Gå til innhold

NorLevo

MorningStar

Anbefalte innlegg

Sist gang jeg brukte det var det 2.mars. På pakningen sto det at man må høyst ta det bare en gang i måneden. Men går det likevel greit om man tar det igjen bare 20 dager etter siste bruk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Ja, det går bra. Jeg har selv gjort det flere ganger, og jeg lever fremdeles:) Har aldri hørt at det er farlig jeg, det sto ikke på pakka...det som står er overdrevet bruk av pillene.

-mimi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tusenfryd:

Norlevo er angrepillen som man kan ta etter ubeskyttet samleie.

Til dere som bruker angrepillen ofte, er det ikke bedre å få p-piller? Så slipper dere hele denne problematikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk!

Men tar det flere ganger...? Virker ikke kondomer lenger eller...?

*rister på hodet og skjønner ingenting*

1212[ Dette Innlegg er endret av: Tusenfryd den 2002-03-27 22:20 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har tenkt på p-piller, og jeg er ennå 15 og blir ikke 16 før om ca. 8 måneder. Vil legen likevel gi meg det tro..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morning Star: Du trenger ikke gå til legen!

Bare gå innom apoteket og si at du skal ha en angrepille. Koster rundt 100kr, men deter vel verdt det... Ellers kan du gå på Klinikk for Seksuell Opplysning, hvis det er noen i området ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er angrepille det.

Men jeg snakker om p-piller. De er ikke reseptfrie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Morningstar:

Det er mulig for jenter under 16 år å få p-piller. Det kan jo være greit om du hører med legen, du taper jo ikke noe på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skremmende å lese at unge jenter bruker angrepiller som prevensjon. Kjøp KONDOMER!!!! Eller la være å ha sex til du er voksen nok til å komme deg til legen eller snakke med dine foreldre om prevensjon!

Husk at kondomer er det ENESTE som beskytter mot SOS som det florer av blant unge, tenk! Klamydia kan gjøre deg steril, herpes blir du aldri kvitt. Bruk kondom! Det var min lille moralpreken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er litt forsjellig fra lege til lege om foreldrene får vite at du skal ha p-piller. Legen kan si det når du er under 16 år, men du kan jo si til legen at du ikke vil at de skal vite det. Tror det går bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gladidag har helt rett! Derfor lurer jeg også på hva som foregår når man er rutinert bruker av angrepillen, bruker den flere ganger og vil ha den når man er under 16. Alle brukere av denne er neppe voldtatt eller opplever kondomer som sprekker.

Kondomer er det eneste som burde gjelde når du ikke er i et fast forhold. Og klarer du ikke si at den skal brukes, er du neppe voksen nok til å ha sex.

Det var tantes mening.

Og jada, i en alder av over 30 så vet jeg godt hvor pinlig og rart det er med kondom. Men det spiller ingen rolle, gjør det vel. et burde i hvert fall ikke det. Som Thea har nevnt i en annen tråd, ønsker du å bli gravid, ønsker du kjønnsykdommer og faenskap, vel.... Og tror det eller ei, jeg husker også godt hvordan det var å være 16. Men siden da har jeg to venninner som er blitt sterile av chlamydia og to venner som har dødd av aids så jeg har sett hva bruk, eller "ikke bruk" kan føre til og da er det faktisk ikke så vanskelig å passe på seg selv.

Dette er real life, jenter. Skjerpings!

Klem fra Tusenfryd hoppe.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: Tusenfryd den 2002-03-30 14:06 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...