjøpsverdien på den? Jeg endte opp å betale 1400 uten medisiner.

Skrevet

Border Collie valp. i den prisen var kjøpsverdien 6.000 kr, men skal sette den på 8.000 kr så jeg er lit spenndt på hvor mye mer jeg må betale... (har 2 som skal forsikres, så da blir det jo en del penger)

Skrevet
Ja, Gjensidige har satt opp summen fra 10 000 til 30 000 (kanskje for å kunne være konkurransedyktige mot Agria?).

Det er nok muligens en forklaring ja... ;)

Min nåværende forsikring (i SpareBank1):

Veterinær: Kr 10.000.

Livsforsikring: kr 10.000 (de bruker samme beløp på veterinær og liv, men får så klart igjen "bare" hva en ny hund koster, t.d. 8.000).

Sum å betale: kr 1.161 pr år.

Lykke til med hundene og valg av forsikring... ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...