Gå til innhold

Tror pus har øyebetennelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den har rent ganske mye fra øyet i en ukes tid nå. Nå er jo ikke dyrlegen oppe i helga, men lurte på om det er noe jeg kan gjøre med øyet som gjør det bedre før hun får kommet seg til lege? Det renner konstant, er sårt og hun mjauer når jeg prøver å rense det vekk med en våt q-tips (passer på å gjøre den myk, ja)

Dakar liten :( Vi ringer dyrlegen i morra med mindre dere har noen råd til å la det gå vekk av seg selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pusen vår hadde ofte rennende øyne. Dyrlegen fortalte at det ofte var vanlig hos katter og spesiellt rasekatter.

Hun sa at vi skulle bruke en bomullsdott med litt pyrisept et par ganger om dagen i en par dager. Hjalp ikke det skulle vi komme med henne.

Hos pusen vår hjalp det alltid. :) Lykke til med pusen din, og husk om det ikke hjelper så må dyrlegen se på det

Skrevet

Ok, hvor mange dager skal jeg gjøre det og hvor mange ganger om dagen?

Takk for tips :) Dette er ingen rasekatt da, men hun har fått det et par ganger før. Har gått vekk av seg selv da..

Skrevet

Som jeg skrev et par ganger om dagen i et par dager. Katter er laget sånn at de renser seg selv(ofte, men ikke alltid) fortalte dyrlegen.

Skrevet

Leste litt for fort der, ja :ler:

Pusen min er litt for slapp til velvære kanskje..

Skrevet

Prøv det en par ganger i dag, og hvis pus ikke er bedre i morgen så la dyrlegen se på den.

Og hvis den er slapp også så kanskje en er forkjøla eller noe.

Skrevet

Okai! men den pyrisepten skal altså bare utenpå øyet? Står den ikke skal brukes i øye eller øre på så.

Vil ikke etse vekk stakkars puseøyet heller!

Skrevet

Nei nei, selvfølgelig ikke inne i øyet :forvirret: Men du kan forsiktig ta bort eventuellt rusk i øyekroken. Og du skal ikke helle pyrisept inn i øye på pusen da. Bittelitt på en bomullsdott. :)

Men er du usikker så bruk rent vann og ta pus med til dyrlegen i morgen tidlig.

Skrevet

Ok, bra jeg spør får jeg tar helt av her! :) Men tusen takk for tips!

Skrevet

Du kan rense øyet med saltvann, slik du brker til å rense dine egne øyne med.

Pusen min hadde nettopp rennende øyne selv, jeg ventet noen dager for å se om det gikk over samtidig som jeg skylte øynene(fikk beskjed av dyrlegen om det over tlf). Da det ikke ble noe bedre etter et par dager tok jeg han til dyrlegen. Han hadde øyekatarr, og jeg gir han øyedråper med antibiotika nå..

Skrevet

Jeg renser ikke mine egne øyne med saltvann :forvirra: Hva er dette, øyedråper en får kjøpt på butikken?

Skrevet
Jeg renser ikke mine egne øyne med saltvann :forvirra: Hva er dette, øyedråper en får kjøpt på butikken?

Ja, de øyedråpene er saltvann! Du får kjøpt det på apoteket.

-kitten

Skrevet
Ja, de øyedråpene er saltvann! Du får kjøpt det på apoteket.

-kitten

Altså, rens puseøynene med renset saltvann, som du får kjøpt på apoteket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...