Gjest Gjesta Skrevet 10. september 2006 #1 Skrevet 10. september 2006 Pga. kranglete mage burde jeg få i meg mye Biola eller liknende, men jeg takler ikke den usøtede Biola-melken, og de andre typene er så søte at de får øynene til å rulle rundt i hodet på meg. Jeg har også prøvd å blande de to typene, men den usøtede er mye tykkere enn de typene med smak, så jeg er egentlig like langt. Noen forslag til hva jeg kan gjøre, eventuelt noe jeg kan mikse i den naturelle Biolaen for å få den ned? Jeg spiser Biola naturell yoghurt med tinte bær og müsli, men det er ikke nok.
Gjest piaf Skrevet 10. september 2006 #2 Skrevet 10. september 2006 (endret) Jeg lager smoothie av Biola naturell melk, moden banan og frosne bær. En bit melon i tillegg (cantaloupe eller honningmelon) gjør smoothien passe søt. Litt appelsinjuice o.l. fungerer sikkert også utmerket i, også mht å gjøre smoothien litt tynnere i konsistensen. Har jeg ikke melon, tilsetter jeg gjerne litt (1 ts?) lønnesirup. Har ikke selv prøvd Biola-variantene med tilsatt sukker, men regner med at du selv med en skvett lønnesirup i smoothien har litt å gå på i forhold til sukkernivået i disse... PS: Biola naturell yoghurt er forresten også tilsatt sukker (med mindre de har endret dette i det siste) - det er så dårlig merket på pakningen at jeg synes det grenser til lureri. Endret 10. september 2006 av piaf
Gjest Gjesta Skrevet 10. september 2006 #3 Skrevet 10. september 2006 Og så glemte jeg å si at jeg ikke liker smoothie pga. konsistensen. Jeg er ikke kresen ang. smak, men på konsistens... Hmm, hva hvis jeg blander litt appelsinjuice og bittelitt lønnesirup i Biolaen for smakens skyld? De smakssatte Biolaene har 4-5% sukker, men de har så sterk smak som konsentrert saft.
Gjest piaf Skrevet 10. september 2006 #4 Skrevet 10. september 2006 Hmm, hva hvis jeg blander litt appelsinjuice og bittelitt lønnesirup i Biolaen for smakens skyld? De smakssatte Biolaene har 4-5% sukker, men de har så sterk smak som konsentrert saft. ← Det tror jeg kunne bli ganske bra. Smakte forresten Meierienes nye Premium Juice med bringebær, appelsin og drue i går - kanskje det vil fungere som smaksetter?
Gjest Gjesta Skrevet 10. september 2006 #5 Skrevet 10. september 2006 Det tror jeg kunne bli ganske bra. Smakte forresten Meierienes nye Premium Juice med bringebær, appelsin og drue i går - kanskje det vil fungere som smaksetter? ← Kanskje ikke dumt, for den er nok søtere enn appelsinjuice. Må eksperimentere litt.
Gjest piaf Skrevet 10. september 2006 #6 Skrevet 10. september 2006 Ellers finner det også melkesyregjærede grønnsaksjuicer fra Helios på helsekost, samt min alternative leges favoritt: Melkesyregjæret kål. Mmm... (jeg har forsøkt og synes Biola langt er å foretrekke )
Gjest Gjesta Skrevet 10. september 2006 #7 Skrevet 10. september 2006 Ellers finner det også melkesyregjærede grønnsaksjuicer fra Helios på helsekost, samt min alternative leges favoritt: Melkesyregjæret kål. Mmm... (jeg har forsøkt og synes Biola langt er å foretrekke ) ← Det er vel det som heter "last resort", da tror jeg heller jeg overlever med Biolaen, gitt?
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2006 #8 Skrevet 10. september 2006 Du får jo kjøpt Biola-juice også, da. Det er kanskje den enkleste måten å få i seg disse melkesyrebakteriene på når du ikke er særlig glad i melka.
