Gå til innhold

Hvor lenge kan hasj oppdages i prøver?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en diskusjon gående med en kamerat her om hvor lenge hasjbruk (festrøyking) kan spores i prøver tatt hos lege. Jeg klarer ikke google frem noe pålitelig selv, kan noen her hjelpe med å få avsluttet denne diskusjonen før vi blir småsprø?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er deg selv og din hasjbruk det er snakk om, så er du vel allerede litt småsprø.. ;)

Skrevet

Hehe, ingen av oss bruker slikt, og kanskje det er derfor vi ikke vet? :ler:

Skrevet (endret)

jeg har hørt at fra man bruker det, finnes det i blodet opp til ett halv år. Men er ikke så inne i dette, så vet ikke om det stemmer :forvirret:

Endret av juliannae
Skrevet
Har en diskusjon gående med en kamerat her om hvor lenge hasjbruk (festrøyking) kan spores i prøver tatt hos lege. Jeg klarer ikke google frem noe pålitelig selv, kan noen her hjelpe med å få avsluttet denne diskusjonen før vi blir småsprø?

Jeg er ingen ekspert, men da vi hadde informasjonsdag på barnas skole fortalte de oss at spor finnes i opp til 4 uker i urin.

Håranalyser vil vise bruk i løpet av de siste 90 dager.

Skrevet
Jeg er ingen ekspert, men da vi hadde informasjonsdag på barnas skole fortalte de oss  at spor finnes i opp til 4 uker i urin. 

Håranalyser vil vise bruk i løpet av de siste 90 dager.

Glemte blodprøven... den viser 6 ukers historikk.

Skrevet

Ser at mange blander ulike prøver her, i blodprøver kan man bare se det ett par dager, mens i urinprøver, som er det vanligste, kan cannabis gi utslag i alt fra 1 døgn til 12 uker. Dette varierer veldig, etter hvor mye og ofte man har røyka, før man slutta. Når det gjelder håranalyser kan man se det så lenge man ikke klipper vekk håret som vokste ut i den perioden man røyka, men det er veldig sjelden at det tas slike prøver.

Skrevet

Hasj lagrer seg i kroppsfett og slippes derfra gradvis og elimineres i leveren. Hasj sitter opptil 6 måneder i kroppsfettet, men dersom det ikke er store mengder så vil det ikke mulig å plukke det opp så lenge etter bruk.

Kameraten din kan nok regne med å bli avslørt opptil 6 månder etter siste bruk.

Skrevet

Etter hva jeg har fått med meg så sjekkes det med urinprøve, så om det sittter i håret eller fettet så blir man ikke "oppdaget"(de testene er vel for dyre eller noe). Jeg vet hvertfall om en fjortenåring som må levere urinprøve hver uke...

Jeg tror det sitter i urinen i 4uker.

Skrevet

Da jeg sluttet i fjor, var jeg til legen som sa alt spor var ute av meg etter 6 uker i urin og blod og alt mulig, og han tok tester på meg. Men hva vet vel jeg :-)

Skrevet
Etter hva jeg har fått med meg så sjekkes det med urinprøve, så om det sittter i håret eller fettet så blir man ikke "oppdaget"(de testene er vel for dyre eller noe). Jeg vet hvertfall om en fjortenåring som må levere urinprøve hver uke...

Jeg tror det sitter i urinen i 4uker.

Etter å ha sittet i kroppsfettet så brytes det ned i leveren og skilles ut i urinen, derfor finnes spor i urinen til all hasj er klarert fra kroppsfettet.

Skrevet
Etter å ha sittet i kroppsfettet så brytes det ned i leveren og skilles ut i urinen, derfor finnes spor i urinen til all hasj er klarert fra kroppsfettet.

Aha.. skjønner.

Skrevet

Etter enkeltgangsrøyking sitter det ikke lenge. Etter bare noen dager, en liten uke kan det være borte. Avhenger nok også litt hvor mye væske, vann man inntar.

Hos faste røykende kan det sitte betraktelig lenger, men lengste tilfellet jeg har hørt om (altså sonende innsatte som har røyket mye og tatt tester for å blir rene for å komme på frisoning) har det tatt rundt 2 mnd.

Skrevet

Tar jeg ikke feil, så kan det spores i ryggmargen opptil syv år senere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...