Gå til innhold

Kjerring?

Gjest Sorte Får Bææ

Fremhevede innlegg

Skrevet
Jeg er forøvrig en såkalt tøff person, men alle har lov til å reagere på sine egne ting. Hvorfor skal jeg justere dette, fordi du er av en annen oppfatning?  :overrasket:  :forvirret:

Hvis du er seriøs nå, tipper jeg du sliter når du omgåes folk utenfor din umiddelbare omgangskrets. :tunge1:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hvis du er seriøs nå, tipper jeg du sliter når du omgåes folk utenfor din umiddelbare omgangskrets. :tunge1:

:klappe: Helt enig med deg. Ettersom jeg som sagt har flytt litt rundt i landet, og hørt og lært en del dialekter,samt blitt kalt ting som slett ikke er vanlig eller akseptabelt i min omgangskrets på østlandet, så hadde jeg slite voldsomt om jeg skulle tatt meg nær av det :Nikke:

Men det gjør jeg ikke.

Vi bor i et langstrakt land med uttallige dialekter og selv om de fleste med dialekter som er vanskelig å skjønne modererer seg når de er sammen med oss østlendinger, så er det enkelte ord som alle skjønner.

Blant annet kjerring og gubbe. ;)

Vil også påstå at de fleste her i landet er såpass oppegående at de skjønner at et ord som blir betraktet som skjellsord en plass i landet, er som kjælenavn og regne andre plasser i landet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...