Gjest Yoghurt Skrevet 10. september 2006 #1 Skrevet 10. september 2006 Hva er disse hvite flekkene på neglene mine? Og hvordan kan jeg få de vekk? Det bryr meg ikke noe utrolig men kunne gjerne tenkt meg å ha sluppet unna de altså.. Har hørt at noen kalte det kalk flekker? Hva menes med det da? At jeg får i meg for mye kalk? Eller for lite? Har det i det hele tatt noe med hva jeg gjør eller er det bare genetisk? Hmf.
Gjest Gjesta Skrevet 10. september 2006 #2 Skrevet 10. september 2006 Det har ingenting med mangler å gjøre, men er rett og slett små luftbobler i selve negleplaten som kommer av trykk eller skade mot negleroten. Ofte skal det så lite til at du knapt merker det.
Gjest Gjesta Skrevet 10. september 2006 #3 Skrevet 10. september 2006 (endret) dobbelt opp Endret 10. september 2006 av Elphaba
Amygdala Skrevet 10. september 2006 #4 Skrevet 10. september 2006 (endret) EDIT: ah, der var det noen som visste litt mer om det enn meg Endret 10. september 2006 av Amygdala
daytona Skrevet 10. september 2006 #5 Skrevet 10. september 2006 Det stemmer dette med skade på neglene. Jeg fikk lagt falske negler på en salong for en tid tilbake. Da jeg tok dem av, var neglene under skadet og nå har jeg mange hvie flekker
Gjest Lanyah Skrevet 11. september 2006 #6 Skrevet 11. september 2006 Det kan være kalk mangel ògså, men da ser du de gjerne litt spredt, gjerne på flere negler enn bare den ene om dere skjønner. Men som oftest er det slik som dere sier, trykk\skade.
Gjest Yoghurt Skrevet 11. september 2006 #7 Skrevet 11. september 2006 (endret) Takk for svar.. Har det på alle neglene mine jeg Endret 11. september 2006 av Yoghurt
Gjest Lanyah Skrevet 11. september 2006 #8 Skrevet 11. september 2006 Takk for svar.. Har det på alle neglene mine jeg ← Da kan det være kalk mangel, det er jo lite trolig du har fått trykk\skadet alle neglene...! Jeg hadde det før, da drakk jeg ikke melk eller lite. Men nå er det vekke, siden jeg begynte å drikke det litt mer.
Gjest Gjest Skrevet 11. september 2006 #9 Skrevet 11. september 2006 Jeg har det også på de fleste neglene mine og jeg drikker en del melk og spiser mye ost, så nekter å tro at det er kalkmangel.
Gjest Luci Skrevet 11. september 2006 #10 Skrevet 11. september 2006 Ifølge kiromantien (håndlesing) tilsier sånne flekker et sjokk på nervesystemet.
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2006 #12 Skrevet 12. september 2006 Ifølge kiromantien (håndlesing) tilsier sånne flekker et sjokk på nervesystemet. ← Får noe stort tull!!!
Gjest Gjesta Skrevet 12. september 2006 #13 Skrevet 12. september 2006 Har en del slike, jeg også. Gjør meg ingenting, synes det er kult, jeg.
Gjest Tanita Skrevet 12. september 2006 #14 Skrevet 12. september 2006 Får noe stort tull!!! ← Nei, det er ikke tull! Hvite flekker kan også komme av sjokk/traumer. Flekkene skyldes at neglecellene ikke har sprukket fullstendig og blitt flate. Det kan være en eller flere celler som har blitt innesperret og hindret sin utvikling. Dette viser seg senere som hvite flekker. Grunnen til dette kan være f eks et slag mot negleroten, eller det kan ha sammenheng med hormonforstyrrelser, som f eks menstruasjon eller stress. Sinkmangel kan også gi slike symptomer (Ikke kalk eller vitaminer!) Luftboblene sitter altså i selve neglen og ikke på neglesengen, idet de flytter seg etter hvert som neglen vokser.
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2006 #15 Skrevet 12. september 2006 Nei, det er ikke tull! Hvite flekker kan også komme av sjokk/traumer. Flekkene skyldes at neglecellene ikke har sprukket fullstendig og blitt flate. Det kan være en eller flere celler som har blitt innesperret og hindret sin utvikling. Dette viser seg senere som hvite flekker. Grunnen til dette kan være f eks et slag mot negleroten, eller det kan ha sammenheng med hormonforstyrrelser, som f eks menstruasjon eller stress. Sinkmangel kan også gi slike symptomer (Ikke kalk eller vitaminer!) Luftboblene sitter altså i selve neglen og ikke på neglesengen, idet de flytter seg etter hvert som neglen vokser. ← Stemmer det men ikke av nervesystem sjokk!!!
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2006 #16 Skrevet 12. september 2006 Det du kaller nervesystemsjokk er jo en form for ekstrem belastning som forårsaker en stressreaksjon på kroppen. Så jeg tror gjerne at man kan få hvite flekker på neglene av det.
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2006 #17 Skrevet 12. september 2006 Det er da ikke noe som heter nervesystem sjokk!
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2006 #18 Skrevet 12. september 2006 Takk for svar.. Har det på alle neglene mine jeg ← Da er det nok mangel på kalsium. Selv om du spiser matvarer med mye kalsium, kan du ha mangel hvis du ikke får i deg nok vitamin D. Man trenger vitD for at kalsium skal tas opp i kroppen.
Gjest Tweek Skrevet 12. september 2006 #19 Skrevet 12. september 2006 Kommer også hvis neglene dine er for tynne. Hvi du filer oppå, for at de skal bli glatte og fiine.. Og så kan det komme av kalk mangel
Gjest Yoghurt Skrevet 13. september 2006 #20 Skrevet 13. september 2006 Jeg får i meg en god del kalsium altså, bruker melk i havregrøten som jeg spiser hver morgen, spiser nærmest bare hvitost med agurk/tomat/paprika når det gjelder pålegg, er glad i yoghurt og drikker melk til kveldsmat Kanskje det er for lite Vitamin D som noen her sa? Det får man vel fra hva? sola? eller blander jeg det med noe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå