Gjest Fjellsippa Skrevet 10. september 2006 #1 Skrevet 10. september 2006 Jeg ser at mange her holder det gående på KG langt ut over natta. Det er vanskelig å komme seg i seng, og tida raser avgårde når man holder på med noe man liker. Selv er jeg A menneske. Legger meg tidlig og står opp tidlig. Må minst ha 7 timer søvn om natta for å fungere om dagen. Hvordan er det med dere? Hvor mange timer søvn blir det på dere?
Gjest Bare innom Skrevet 10. september 2006 #2 Skrevet 10. september 2006 Jeg er c-menneske... Jeg liker å legge meg tidlig, og stå opp sent Jeg MÅ ha minst 8 timer hver natt, helst 9, for å fungere sånn noen lunde dagen etter. Skulle egentlig ha lagt meg mellom 22 og 23 hver kveld, men når jeg slipper å stå opp tidlig neste dag så hender det at jeg drøyer den til rundt midnatt.
kvick Skrevet 10. september 2006 #3 Skrevet 10. september 2006 Jeg MÅ ha minst 8 timer hver natt, helst 9, for å fungere sånn noen lunde dagen etter. Har det som deg.. utrolig upraktisk, egentlig...
Gjest Cosmic Girl Skrevet 10. september 2006 #4 Skrevet 10. september 2006 Jeg er A-menneske, og det er nok sjelden du ser meg her etter kl 22 om kvelden. Da ligger jeg nemlig og sover. Må ha ca 8 timers søvn for å få en fin dag
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2006 #5 Skrevet 10. september 2006 Jeg er c-menneske... Jeg liker å legge meg tidlig, og stå opp sent Jeg MÅ ha minst 8 timer hver natt, helst 9, for å fungere sånn noen lunde dagen etter. Skulle egentlig ha lagt meg mellom 22 og 23 hver kveld, men når jeg slipper å stå opp tidlig neste dag så hender det at jeg drøyer den til rundt midnatt. ← samme her
Gjest Gjesta Skrevet 10. september 2006 #6 Skrevet 10. september 2006 (endret) Jeg er også C-menneske, men motsatt av dem som allerede har svart. Jeg liker å legge meg sent, men våkner også tidlig om morgenen. Minimum for meg er nok seks timer søvn, men denne helga har jeg sovet det dobbelte. Jeg må rett og slett ta igjen litt innimellom. *edit* Hjernen var borte, så jeg måtte rette opp. Endret 10. september 2006 av Elphaba
Trampe Skrevet 10. september 2006 #7 Skrevet 10. september 2006 Jeg legger meg rundt halv tolv og står opp sju. Jeg får ikke sove om jeg legger meg tidligere, men er trøtt som en strømpe om morgenen... I helgene kan jeg lett sove ti timer i strekk. Jeg er vel ganske enkelt glad i å sove!
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2006 #8 Skrevet 10. september 2006 Jeg er også C-menneske, men motsatt av dem som allerede har svart. Jeg liker å legge meg tidlig, men våkner også tidlig om morgenen. Minimum for meg er nok seks timer søvn, men denne helga har jeg sovet det dobbelte. Jeg må rett og slett ta igjen litt innimellom. ← Ikke for å kverulere, men dette kalles å være et A-menneske.
Knurr Skrevet 10. september 2006 #9 Skrevet 10. september 2006 Jeg har prøvd og prøvd, men jeg sovner ikke hvis jeg legger meg før midnatt. Samtidig skal jeg opp seks dagen etterpå hvis jeg har dagvakt, men merkelig nok fungerer det ganske bra. Mindre enn seks timer fungerer jeg heller dårlig på, og jeg trenger dager innimellom hvor jeg kan sove lenger. Går jeg nattevakter sover jeg fem-seks timer og fungerer på det, mens i kveldsvaktperiuoder kan jeg fint klare å sove i tolv. Neida, jeg har ikke døgnrytme. Helst skulle jeg hatt åtte timer hver natt, men da måtte jeg ha begynt på jobb halv ti, ike halv åtte.
