Gå til innhold

Forlover

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forloveden min har allerede valgt sin eldste og beste venn som forlover. Jeg er mer i tvil..

Jeg har bestemt meg for å spørre min eldste venninne, føler at det er naturlig siden vi har kjent hverandre nesten hele livet. Det jeg er i tvil om er om jeg også skal spørre en av mine "nye" venninner, fra den vennegjengen jeg har vært sammen med i de siste årene?? Hun vil på en måte representere mitt "voksne" liv. Dette vil nok gjøre planleggingen og utdrikningslag osv. mye lettere fordi vi treffes oftere og hun kjenner alle mine andre venner mye bedre.

Hmm.. Det som gjør meg usikker er for det første om min "gamle" venninne, som egentlig er det naturlige forlovervalget (jeg var forlover for henne) vil bli fornærmet for å dele forloverrollen med en annen. Og et annet spørsmål, er det rart hvis brudgommen har én forlover, mens bruden har to?? Noen som har noen synspunkter??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er de siste årene blitt mer og mer vanlig at bruden har to forlovere så det er bare å kjøre på.

Jeg tror ikke du skal tenke så mye på om din eldste venninne blir fornærmet. Sannsynligvis blir hun glad for å få hjelp til å arrangere utdrikkningslag av noen som også kjenner dine nye venner.

Men husk at det er bare en av de som kan underskrive erklæringen, og som altså offisielt blir din forlover. Men den andre kan jo være vitne under vielsen, da dette normalt også er en oppgave som tilfaller forlover.

Skrevet

Jeg har nesten samme problemstilling som deg, bortsett fra at den "gamle" venninnen ikke er gift og jeg altså ikke har vært forlover for henne. Men jeg lurer på om jeg skal velge den nye venninnen da vi sees ofte og hun på en måte er min beste venninne nå. Tror ikke jeg kommer til å spørre begge da disse to ikke kjenner hverandre... Men jeg er egentlig ikke sikker på noen ting enda :ler:

Skrevet
Jeg har nesten samme problemstilling som deg, bortsett fra at den "gamle" venninnen ikke er gift og jeg altså ikke har vært forlover for henne. Men jeg lurer på om jeg skal velge den nye venninnen da vi sees ofte og hun på en måte er min beste venninne nå. Tror ikke jeg kommer til å spørre begge da disse to ikke kjenner hverandre... Men jeg er egentlig ikke sikker på noen ting enda  :ler:

"Mine" to kjenner heller hverandre nesten ikke .. men jeg syns ikke det gjør så mye. Kan jo være en hyggelig måte å knytte gamle og nye venner sammen, kanskje..? I mitt tilfelle tror jeg i alle fall at en kompromissløsning er det beste, man må vel nesten bare høre på magefølelsen til syvende og sist.. lykke til!

Skrevet

Jeg får krupp av dette "jeg greier ikke å bestemme meg så jeg tar begge" kjøret på forlovesiden.

En forlover har du forde hun skal gå juridisk god for deg.

Hun (han) har tilegge fått fungsjon som støttespiller. Det kan alle venninder ha, man trenger ikke være forlover for det.

Det er bare tull og kompett idiotisk å ha to,

Forloveren din kan med fordel få utdelt en par hjelpere når det skal organiseres utdrikningslag med venner fra ulike klikker, du kan ta med deg flere venninder for å prøve kjoler enn bare forloveren, og du kan holde hoff hos frisøren om du vil.

Men FORLOVER er det bare en som er, og det er den som skriver under på papirene. (hun behøver jo ikke engang være den som eventuelt sitter oppe ved alteret med deg, det kan du velge hvemsomhelst til om du vil!)

Skrevet

Det å ha to forlovere er ikke dumt. Bare en kan skrive under, men om man vil ha med 5 venninner som forlovere må man vel få lov til det. Se på USA - der har man et helt bridal party og det er tradisjonen. Det er en utrolig dag for hele vennegjengen/familen å dele denne dagen med paret. Her i Norge er ikke dett vanlig, men om man ønsker å ha to stk - for all del. Go for it.

Jeg skal gifte meg med amerikaner her i Norge pg jeg ønsker ikke noe stort bridal party, men vi møtes i midten ved å ha to hver - passer oss begge helt perfekt med tanke på venninner/bestevenner. And by the way, mine to forlovere skal ikke ha lik kjole!

Skrevet
Det å ha to forlovere er ikke dumt. Bare en kan skrive under, men om man vil ha med 5 venninner som forlovere må man vel få lov til det.

Nei, man MÅ ikke få lov til det.

Gjest lilletroll
Skrevet

Go for it, sier jeg. Jeg skulle på en måte ønske at jeg hadde gjort det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...