Gå til innhold

Reklamere på vin til Vinmonopolet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

På fredag åpnet jeg en flaske med en relativt god Italiensk rødvin men allerede da jeg så må korken fryktet jeg at det bar gal vei. Korken var nemlig helt gjennomtrukket av vin og de kan tyde på lekkasje. Og da jeg smakte på vinene var det ikke mye tvil...den var nærmest blitt musserende. Dagen etterpå tok jeg med flasken og gikk til Vinmonpolet og jeg fikk byttet den uten noen spørsmål selv om jeg ikke hadde kvittering og ikke husket på hvilket vinmonopol jeg kjøpte flasken. Dette er jo en flott ordning men hvordan sjekker de at vinen som jeg har retunert er dårlig?

Statistisk sett sier det at rundt 10% av alle vinflaskene har en eller annen feil. Pleier dere kjenne om en vin er dårlig? Pleier dere å retunere vinen til Vinmonopolet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner det hvis vinen er korket (korken lukter mugg/rå kjeller) - da returnerer jeg flasken.

Gjest Fjellsippa
Skrevet

Jeg kjøpte en gang ei flaske vin som var både grumset og sur som eddik. Tok den med tilbake til polet for å klage. Da tok ekspeditøren den med på bakrommet og ble borte lenge og vel. Etter ei stund kom han ut og hentet en annen ekspeditør. Etter enda ei stund kom de ut begge to og sa at vinen skulle være sånn. Nedlatende sa de at det var en smaksak hvordan man liker vinen (som om jeg ikke vet det)

Gjett hvem som følte seg som en idiot da. Hadde jeg hatt noe valg hadde jeg aldri gått tilbake på det polet, men her jeg bor er det bare ett pol. Og siden jeg elsker vin må jeg nesten gå dit. :frustrert:

Skrevet

Jeg har aldri opplevd å trekke opp dårlig vin, men nå i sommer trakk pappa opp en som luktet mensen lange veien. Altså, skikkelig nasty. Tok den med på polet, null problem. Hvis det er et reelt kvalitetsproblem må de jo nesten ta den i mot. Noe annet er det jo hvis den som har kjøpt den ikke liker vinen.

• 6 år senere...
Skrevet

Trekker opp en gammel tråd her fordi ejg lurer på om jeg kan reklamere på denne vinen:

Kjøpt i dag, såg helt fin ut når jeg plaserte den i posen men har begynt å lekke når den er blitt lagt videre i vesken min. Korken får jeg ikke opp (skrukork) og jeg får heller ikke lukket den ordentlig. Kan jeg gå tilbake med denne og forvente å få en ny flaske? Ser ut til å være noe med skrukorken...

Gjest SweetSunshine
Skrevet

Ja. Ta den med deg tilbake og du får nok en ny uten problem. Enda bedre hvis du har kvitteringen:)

Skrevet

Jeg har for første gang ikke tatt i mot kvittering, men jeg vet når jeg kjøpte den (på vei til jobb, så jeg har tidspunktet) og jeg skal på samme polet, så jeg håper det går greit like vel..? Følte meg veldig dust her jeg satt og ikke fikk den opp en gang :fnise:

Gjest SweetSunshine
Skrevet

Hehe! Er det ikke typisk? Det pleier ikke å være noe problem. Slik jeg oppfatter det så er Vinmonopolet ganske snille på dette punktet. Så kan du kose deg med litt vin i helga! :bolledeig:

Skrevet

Skulle helst ha den i glasset nå, men ble rådet av roomien til å ikke prøve å åpne den mer og heller bytte den, så for nå er det en kaffekopp jeg sitter med ;) Får nyte den i morgen!

Gjest SweetSunshine
Skrevet

Hehe- kan jo være godt det også;) Kos deg ikveld!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...