Gjest Gjesta Skrevet 10. september 2006 #10 Skrevet 10. september 2006 Ikke for å kverulere, men dette kalles å være et A-menneske. ← Ikke rart du protesterer, for jeg skrev feil i innlegget mitt. Jeg liker å være lenge oppe, OG står opp tidlig.
Gjest Naria Skrevet 10. september 2006 #11 Skrevet 10. september 2006 Jeg er også et C-menneske. Egentlig trenger jeg 10 timers søvn om natten, men det er så og si praktisk umulig, derfor er jeg trøtt stort sett hele tiden.
liv Skrevet 10. september 2006 #12 Skrevet 10. september 2006 Fortiden kan jeg godt sove 12 timer.... men det tror jeg har noe med tilstanden jeg er nå
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2006 #13 Skrevet 10. september 2006 Det varierer fælt! Jeg sovner aldri før midnatt i hvert fall, og har jeg tidligvakt på jobben må jeg opp halv fire seinest, så da blir det maks tre og en halv time søvn. (Blir litt slumring på sofaen når jeg kommer hjem da) Har jeg seinvakt er jeg ikke hjemme før tolv og har kanskje lagt meg til ett halv to, klarer ikke komme til ro med det første..... og står opp i ti tida for å få litt ut av dagen før jeg må på jobb til klokka to. Har jeg fri kan jeg godt legge meg ett halv to tida og sove til elleve halv tolv. Hadde mye sunnere søvnrutine før jeg tok denne jobben jeg har nå. Slutter i jobben nå i oktober nettopp pga søvnproblemer, og håper jeg klarer og snu på mønsteret.
Transe Skrevet 10. september 2006 #14 Skrevet 10. september 2006 A menneske som sover 5-6 timer om natten.
Gjest gjesta Skrevet 10. september 2006 #15 Skrevet 10. september 2006 Legger meg rundt midnatt og er oppe klokka halv 7 Jeg har blitt mer og mer A-menneske oppgjennom årene jeg Da jeg var 14 sov jeg fra en kveld, over hele neste dagen og stod opp neste morgen Ikke rart mamma var redd for meg..
Arkana Skrevet 10. september 2006 #16 Skrevet 10. september 2006 Jeg er B-menneske, og det er dermed umulig for meg å sovne før midnatt samme hvor trøtt jeg er eller hvor tidlig opp jeg må neste dag. Derfor overlever jeg på 6-8 timer på hverdagene (avhengig av når jeg må opp), og når jeg har fri sover jeg minst 10 timer. Vanligvis legger vi oss kl 01 på hverdagene, og rundt 03 i helger/ferier.
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2006 #17 Skrevet 10. september 2006 Hvordan er det med dere? Hvor mange timer søvn blir det på dere? ← Dette er i grunnen ingen "Generell debatt". Kanskje denne burde stå på "Snikk Snakk"?
Fiol Skrevet 11. september 2006 #18 Skrevet 11. september 2006 Jeg har også problemer med å legge meg tidlig på hverdagene, så blir vel bare 6-7 timer.
Gjest Blanca Skrevet 11. september 2006 #19 Skrevet 11. september 2006 Jeg har alltid hatt problemer med innsovningen og sovner sjelden eller aldri før midnatt. Må opp kl 0630 på hverdagene og selv om jeg fungerer greit kunne jeg absolutt hatt nytte av noe mere søvn. I helgene legger jeg meg mellom 01-03 og sover til rundt 09-10.
Solskinn Skrevet 11. september 2006 #20 Skrevet 11. september 2006 Jeg må helst sove 8 timer for å kunne fungere optimalt. Jeg kan klare meg en dag eller to å ca 6 timers søvn, men ikke stort lenger enn det. Men jeg merker allerede at jeg begynner å bli gammel, for jeg takler bedre å ikke sove 8 timer nå enn for noen år tilbake. Takler det enda dårlig men bedre enn før likevel. Ei jeg kjenner trenger bare 6 timers søvn og det er urettferdig, for da har jo hennes døgn to timer mer enn mitt, jeg skulle gitt mye for de to timene
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå