Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte trådløst nettverkskort til den stasjonære pc'n min. Satte det inn og gjorde det cd'n sa jeg skulle gjøre. Da jeg var ferdig med installasjonen fikk jeg en gratulerer-melding at jeg hadde satt opp et sikkert nettverk.

Og pc'n oppe funker også å komme på nett.

Trodde da at alt var bra. Men, plutselig nå i kveld fikk jeg lav signalstyrke. Og msn koblet seg av (regner med at det var signalstyrken som gjorde det...)

Mannen min satte opp sin laptop og han hadde utmerket signalstyrke. Jeg re-startet pc'n for å sjekke om det hjalp, og det gjorde det. Og etter restarten har det vært helt grei tilkobling her.

Men, hastigheten varierer. Jeg har 54 mbps - men nå står det at hastigheten er 18 mbps. Er det noe galt her ett eller annet sted?

Var det noe mer jeg skulle gjort da jeg satte opp trådløst nettverk her? Skulle jeg også kjørt en veiviser for nettverk eller noe sånt her?

Da jeg trykket på egenskaper og vis alle nettverk fikk jeg opp en boks som sa at windows ikke kan konfigurere denne trådløse tilkoblingen. Når mannen min sjekket på sin laptop fikk han opp en liste med alle trådløse nettverk i nærheten her...

Har jeg gjort noe galt, og hva kan jeg gjør for å fikse dette her?

Skrevet

Du har antakeligvis et eget program for nettverkskortet ditt, som er grunnen til at du får den "boksen" hvor det står: "Windows cannot configure this wireless connection".

Merklig nok hjelper det av og til å sette opp kryptering på nettverket, er jo verdt å prøve?

Skrevet

Hva er kryptering?

Jeg er helt grønn på dette her, og når jeg leser på nettet om trådløst nettverk blir jeg bare mer forvirret...

Skrevet

Ok. Jeg har satt opp passord. Da jeg var ferdig med installering fikk jeg opp en "gratulerer"-melding om at jeg hadde satt opp en sikret nettverk.

Takk for svar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...