Gå til innhold

bjeffing

Gjest klokka

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei,

nå håper jeg å få litt råd her... :ironi: vi har en terrier som er en helt fantastisk familiehund. han er snill som dagen er lang, både med voksne og barn. han er leken og lykkelig, vi har han med oss over alt og han er absolutt et familiemedlem. det er bare et eneste men, og det blir for meg bare større og større; han har blitt en bjeffehund. jeg vet han er terrier og at de kan bli bjeffere, men himmel og hav så usannsynlig irriterende!?!?!?

han bjeffer nå på så mye at jeg vet ikke mine arme råd. han bjeffer på (enkelte) andre hunder, på (enkelte) sykler, (enkelte) biler osv. på støvsugern og på koster tar han helt av.

min mann ringte en som solgte slike bjeffehalsbånd, men han sa at terriere var slike som også lagde lyder når de var glade og da var det dumt med slike bjeffehalsbånd. vi vil jo ikke at han skal slutte med godlydene heller?!? :forvirret:

er det noen som vet råd??håper veldig på det... redd jeg klikker snart :sur:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nabobikkja bjeffa hele tiden, men det var fordi den sto ute dagen lang også, og når han var inne så satt han bare i et bittelite bur. Tror ikke det er sånn du behandler din hund altså, men det var nå min "erfaring". Ikke har jeg noe godt råd heller, for det eneste som tok knekken på bjeffingen var katta mi som lurte han til å løpe over veien så han ble påkjørt :(

Så drastisk blir det forhåpentligvis ikke hos deg :ler:

Broren min sin hund bjeffer som en villmann i blant også når den hører spesielle sanger. Da brøler han bare NEI så hysjer hunden helt.

Blir ikke det litt rart igjen, å kjefte fordi de uttrykker glede? Hunder burde egentlig hatt volumbryter :D

Skrevet

Et råd jeg har lest (men ennå ikke prøvd) er at du lærer hunden å gi hals, for deretter lærer den å være stille. Jeg har aldri helt fått tak på hvorfor du må lære den å bjeffe før du lærer den å være stille.

Skrevet

huff da, nei det er ikke slik det er her i gården altså!!!

han kompisen min han er ute når vi er ute og inne når vi er inne, (eller han står inngjerda av og til ute). han er jo vant til både biler og sykler og alt, jeg fatter ikke hvorfor han blir helt tulling?!? :grine: vi går flere turer med han hver dag, han blir utfordret både inne og ute med forskjellige aktiviteter også (plutselig kom jeg til å tenke på at han kanskje er bortskjemt med for mye oppmerksomhet ;) )

når han blir helt gal av bjeffinga så sier vi hardt nei til han, og tar han vekk fra situasjonen. gir han seg ikke da så tar vi han inn (dersom det skjer ute).

hmm... det stemmer nok at de burde hatt volumknapp hihi.

Skrevet

ja, det er noe i det og, mye oppmerksomhet vil ha mer! :D

Har ikke hund selv da, men katta mi er helt tullete etter 10 år med klenging fra min side. Hun skriker og gnåler og prater og ber meg følle henne til maten. Har tilogmed lagt om MJau til MJEI når jeg sier hei :hoho:

Den bikkja til broren min får og for mye oppmerksomhet har jeg merka når jeg passer den. Hvis han og samboern stikker ut mens jeg sitter hundevakt, gråter og skriker og bjeffer hun i minst en halvtime :overrasket: Og prøvde å rømme etter dem over et gjerde (se for deg en bitteliten bichon frise som nesten hopper over et meter høyt gjerde)

Skrevet

Man får kjøpt bjeffehalsbånd med fjernkontroll også, sånn at du selv kan kontrollere når han skal få spruten i fleisen eller hvordan det enn nå fungerer. Selges på Tropehagen Zoo, blandt annet.

Skrevet

:legrine: ja det er slik det er med vår det!!! den skulle være alene med moren min et par timer forrige uke, vi skulle bort og hun syntes det var så koslig med denne snille og sosiale hunden :) vel, det som skjedde var at hunden var helt snål hele tiden, stjal skoa hennes, løp rundt og ertet henne, sto ved døren og skulle ut etc. hun gikk en tur med han, men han nektet å bli med henne inn igjen. hun bandt han på verandaen, og ga han noe å gnage på, men da sto han bare å bjeffet.

hun var sååå glad når vi kom hjem, for det var hardt å være hundepasser :hoho:

Skrevet

Har du tenkt på om han kanskje blir for mye stimulert? Kanskje han rett og slett må lære å slappe av?

Min hund leker ute og er rolig inne. For mye aktivitet kan føre til stresset hund, en hund som ikke klarer å roe seg og slappe av.

Skrevet

stådstarter her;

joda den tanken er tenkt. hvordan kan jeg lære han det?

Skrevet

Jeg så et dyreprogram for litt siden der det var en hund med akkurat samme problemet.Eieren fikk tatt en liten operasjon på hunden som gjorde at han ikke bjeffet lenger. var noe med stemmebåndet sikkert. er ikke vondt for hunden.

Man vet ikke helt hva jeg syns om det...må vel være siste utvei

Skrevet

huff, nei det hørtes drastisk ut. nei, det er ikke verre enn at vi holder ut. det er jo babyen vår hihi. eneste at det hadde vært deilig om det var noe vi kunne gjøre for å minske bråket.... skal sjekke ut bjeffehalsbånd en gang til.

Skrevet

Du trener vel avslapning på samme måte som andre ting. Ros den når den er i ro, overse når den vil leke. Etter hvert lærer den om du er konsekvent.

Skrevet

Kan jeg spørre hvilken terriertype dere har? Hørtes ut som vår lille beibi....og det er en cairn terrier.

Jeg følger spent med på denne tråden..... ;)

Skrevet

vi har en lakeland terrier. men jeg tror det ligger til terriere generelt... bare husk at jeg også har sagt at den er verdens mest elskelige hund, sosial og snill som bare det, vennlig mot voksne og barn, leken og fin - men bjeffete...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...