Gjest Gjesta Skrevet 10. september 2006 #9 Skrevet 10. september 2006 Du får jo kjøpt Biola-juice også, da. Det er kanskje den enkleste måten å få i seg disse melkesyrebakteriene på når du ikke er særlig glad i melka. ← Vet du om disse er tilsatt sukker? Jeg så på nettsiden til Tine, og de kaller det "fruktdrikk", noe som gjør meg mistenksom. Ellers burde jeg få i meg Biola som melk, pga. kalsiuminnholdet, for jeg tåler ikke usyrnede melkeprodukter i det hele tatt.
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2006 #10 Skrevet 10. september 2006 Vet du om disse er tilsatt sukker? Jeg så på nettsiden til Tine, og de kaller det "fruktdrikk", noe som gjør meg mistenksom. ← Det vet jeg ikke sikkert; jeg har bare så vidt smakt de. De er veldig søte begge to, men det behøver ikke å bety at det er tilsatt kunstig sukker. Denne ene er jo appelsin/mango og den andre eple/pære, og mango og pære pleier å være søtning nok... Kan forresten tenke meg at de kaller det fruktdrikk fordi det ikke er ren juice, men blandet med melk. Gå på butikken og sjekk innholdsfortegnelsen, da vel.
Gjest Gjesta Skrevet 10. september 2006 #11 Skrevet 10. september 2006 Gå på butikken og sjekk innholdsfortegnelsen, da vel. ← Will do
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2006 #12 Skrevet 10. september 2006 Det funker sikkert noe av det du har fått anbefalt, ellers kan det kanskje gå an å blande litt syltetøy (evt _moste_ tinte bær så de blir mer oppløst) i den naturelle Biolaen. Da jeg bodde i Canada virket det som det var omtrent sånn de lagde yoghurt med smak - smaken/frukten/sirupen som ga smak var liksom separat i yoghurtmassen, og måtte blandes inn.
Gjest Gjesta Skrevet 10. september 2006 #13 Skrevet 10. september 2006 Det funker sikkert noe av det du har fått anbefalt, ellers kan det kanskje gå an å blande litt syltetøy (evt _moste_ tinte bær så de blir mer oppløst) i den naturelle Biolaen. Da jeg bodde i Canada virket det som det var omtrent sånn de lagde yoghurt med smak - smaken/frukten/sirupen som ga smak var liksom separat i yoghurtmassen, og måtte blandes inn. ← Fram med blenderen Jeg er jo glad i tinte bær, så mose-ideen skal jeg ta med når jeg drar og handler neste gang. Har vanlig Biola-yoghurt, men ikke drikke-typen. Og hvis jeg ikke liker det, er hunden veldig glad i alle typer syrnet melk.
Elze Skrevet 11. september 2006 #14 Skrevet 11. september 2006 Jeg har blandet Dus med sitrussmak med Cultura naturell, det blir kjempegodt. Dus er søtet, men er ikke ekstremt søt, og hvis du blander 1/3 Dus med 2/3 surmelk blir det ikke så mye sukker i hvert glass. Funker sikkert med Biola også. Litt Lassi-aktig, hvis du liker det. Du kan sikkert også bruke Biola til å lage Lassi, med Mango f.eks. De Biola fruktdrikkene som er nevnt over er, er veldig søte. Jeg syntes ikke det var noe godt.
Gjest Gjesta Skrevet 11. september 2006 #15 Skrevet 11. september 2006 Jeg har blandet Dus med sitrussmak med Cultura naturell, det blir kjempegodt. Dus er søtet, men er ikke ekstremt søt, og hvis du blander 1/3 Dus med 2/3 surmelk blir det ikke så mye sukker i hvert glass. Funker sikkert med Biola også. Litt Lassi-aktig, hvis du liker det. Du kan sikkert også bruke Biola til å lage Lassi, med Mango f.eks. De Biola fruktdrikkene som er nevnt over er, er veldig søte. Jeg syntes ikke det var noe godt. ← Men Dus er tilsatt melk, jeg antar søtmelk, og det tåler jeg ikke. I hvertfall ble magen 90% bedre da jeg kuttet ut søtmelk, så jeg våger ikke å prøve. Jeg prøvde nå å blande Biola naturell (ca 2/3) med Coop Juice med blåbær og aronia, og miksen ble tusen ganger bedre enn det søte, ferdige skvipet. Dette kommer jeg til å fortsette med, også med andre juicetyper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå