Trampe Skrevet 9. september 2006 #1 Skrevet 9. september 2006 Nå begynner det å bli lenge siden bryllupet, men allikevel.. Til bryllupet vårt ønsket vi oss en serie glass fra Tilbords. Alle som spurte hva vi ønsket oss ble henvist til denne listen. Da dagen kom, og gavene ble pakket opp, så vi at vi hadde fått seks vinglass, to karafler og lysestaker fra Rosendahls. Disse gavene var fra mannens brødre med samboere/kjærester. Glassene er fine, det er ikke det, men vi vil jo aller helst ha de i vår serie i stedet for Rosendahls. Svigerinnen min var så stolt over at hun hadde plukket en serie som var "så nydelig og helt enkel, passer til alt, noe ikke Tilbordsserien gjør"... Jeg må innrømme jeg ble litt skuffet, men jeg er redd for å virke kjepphøy og utakknemlig. Det er mulig det er seint nå, men hadde dere byttet glassene? Kan noen i samme slengen fortelle meg hvor de selger rosendahls? Var nemlig ingen byttelapp eller noenting i gaven.
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2006 #2 Skrevet 9. september 2006 Aller først hørte det svigerinnen din sa greit ut, at hun hadde funnet funnet en nydelig og enkel serie som passet til alt; men: "noe ikke Tilbordsserien gjør"... Jeg hadde byttet dem hvis det var mulig.
Trampe Skrevet 9. september 2006 Forfatter #3 Skrevet 9. september 2006 Ja, hun sa det ikke rett ut, men jeg fikk et inntrykk av at vår serie ikke var fin nok...
Mini_me Skrevet 9. september 2006 #4 Skrevet 9. september 2006 Jeg hadde byttet... ..syns at det må være lov når det helt tydelig var din svigerinne som har valgt det ut uten å respektere at dere kanskje hadde en annen smak. Det er jo dere som skal ha dem. Hvis din mann syns det er helt uproblematisk å bytte gaven hans familie ga dere,ville jeg helt klart byttet.
Trampe Skrevet 9. september 2006 Forfatter #5 Skrevet 9. september 2006 Han har hele tiden ment at vi skulle bytte, men jeg har holdt litt igjen. Det er jo tross alt nær familie, de vil jo merke det om de kommer på besøk og blir servert vin i andre glass. Svigerinnen min er av typen som blir sur for slikt også, så jeg er litt tvilsom. Men om hun ikke hadde kommet med den kommentaren, hadde det fremdeles vært greit å bytte? Ganske enkelt fordi vi har lyst på andre glass?
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2006 #6 Skrevet 9. september 2006 Men om hun ikke hadde kommet med den kommentaren, hadde det fremdeles vært greit å bytte? Ganske enkelt fordi vi har lyst på andre glass? ← Ja, jeg mener det hvertfall. Mye bedre det enn at de står gjemt innerst i et skap.
Rosenrød Skrevet 9. september 2006 #7 Skrevet 9. september 2006 Jeg synes dere kan bytte med god samvittighet!
Gjest gjest1 Skrevet 9. september 2006 #8 Skrevet 9. september 2006 (endret) Idiotisk kommentar. Hun har da ikke noe med deres smak. Anyway... bytt du. Det hadde jeg gjort i dette tilfellet, kommentar eller ei. Det viktigste er at dere som faktisk skal bruke glassene liker de. Edit: De har Rosendahl på Tilbords, så da blir det enkelt å bytte Endret 9. september 2006 av Rosin
Gjest gjest1 Skrevet 9. september 2006 #9 Skrevet 9. september 2006 Eh... når et brudepar ønsker seg en spesiell serie går man ikke hen å plukker ut en annen serie fordi man selv synes de er finere? Herregud, jeg har da vært å kjøpt deler til det jeg synes kvalifiserer til århundres styggeste frokostservice i bryllupsgave, men det er da ikke jeg som ønsker meg noe når andre gifter seg? Hadde byttet glassene uten å nøle, synes det var direkte frekt gjort av din svigerinne.
Trampe Skrevet 9. september 2006 Forfatter #10 Skrevet 9. september 2006 Har de det på tilbords? Har aldri sett det der...det må jeg sjekke opp. Tenk at hun har vært i butikken der lista vår ligger og bevisst valgt noe helt annet. Det kunne jeg aldri gjort... Vi kjøpte noe jeg synes var helt grusomt stygt til et bryllup vi var i i fjor, men det var på lista deres og de ble kjempeglade. Det er jo mottakeren av gaven man skal tenke på, ikke om man liker det selv...
Klips Skrevet 9. september 2006 #11 Skrevet 9. september 2006 Det er jo du som skal fylle opp skapene dine med det, man kan jo ikke spare på alle ting man får bare fordi det er en gave. Da blir huset fullt av ubrukt ræl ganske fort. Men jeg har vært borti det samme selv, ønsket meg espressokopper til jul, spesifiserte nøye akkurat hva jeg ville ha, men svigerinnen min kjøpte noen andre. De var sikkert finere, men det var jo ikke de jeg hadde lyst på. Brukte dem faktisk pliktskyldigst noen år, før jeg kom på at det var faktisk mitt hus, og gikk og kjøpte meg de koppene jeg hadde lyst på.
Moonchild Skrevet 9. september 2006 #12 Skrevet 9. september 2006 (endret) Selvfølgelig skal du bytte gaven. Det er jo hele poenget med å legge ut lister til bryllup. Jeg hadde blitt direkte sjokkert hvis noen hadde "overprøvd" min smak på den måten. En ting er å velge utenfor listen, hvis man ønsker å gi noe annet enn servise, bestikk eller glass. Men velger man å gi det så får man da ha folkeskikk nok til å gi bort noe brudeparet faktisk ønsker seg. Jeg hadde faktisk vurdert å si det til henne før hun hadde kommentert det selv. Så gjør hun kanskje ikke den brøleren en gang til... Jeg er forresten eier av verdens mest harry middagsservise. Men sånn går det når man gifter seg ung, og fortsatt ikke har oppdaget hva "smak" er. Men det var ingen av gjestene mine som valgte utenfor den flotte serien vi hadde plukket ut. Selv om jeg i ettertid kanskje hadde satt pris på at noen hadde stoppet meg før vi valgte det ut. Endret 9. september 2006 av Moonchild
Trampe Skrevet 9. september 2006 Forfatter #13 Skrevet 9. september 2006 Skal snakke litt med mannen jeg.. Tror den blir bytta i løpet av uka. Dere tenker visst likt som meg. Den blir ikke stående i skapet engang - glassene står på jenterommet hjemme hos mamma, vi har ikke plass her..
Susan Sto Helit Skrevet 9. september 2006 #14 Skrevet 9. september 2006 Jeg hadde byttet! Vi valgte noe annet enn rosendahl selv, fordi vi faktisk ikke synes dette settet er så fint. (Selv om resten av verden ser ut til å elske det.) Fikk en rosendahl karaffel vi, men det er fra folk vi ikke forventet gave fra, så de visste nok ikke om listen vår. Den skal selvfølgelig byttes. Om noen hadde kommet med en annen serie enn den vi ønsket oss på den måten dere opplevde, og i tillegg kritisert smaken vår, så burde de tåle at vi ikke var enige med dem, og byttet gaven. Vi brukte faktisk mye tid på å velge glass-serie til ønskelista. Vi ønsket noe vi kunne bruke, som var spesielt, ikke for dyrt, og som vi begge kunne forelske oss i. Dessuten har mannen min krav til utformingen på vinglassene. Om de ikke ville kjøpe fra lista, kunne de jo funnet på noe helt annet! Var mange som gjorde det hos oss. Vi fikk utrolig mye fint som vi ikke hadde tenkt på selv!
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2006 #15 Skrevet 10. september 2006 de har de da på tilbords - der har iallefall jeg kjøpt mine. sikkert ikke noe problem å få bytta
Lemona Skrevet 10. september 2006 #16 Skrevet 10. september 2006 Glassmagasinet har i alle fall stort utvalg i den serien....
Gjest Bellatrix Skrevet 10. september 2006 #17 Skrevet 10. september 2006 Når hun bevisst har valgt ut noe annet enn det dere ville ha og uttrykt det på den måten så synes jeg dere kan bytte. Ingen skal bestemme over deres smak.
Trampe Skrevet 10. september 2006 Forfatter #19 Skrevet 10. september 2006 Jeg skal sjekke opp om de har de på tilbords. Det er jo det beste, det er jo der vår serie er. Da kan vi bare bytte til vår serie... Takk for innspill, folkens!
Ciara Skrevet 10. september 2006 #20 Skrevet 10. september 2006 Nå ser jeg du har bestemt deg, men jeg ville også byttet glassene. De fleste av oss har tross alt ikke ubegrenset med skapplass som kan fylles med masse ting man ikke bruker. Og når dere i tillegg hadde lagt ut gaveliste som de ikke tok hensyn til, da synes jeg de kan takke seg selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå