Gå til innhold

Katter og plystring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg plystrer, flokker pusene seg rundt meg. Den ene kommer for å gni seg mot ansiktet mitt og maler høyt, den andre småbiter på armen min eller sofaen og snuser meg i ansiktet, mens den tredje bare ser ut til å ville være der det skjer. Etter plystringen er ferdig (akkurat nå for eksempel) slår de seg ned ved siden av meg, og den malende bare fortsetter å male.

Er det noen som vet hvor denne oppførselen kommer fra? Vil de hjelpe meg? Er de nysgjerrige? Er de provoserte? Jeg vil ikke plystre for dem dersom de virkelig ikke liker det, men jeg synes jo det er ganske morsomt at de reagerer så individuelt og forutsigbart...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vokst opp med katter. de likte ikke når jeg plystret, tror det blir en veldig skarp og høy lyd for de..?

Skrevet
Jeg har vokst opp med katter. de likte ikke når jeg plystret, tror det blir en veldig skarp og høy lyd for de..?

Ja, jeg er redd det skal være vondt for puseørene deres... :sjenert:

Skrevet

Jeg tror de blir provoserte faktisk. Lyden blir nok for høy og skjærende for de. De reagerer også sånn hvis du spiler blokkfløyte.

Husker jeg hadde kjøpt meg ny mobil og drev og testet ut ringetonene - den gang det ikke var polyfone ringetoner, og de var mye mer pipete enn de er i dag. Pus kommer ruslende og kikker rart rundt seg, hopper opp på fanget mitt og lokaliserer lyden. Først snuser hun på mobilen og kikker forvirret på den, så slår hun på den med labben, deretter gikk hun faktisk til angrep på mobilen.

Skrevet

Mange plystre- og pipelyder gjør katter nysgjerrige og trigger jaktinstinktet deres, fordi de ligger på samme frekvens som pipingen fra mus.

Skrevet

Huffa, kanskje jeg bare burde la være å plyste. Det er ikke så gøy hvis det kun er meg det er gøy for!

Skrevet

Jeg husker at katten min reagerte slik når jeg var yngre og spilte blokkfløyte! Helt merkelig, for han kom bort og skulle leke og kose, han ble helt vill :) Håper det ikke var ubehagelig for han ... :(

Skrevet

Min katt (den eldste) kommer når jeg plystrer på han feks når han er ute.. Den miste bryr seg ikke om plystring..

Skrevet
Min katt (den eldste) kommer når jeg plystrer på han feks når han er ute.. Den miste bryr seg ikke om plystring..

Jeg har også hatt en fast plystrelyd jeg har brukt på min katt og da kommer han løpende inn.

Skrevet

Jeg plystrer en jevn lang tone, og så kommer katten susende inn dørene på kvelden for å få sin faste spiseskje med bløt mat. :)

Har plystret til alle kattene som innkallingssignal, jeg...

Skrevet
Jeg plystrer en jevn lang tone, og så kommer katten susende inn dørene på kvelden for å få sin faste spiseskje med bløt mat. :)

Det skal ikke mer til for å få meg bløt om hjerterota! :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...