Gjest Gjest Skrevet 10. september 2006 #1 Skrevet 10. september 2006 Jeg spør her for jeg får ikkenoe ordentlig svar hos Trafikanten. Ungdommer kan kjøpe et SL-kort som de kan bruke på både buss og tog om hverandre hvor som helst i Oslo og Akershus. Ikke sant? Finnes det samme tilbudet for voksne? Jeg bor i Akershus og i november begynner jeg og jobbe i Oslo. Det er minst tre forskjellige tog/buss stopp jeg kan bruke for å komme meg til eller fra (skal jobbe skift så det blir litt ettersom hva som passer), men det er forskjellige ruter og soner, så det går ikke på et og samme månedskort. "Problemet" lar seg løse med ukekort, men dersom tilbudet finnes for voksne, er det det beste. Noen som vet? Og evt pris?
nat26 Skrevet 10. september 2006 #2 Skrevet 10. september 2006 Det skal ikke være noe problem det tror jeg.Jeg bor i oslo og jobber i Bærum.Har månedskort som dekker 3 soner og jeg tar t bane,tog og buss
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2006 #3 Skrevet 10. september 2006 Jo månedskort som dekker et visst antall soner fra A til B er greit. Men jeg mener et kort som kan brukes ubegrenset innen Oslo og Akershus i en måned. Jeg vet det tilbys ungdom under en viss alder, men tibys det til voksne? Altså om jeg vil ta bussen fra Algarheim og inn til Oslo eller om jeg vil ta toget fra Kløfta eller Jessheim som kan jeg gjøre det med det ene kortet, i stedet for å ha tre forskjellige kort?
nat26 Skrevet 10. september 2006 #4 Skrevet 10. september 2006 Jeg tror faktisk ikke at det finnes jeg.Vet også at ungdommer og stundenter under en viss alder kan kjøpe det.Det var rart at ikke trafinkanten kan svare deg på dette synes jeg
Gjest Blære ikke reg Skrevet 10. september 2006 #5 Skrevet 10. september 2006 Det tilbudet gjelder og for pensjonister, men ikke for de som løser vanlig voksenbilett. D.V.S. lurer på om det ikke finnes et tilbud til studenter under 30, men det gjelder vel ikke deg. Du kan selvfølgelig kjøpe et månedskort som dekker absolutt hele Oslo og Akershus men det vil bli vannvittig dyrt isåfall. Fordi månedskortet øker i pris for hver ekstra sone du trenger.
Gjest Gjest Skrevet 11. september 2006 #6 Skrevet 11. september 2006 Jeg har månedskort som dekker fire soner (Oslo til og med Lillestrøm hvor jeg bor), dette koster 1185,- pr mnd. Kan da brukes ubegrenset innen disse fire sonene tog, trikk, buss, båt, t-bane. Dessuten kan to barn under 7 år kjøre gratis på samme kort. nero
Gjest Gjest Skrevet 11. september 2006 #7 Skrevet 11. september 2006 Joda, dette finnes, som forrige gjest skrev. Jeg har fleksibelt månedskort som dekker tre soner (Oslo-Strømmen), det koster 1025 i måneden og jeg kan ta all transport innad Oslo, samt SL-busser og tog.
Gjest Gjest Skrevet 11. september 2006 #8 Skrevet 11. september 2006 Takk for svar! Trur nok heller det lønner seg for meg med ukekort, siden jeg må ta buss fra A til C den ene uka, og tog fra B til C uka etter.
aline Skrevet 11. september 2006 #9 Skrevet 11. september 2006 Jeg har månedskort som dekker fire soner (Oslo til og med Lillestrøm hvor jeg bor), dette koster 1185,- pr mnd. Kan da brukes ubegrenset innen disse fire sonene tog, trikk, buss, båt, t-bane. Dessuten kan to barn under 7 år kjøre gratis på samme kort. nero ← Joda, dette finnes, som forrige gjest skrev. Jeg har fleksibelt månedskort som dekker tre soner (Oslo-Strømmen), det koster 1025 i måneden og jeg kan ta all transport innad Oslo, samt SL-busser og tog. ← men kan dere bruke de like mange soner andre veien også? jeg har hatt månedskort for tre soner, (oslo-olavsgaard) i perioder, dette kan jeg bruke på inntil tre soner i DET OMRÅDET, men når jeg skulle fra oslo til drøbak, så telte ikke kortet for mer en oslo, da drøbak var en helt annen del av akershus. altså, månedskortet ble merket med 03Ø eller noe slikt, og kunne da brukes i inntil tre soner i akershus øst (blir det ikke øst da?) mens drøbak er i retning sør, og merkes da sikkert "sone + S" jeg kom ihvertfall ikke tre soner sørover med ett månedskort som gjelder for tre soner østover, og det var helt vanlig månedskort for tre soner jeg kjøpte. (1025,- eller noe slikt kostet det vel ja)
Gjest Gjest Skrevet 11. september 2006 #10 Skrevet 11. september 2006 Jeg tror kortet da bare gjelder de sonene mellom oslo og olavsgård, og at 03Ø er sonen olavsgård ligger i.
aline Skrevet 12. september 2006 #11 Skrevet 12. september 2006 Jeg tror kortet da bare gjelder de sonene mellom oslo og olavsgård, og at 03Ø er sonen olavsgård ligger i. ← nemlig, altså, ikke BARE olavsgaard, men ett kjøper man ett månedskort for tre soner, og det merkes 03Ø så gjelder det for tre soner i akershus øst, ikke for akershus sør eller nord eller vest, ergo kan man ikke bruke ett vanlig månedskort for tre soner, i tre soner i hele akershus, kun den dele av akershus man har kortet for.
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2006 #12 Skrevet 12. september 2006 Høres ut som ukekort er gunstigst for deg ja, eventuelt meld deg opp til noen fag og skaff deg studentkort, så får du månedskort alle soner for 770
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2006 #13 Skrevet 12. september 2006 Ja, kundekortet blir merket med sonespesifikasjon, dvs. Ø03 eller lignende. Og man kan kun reise i disse sonene med månedskortet og må betale noe i tillegg ellers hvis man reiser i feil soner. Egentlig litt merkelig, men, men...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå