Gjest ice Skrevet 10. september 2006 #1 Skrevet 10. september 2006 Noen som fullførte dette?? Vet bruden jeg er forlover til gjerne vil gjøre dette, mest for gøy. Men hun vrir seg i hodet for å finne ut hva alt dette skal bli, begrenser seg jo litt hva man skal ha på seg på bryllupsdagen?? Hadde vært kjempekoselig om hun kunne lånt noe av meg, hva skulle det vært??
Saeria Skrevet 10. september 2006 #2 Skrevet 10. september 2006 Something old enad something borrowed kan jo være et smykke eller armbånd. Blue er jo ofte strømpebåndet. Et hvitt med blått silkebånd på. Something new er som oftest kjolen. Så har du et fint smykke, øredobber/ringer eller armbånd som du f.eks. har arvet, kan du jo låne det bort om bruden ønsker det.
Gjest ice Skrevet 10. september 2006 #3 Skrevet 10. september 2006 Er det noen regel på hvor GAMMELT det skal være??
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2006 #4 Skrevet 10. september 2006 Jeg hadde: et gamelt smykke - men bare et smykke jeg hadde fått og brukt mye før... et par lånte øredobber ny kjole og sko Blå sløyfe på strømpebåndet også 1 penny i skoen da...
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2006 #5 Skrevet 10. september 2006 Har du ikke en gammel, blå truse hun kan låne av deg Og så kan hun jo kjøpe nye strømper...
Gjest ice Skrevet 10. september 2006 #6 Skrevet 10. september 2006 ja hun skal få slippe mine gamle truser...
Gjest gjesta Skrevet 10. september 2006 #7 Skrevet 10. september 2006 Da jeg giftet meg hadde jeg lånt tiara, blå sløyfe på strømpebåndet, mye nytt (kjole, slør, kjede, øredobler, etc). Det jeg slet veldig med var noe gammelt. der kom min tante meg til unnsetning og sydde inn litt gammel blonde i underskjørtet, som hadde tilhørt bestemoren min.
Malama Skrevet 11. september 2006 #8 Skrevet 11. september 2006 Jeg har tenkt tanken. I planleggerpermin min har jeg div utskrifter, og der står den "something old..." og jeg har tilført med blyanten min (de utskrevne lsitene er FULLE av mine kommentarer) om at dette er en utenlandsk tradisjon, ikke norsk, men skal det først være så må det jo være med en penge i skoen også da! Skal jeg fjørst gjennomføre dette, så skal det være helt. Og en penge i skoen hele dagen kan være noe ubehagelig, eller? Men for meg blir det bare dumt å ha 4 av fem ting i "regla", og droppe den siste. Og ikke er det en norsk tradisjon heller. Så det ikke egentlig viktig for meg. Men samtidig litt koselig, på en måte. Nytt: Ikke noe problem, det blir garantert noe nytt Gammelt/lånt: Mamma har spurt om jeg vil bruke hennes "brudekrone" (en heklet og stivstrøket krone som skal være oppå sløret, helt hvit og ikke stor) om jeg låner den er den både gammel og lånt. blått: Garantert ikke noe problem å ordne noe blått på undertøyet. Dessuten ble jeg helt fasinert av den blå buketten Netten hadde... Litt usikker på dette med pengen da: Skal det være en "penny" (eller "sixpence" avhengig av om man tar den engelske eller amerikanske teksten...)) eller fornorkser vi det hele siden vi bor i Norge og putter inn et kronestykke? Nei, dette er ikke egentlig noe jeg har tenkt mye på altså, det kan bare virke sånn... Og jeg har ikke bestemt meg for om jeg skal ha det eller ei enda. Heldigvis har jeg litt tid på meg enda...
tuji Skrevet 11. september 2006 #9 Skrevet 11. september 2006 Det er da nok av ting å planlegge ved et bryllup om man ikke skal pønske på dette også. Jeg brydde meg ikke om dette, og er fremdeles gift.
Malama Skrevet 11. september 2006 #10 Skrevet 11. september 2006 Det har du nok rett i Min mor stresset helt sikket heller ikke med dette, og er nå fortsatt gift etter 31 år. Selv om pappa til og med så kjolen før den store dagen (han var med å velge den ut) Men vi velger alle hvor mye vil vil stresse med. Jeg har ikke bestemt meg enda, rett og slett i hovedsak fordi jeg ikke vet hvor mye overskudd jeg vi ha til denslags. På en siden ELSKER jeg å planlegge, og har nok alle mulige utgangspunkt for å bli en bidezilla uten like og STORTRIVES med det, men på den annen side er jeg av og til langt flinkere til å legge planer enn å gjennomføre dem, og kan derfor komme til å få det travelt på slutten, og da bør jeg kanskje ikke planlegge for mange krevende ting...
Gjest lilletroll Skrevet 11. september 2006 #11 Skrevet 11. september 2006 Jeg hadde, men jeg husker ikke hva.... ny var kjolen, og blå var strømpebåndet, det er alt jeg husker....
Vannmelon Skrevet 11. september 2006 #12 Skrevet 11. september 2006 Jeg hadde lånt, blått strømpebånd, lånt ring (den var noen år "gammel") og resten nytt Tenker at det gjorde nytten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå