Gjest Madeline Skrevet 10. september 2006 #1 Skrevet 10. september 2006 Nå er det bestemt at jeg skal kjøpe meg en bærbar pc som er bare min . Jeg har sett litt rundt omkring og studert priser, men er litt usikker på hva slags krav jeg skal stille til maskinen. Hovedsaklig skal pc`en brukes til surfing på nettet, men jeg vil også kunne høre musikk, se en film og drive med tekstbehandling. Jeg vil ha dvd-brenner og trådløst nettverk. Det er også viktig med en brukbar skjerm, men der vet jeg ikke hva jeg må se etter for å finne ut om den er bra eller ei. Minne er også viktig. På min gamle pc har jeg kun 256 mb ram, noe som er for lite. Aller helst vil jeg ha 1024 mb, men kan jeg klare meg greit med 512 mb? Hvor stor harddisk bør det være? Når det gjelder pris, har jeg et tak på 7000,-. Hva bør jeg se etter når det gjelder batterikapasitet? Jeg kommer stort sett til å bruke den på steder hvor jeg greit kan koble til strømnettet. Hvordan får jeg batteriet til å vare lengst mulig? Jeg blir kjempeglad for alle tilbakemeldinger. Nå har jeg ikke hatt bærbar pc siden helt på begynnelsen av `90-tallet og det blir en viss forskjell fra dagens .
Scorpina Skrevet 10. september 2006 #2 Skrevet 10. september 2006 (endret) Ja, 512 Mb Ram er "evig nok" hvis du bare skal drive med "generelt" bruk, men å ønske seg en sterkere arbeidshest er så absolutt å anbefale. Når det gjelder merker på pc koker det vel ned til "smaken er som baken". Noen foretrekker ditt, mens andre foretrekker datt. Jeg søkte litt å nett og fant denne som muligens kan ha det du "trenger". Den har 1024 Mb Ram og en relativ stor HD. Selv har jeg 240 Mb og det er egentlig "way too much". Ikke laster vi filmer/sanger eller kjører spill på pc'n som "suger masse av CPU'n" (altså, bruker mye resursser på pc'n din) Men, en kompis av meg sa en gang (han er sånn datanerd) "man kan aldri få for stor HD"...så da så Den har også innebygd brenner og har stort cache minne. Prisen er jo ikke så avskrekkende heller og innebygd Norton antivirus program (3 mndrs bruk som du selv forlenger etter ønske etter utgått tid) Håper du finner noe du liker da. Edit: Hvis du ikke har noe "imot" Dell er jo denne et bra valg. Klikke på "høydepunkter" og få detaljer om pc'n. Veldig lang batterilevetid bl.a, 5 timer!! Endret 10. september 2006 av Scorpina
Minien Skrevet 11. september 2006 #3 Skrevet 11. september 2006 Vær litt kritisk til oppløsning på skjermen! Jeg valgte en med alt for lav oppløsning, noe som fører til at jeg får plass til veldig lite.
Gjest Madeline Skrevet 11. september 2006 #4 Skrevet 11. september 2006 Vær litt kritisk til oppløsning på skjermen! Jeg valgte en med alt for lav oppløsning, noe som fører til at jeg får plass til veldig lite. ← Og hva regnes som bra oppløsning?
Gjest Kaffomann Skrevet 11. september 2006 #5 Skrevet 11. september 2006 De fleste sider og programmer i dag lages for minimum 1024X768. Jeg synes det er litt lavt, men du har vel en maskin du kan prøve og se hva du synes er passe?
Gjest Tyr Skrevet 12. september 2006 #6 Skrevet 12. september 2006 Denne er også et godt alternativ i det prisleiet du har valgt.
Gjest Madeline Skrevet 12. september 2006 #7 Skrevet 12. september 2006 Takk for alle som kom med gode tips. Nå er ny pc i hus .
Gjest Madeline Skrevet 12. september 2006 #9 Skrevet 12. september 2006 Fujitsu Siemens Amilo m1450. Den blir vel omtrent den samme som denne men det er bl.a dobbelt så mye ram og dobbelt så stor harddisk. Jeg er kjempefornøyd. I forhold til den gamle stasjonære er det omtrent som å komme til himmelen.
Gjest Madeline Skrevet 13. september 2006 #11 Skrevet 13. september 2006 Jeg kjøpte den på elkjøp (og jeg er klar over at jeg kunne fått billigere pc ved å bestille på nettet).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå