Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når en mann spør, etter 3 mnd med dating om vi skal reise bort for en weekend sammen... tar han det da automatisk for gitt at vi skal sove sammen + + hvis jeg sier ja? Dvs er reise bort sammen en annen måte å spørre om man vil hoppe i høyet? Har lyst til å reise, men hvordan vet man før dagen/kvelden er der om man ønsker noe mer akkurat da :forvirret: vanskelig å si synes jeg. I hvert fall når man er uerfaren (noe han ikke vet men kanskje har gjettet?). Vil han bli fornærmet om jeg ber om separate rom sånn i utgangspunktet?

Jada, vet jeg kan spørre ham selv, men spør dere på litt generelt grunnlag nå :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om han ikke tar det for gitt, så er det nok iallfall ønskelig fra hans side at dere skal sove sammen. Men om ikke du vil, så bør du si ifra om det. Liker han deg, så respekterer han det! :)

Gjest Gjest_Landra_*
Skrevet

Hei!

Jeg hadde sagt sannheten. At du gjerne vil dra på weekend tur, men ønsker å ha ditt eget rom. Vær åpen om hvorfor du ikke vil det. Åpenhet og god kommunikasjon er veldig viktig, og hvis han bare vil i buksa di er det vel ved svaret hans du får vite det.

Lykke til!

Gjest Bellatrix
Skrevet
Når en mann spør, etter 3 mnd med dating om vi skal reise bort for en weekend sammen... tar han det da automatisk for gitt at vi skal sove sammen + + hvis jeg sier ja? Dvs er reise bort sammen en annen måte å spørre om man vil hoppe i høyet? Har lyst til å reise, men hvordan vet man før dagen/kvelden er der om man ønsker noe mer akkurat da  :forvirret:  vanskelig å si synes jeg. I hvert fall når man er uerfaren (noe han ikke vet men kanskje har gjettet?). Vil han bli fornærmet om jeg ber om separate rom sånn i utgangspunktet?

Jada, vet jeg kan spørre ham selv, men spør dere på litt generelt grunnlag nå  :)

Jeg vil tro han har lyst til å dele rom med deg. Sikkert også ha sex, men å dra på tur kan bety mye mer enn sex så det er ikke sikkert han inviterer deg bare for å få deg til sengs. Om dere har datet i 3 måneder og han enda ikke vet at du er uerfaren så er det kanskje på tide å snakke om det? I hvert fall hvis du vil at de skal bli noe mer etterhvert.

Skrevet

Jeg ville droppet turen om jeg tenkte slik. Å dra på tur en helg kan man gjøre med hvem som helst når som helst. Han kunne med andre ord dratt på tur med andre enn deg, når som helst. Har dere datet i 3 mnd som er en lang tid i seg selv så står du ovenfor et valg. Hva hadde du tenkt til? Date i 3 mnd til? Kansje er du en som bare liker å date. Da ville jeg gjort det. Datet og ikke gjort mer med det.

Skulle du dra på turen så skal det sies at du selvfølgelig har full rett til å sove alene om du vil det. Ingen andre enn du bestemmer over deg.

Gjest Bellatrix
Skrevet
Har dere datet i 3 mnd som er en lang tid i seg selv så står du ovenfor et valg. Hva hadde du tenkt til? Date i 3 mnd til? Kansje er du en som bare liker å date. Da ville jeg gjort det. Datet og ikke gjort mer med det.

Enig. Hvis du bare vil date så er det greit, men da bør du fortelle dette til han også så han ikke går og håper på mer. Vil du mer må du hoppe i det. Det betyr at du også må finne ut av om du vil ha sex med han, dra på kjærestetur med han og gjøre andre kjæresteting (sove i samme seng som han?) med han. Hvor gamle er dere forresten?

Gjest Gjestetrådstarteren
Skrevet
Enig. Hvis du bare vil date så er det greit, men da bør du fortelle dette til han også så han ikke går og håper på mer. Vil du mer må du hoppe i det.

Vil jo mer etter hvert, men synes det er vanskelig å bestemme på forhånd at akkurat der og da skal det skje. Stemningen må jo være den rette.. klart jeg må spørre ham selv, men ville bare lufte spørsmålet her inne om det er noen som drar på helgetur uten å nødvendigvis ta steget fullt ut. Mulig noen synes det høres barnslig ut, men jeg er over 20 og vil ikke "hoppe" før det føles helt riktig.

Skrevet
Vil jo mer etter hvert, men synes det er vanskelig å bestemme på forhånd at akkurat der og da skal det skje. Stemningen må jo være den rette.. klart jeg må spørre ham selv, men ville bare lufte spørsmålet her inne om det er noen som drar på helgetur uten å nødvendigvis ta steget fullt ut. Mulig noen synes det høres barnslig ut, men jeg er over 20 og vil ikke "hoppe" før det føles helt riktig.

Da sier du det til ham også. Åpenhet er det aller, aller beste. Hvis du virkelig liker ham så må du si det, slik at han ikke tror at du ikke er interessert. Hvis han liker deg så respekterer han dine ønsker.

Han synes sikkert det er på tide at det blir noe mer nå, dermed inviterer han deg på tur og håper at det skjer noe. Klart dere kan dra på helgetur uten at det skjer noe, men hvis du bare ber om enkeltrom uten å forklare hvorfor, vil han nok tolke det som om du er mer interessert i vennskap en et forhold. Det hadde jeg gjort....

Kommunikasjon er alfa og omega i kjærlighetslivet :) Lykke til!

Skrevet

Si det til han som det er, du vil ikke hoppe i noe før det føles RETT.

Jeg angret som en hund på at jeg ikke gjorde det. Når jeg hadde ventet så lenge, hvorfor ventet jeg ikke til det var rett for meg, og ikke bare pga at nå hadde vi vært sammen så lenge, at nå “måtte” jeg. Han presset meg aldri, men jeg følte allikevel et press om at jeg ikke kunne vente lengre. Det gikk bra til slutt (vi er forlovet og skal gifte oss), men jeg slet en del med det i tiden etterpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...