Gjest Gjest Skrevet 9. september 2006 #1 Skrevet 9. september 2006 Hei! Velger å være gjest nå! Hva er det med jenter og baksnakking? Hvorfor blir det gjort? Uff, trenger å forstå dette.
Gjest Chantal Skrevet 9. september 2006 #2 Skrevet 9. september 2006 Jeg vet ikke. Jeg har lurt på det samme selv, men igjen, det hender da at jeg også baksnakker. Noen gjør det mer enn andre. Andre er også ofte mer ondsinnet enn andre når de baksnakker. Jeg tror egentlig ikke at det bare er oss kvinner som gjør sånt da. Menn kan være like ille de også. Jeg tror ikke alle folk forandrer seg med årene på dette området heller... Noe jeg trodde før...
Gjest Bare innom Skrevet 9. september 2006 #3 Skrevet 9. september 2006 Hva mener du med baksnakking? Jeg kan snakke om noen, men jeg sier aldri "om noen" hva jeg ikke kan si til dem! Hvorfor jeg ikke sier det til dem i første omgang? Det kan være mange grunner til det... Om en venninne har blitt gravid med barn nr 7 med mann nummer 5, og er veldig glad for graviditeten, så sier jeg "gratulerer" til henne, mens jeg sier "jeg skjønner ikke hvordan dette skal gå" til vår felles venninne! Dette gjør jeg fordi jeg er bekymret, men vil ikke drepe hennes glede over barnet hun venter ved å si det. Om hun så ved et senere tidspunkt får høre at jeg har sagt dette, og konfronterer meg med dette, så vil jeg selvfølgelig snakke med henne om det, men inntil da.... Nigo-sans forklaring er veldig god!
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2006 #4 Skrevet 9. september 2006 Hei igjen! ST her! Chantal, jeg veit at også gutter baksnakker. Noen ganger mer enn oss jenter faktisk, men jeg vil gjerne snakke om jentebaksnakking. Nigo-San, mener ikke sånn baksnakking der det omhandler ting som egentlig ikke er sårende eller hvertfall ment å såre, MEN om jenter som faktisk mener å såre og ødelegge vennskap. EKS: der tre jenter er "venner" og nummer 1 er veldig flink til å baksnakke nummer 2 når hun er sammen med nummer 3, og baksnakke nummer 3 når hun er sammen med nummer 2. (håper dere skjønte det) Hva vil nummer 1 oppnå ved å baksnakke? Som mange andre opplevde jeg mine ungdoms år som harde. Jentene i klassen min var veldig flink til å se ned på hverandre og "baksnakke" hverandre, men jeg er ikke 16 år lenger men 24. Den spesielle jenta jeg prater om er litt eldre enn meg. Vil såååå gjerne prøve å forstå henne. Hvilke behov dekker hun ved å baksnakke? Lurer også om hennes oppdragelse og personlighet spiller en rolle. Personlig liker jeg å bli kjent med mange, og mener at man kan ikke få for mange venner. Sorry, men jeg bare skjønner det ikke. Tar for innspill.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå