Gå til innhold

Nå trenger jeg litt hjelp her..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sånn på tampen....

Vi kikke etter ny leilighet og skal nå skrive en mail som skal videresendes til en person / noen personer som skal leie ut en hybelleilighet. Det er en bill.mrk type annonse, så vi må sende en mail og skrive hvorfor vi vil ha den leiligheten :x Det er sånn ovenfra og ned holdning, og vi får ikke sett på leiligheten engang. De skal bare vurdere oss etter det vi skriver og vi får sikkert ikke svar engang. I hvertfall ikke hvis vi skriver at jeg er student og sambo arbeidsledig....

Leiligheten høres bra ut, og den er like i nærheten av der vi bor nå. Ergo bra strøk og liten flyttevei + sannsynlig bedre standard for bare 600,- mer i måneden.

Noen erfaringer med å svare på slike annonser ?

Noen som vil hjelpe meg med teksten ?

Vi klarer ikke helt å formulere oss, annet enn : Ja, så pokker er vi interesserte i leiligheten deres! Vi bor i et kaldt og trekkfullt hus, med en gal og sinna burugle i første etasje og det er lytt her og dårlig brannsikkerhet og dårlig isolasjon og dårlig oppusset.........

Høres bare LITT hysterisk ut da....

Help me.... :-?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beklager eventuelle skriveleif.... Er litt stressa og har nylakkerte negler :ler:

Skrevet

Vi er et kristent par som er opptatt av husfred og ro. Vi har meget gode referanser og punktelighet omkring husleien er et "must".

Skrevet

Starta for deg, så kan vi skrive den sammen, hva slags jobb ser samboeren din etter, hva slags studier tar du?

Skrevet

Har ikke erfaring med slike mailer jeg, men har erfaring som utleier.

Synes at denne metoden høres litt snål ut, men det kan jo hende at utleier har sine grunner...

Jeg ville ikke sagt noe dritt om den dere leier hos nå. Finn heller andre grunner til å flytte eller nevn bare de viktigste punktene. ta for eksempel dette med isolasjon eller noe i den duren.

Og oppgi gjerne den nåværende utleieren som referanse.

I det heletatt: Lat som dere skriver en jobbsøknad. Hold dere til de samme "reglene" og gjør det gjerne litt originalt. Gjør noe som får mailen deres til å skille seg litt ut. Legg ved et bilde av dere selv eller bruk humor som virkemiddel.

Fortell gjerne hvordan situasjonen deres er mht jobb og studier, men uthev at dere ikke har hatt problemer med husleien der dere bor nå.

Legg ved alle mulige telefonnumre og mailadresser. Gjør det enkelt for utleier å kontakte dere. Still opp på visning når det passe utleier.

Være enkle å ha med å gjøre, det settes ofte pris på.

Eh.. tomt for ideer... håper at det hjalp litt i alle fall!

Skrevet

Hm. Takk for hjelpen begge to :)

Blir så usikker....

Jeg planlegger å bli kjemiingeniør eller byggingeniør og sambo søker på jobber innen data / it / 3D / webdesign osv.. da han er dataingeniør... Med letter uflax på jobbmarkedet da datajobber heller er i minus :(

Skal prøve å hamre ned noen ord nå.

Selv om vi er arbeidsledige har vi alltid husleie som første prioritet og vi har aldri vært sene eller fraværende med dette, selv om vi har dårlig råd...

Håper de tror vårs lissom.......

Jaja. Vi får se.....

Klem, Diva :D

Skrevet

Vi var på visning, men hadde med en "CV" som vi la igjen.

Her fortalte vi hva vi drev med, at vi var rolige, ikke-røykere, uten husdyr, uten barn...

Vi oppgav referanser også, til jobben og tidligere husvert.

Det var mange på visning, og det som gjorde at vi ble valgt var at:

* vi var et par (hun hadde tidligere hatt single som etter hvert ble samboere med trøblete typer som hun aldri hadde sett eller godkjent...)

* vi var studenter (etter hennes mening hadde studenter mer stabil økonomi enn nyutdannede jobbsøkere)

* vi var gifte (og dermed var det mer sansynlig at vi holdt sammen enn det andre samboerparet som var der der han var fra utlandet og ikke sa et ord)

+ at vi sikkert virket skikkelige og rolige tror jeg.

Skrevet

Tusen takk for svar Amica :)

Nå har jeg akkurat sendt avgårde mailen,- som skal gjennom en medarbeider i Telemarksavisa og så distribueres til de som skal leie ut.

*Håpe, håpe*

Vanskelig situasjon,- det er ikke så greit når man er student og sambo er arbeidsledig. Det gir et litt speisa inntrykk synes jeg. Men vi må jo ha ett sted å bo vi og. Selv om vi er unge og ikke helt etablerte ennå.

Synes slike bill.mrk greier er noe sært opplegg. Litt sånn ovenfra og ned holdning og det liker jeg ikke. De får sikkert ørten svar og så peller de ut en. Bare de har en back-up da,- hvis de som blir utvalgt ikke liker kåken liksom..... Dumt vi ikke fikk se stedet først, og så kunne vi bestemme oss om vi ville bruke tid og krefter på å hige så etter leiligheten og skrive vriene mailer..... Jaja.

Det er bittelitt spennende, da.

Go natta folkens :-)

Takk for hjelpen :)

Klæmz, Diva :vinke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...