Ephemera Skrevet 10. september 2006 #1 Skrevet 10. september 2006 Jeg returnerte to Friis-vesker dit i sommer. De kostet over 1.000 kroner til sammen. Ventet og ventet på at pengene skulle komme inn på kontoen min, men nei... Sendte så mail til dem, og fikk svar der de beklaget at de ikke hadde betalt tilbake pengene mine fordi returen var blitt registrert feil i systemet deres... Men nå hadde de tilbakeført pengene til meg. Dette er nå 3 uker siden og jeg har fremdeles ikke fått pengene mine Jeg har sendt dem to nye mailer der jeg har skrevet at jeg ikke har fått noe penger tilbake fra dem og om det kan være mulig at de har overført pengene til feil kontonummer? Ikke noe svar. De har ikke noe telefonnummer som det går an å kontakte dem på. Dette er ifølge nettsiden deres fordi de skal kunne betjene ordrer raskere osv. Det finnes et kontaktskjema der, som jeg også har fylt ut vedr. saken min og sendt til dem, men fremdeles ikke noe svar. Hva skal jeg gjøre da? Bombardere dem med enda flere mailer? Jeg vil jo ha tilbake pengene mine!!
Kykkelikokos Skrevet 10. september 2006 #2 Skrevet 10. september 2006 Hvis ikke de svarer på mailen innen en uke ville jeg kontaktet forbrukerrådet. http://www.forbrukerportalen.no
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2006 #3 Skrevet 10. september 2006 Skriv enda en mail hvor du nevner at du vurderer å ta saken "videre"(forbrukerrådet eller lignende steder) dersom du ikke hører fra dem snarest.
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2006 #4 Skrevet 10. september 2006 Kan jeg spørre hva slags vesker du kjøpte og hvorfor du ikke var fornøyd med dem? Driver også og ser på et par vesker derfra nemlig....
Ephemera Skrevet 10. september 2006 Forfatter #5 Skrevet 10. september 2006 Skriv enda en mail hvor du nevner at du vurderer å ta saken "videre"(forbrukerrådet eller lignende steder) dersom du ikke hører fra dem snarest. ← Jeg gjorde det nå idag. Sendte bare det forrige mailen på nytt og spurte om jeg kunne få svar eller om jeg måtte ta saken videre med Forbrukerrådet... Kan jeg spørre hva slags vesker du kjøpte og hvorfor du ikke var fornøyd med dem? Driver også og ser på et par vesker derfra nemlig.... ← Det var overhodet ikke noe galt med veskene. Bare jeg som ombestemte meg fordi jeg kjøpte en annen veske i butikk mens jeg ventet på at disse veskene skulle komme i posten
Bobeline Skrevet 10. september 2006 #6 Skrevet 10. september 2006 (endret) HVis tilbakesending av varene har skjedd innen 14 dager etter at du mottok varen, har du krav på å få beløpet tilbakebetalt. Dette gjelder hvis angrefristen er overholdt og angreskjema eller nødvendige opplysninger om angreretten er vedlagt varene. Varene skal også sendes i en pakning som er egnet for dette (noen forhandlere krever derfor at varen skal returneres i original emballasje). Hvis det ikke fulgte med angrettskjema med varene, er angrefristen satt til 3 måneder, og hvis det ikke har blitt opplyst om angrerett er angrefristen satt til 1 år. Hvis kriteriene for angrerett er oppfylt har forbruker rett på å få tilbakebetalt beløpet innen 14 dager fra mottaker/forhandler har mottatt pakken eller henteseddel til pakken. Er ikke vilkårene for angrerett overholdt er forbruker bundet til avtalen. § 11. Rett til å gå fra avtalen (angrerett) Forbrukeren har rett til å gå fra avtalen (angrerett) ved å gi melding til selgeren etter § 13 innen 14 dager etter at hele varen og de opplysninger som kreves med hjemmel i kapittel 3 er mottatt på foreskreven måte. Ved fjernsalg løper fristen uansett ut senest 3 måneder etter at varen er mottatt, eller etter 1 år dersom opplysninger om angrerett ikke er gitt. For varer som skal tilvirkes eller tilpasses spesielt for forbrukeren løper fristen ved annet fjernsalg enn telefonsalg fra de opplysninger som kreves med hjemmel i kapittel 3 er mottatt på foreskreven måte. Fristen løper likevel ut senest 3 måneder etter at avtalen ble inngått. § 15. Gjennomføring av angreretten ved avtaler som er inngått ved annet fjernsalg enn telefonsalg. Ved bruk av angreretten faller partenes plikt til å oppfylle avtalen bort. Dersom noen av partene har oppfylt hele eller deler av avtalen skal det skje en tilbakeføring. Returkostnadene bæres av forbrukeren med mindre selgeren har misligholdt avtalen eller selgeren i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare, fordi den bestilte varen ikke var tilgjengelig. Forbrukeren skal tilbakeføre varen innen rimelig tid. Dette må gjøres selv om forbrukeren ikke har fått det han eller hun har krav på å få tilbakebetalt fra selgeren. Er varen sendt gjennom posten eller en annen selvstendig fraktfører skal den sendes tilbake på samme måte eller leveres til selgeren. Dersom selgeren ikke har ordnet med hensiktsmessig returpakning gjelder bestemmelsen i fjerde ledd. Er varen levert på annen måte, skal forbrukeren enten stille varen til selgerens rådighet for avhenting på det stedet den ble mottatt eller levere eller sende den til selgeren. Selgeren plikter å tilbakebetale det forbrukeren har betalt innen 14 dager fra den dag selgeren mottar varen eller henteseddel eller varen er stilt til rådighet. Skriv en e-post og be forhandler forholde seg til Angrerettlovens §15 ledd fire, ellers ser du deg nødt til å gå videre med saken til for eksempel Forbrukerrådet, hvis du ikke får skriftlig svar og tilbakebetaling innen 14 dager. Endret 11. september 2006 av Bobeline
Dizzy Skrevet 11. september 2006 #7 Skrevet 11. september 2006 Jeg får heller ikke svar på mailer som jeg har sendt til nbags. Irriterende!
Ephemera Skrevet 12. september 2006 Forfatter #8 Skrevet 12. september 2006 Jeg har fått svar på mailen (endelig...). De beklager selvsagt masse og skriver at de har måttet gå gjennom alle transaksjoner for å finne ut at pengene ganske riktig ikke er overført til meg. De har betalt dem ut nå og jeg skal ha dem på konto iløpet av 3 - 5 dager. Lurer på hvorfor de i den forrige mailen skrev at pengene var utbetalt 21.08 da, men...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå