Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til dere som shopper på H&M. Hva bruker dere som regel?

Nede på Ungdomsavdelingen bruker jeg ofte 44 i størrelse.

Men oppe på dameavdelingen bruker jeg M eller 40 i størrelse.

Jeg er ikke så "stor"? eller er 44 stort?

Hva bruker dere på de to forskjellige damestørrelsene og på ungdomsavdelingen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen forskjell for min del. Jeg bruker 34/XS i topper, gensere og kjoler, og 36/S i bukser både i Divided og i dameavdelingen.

Gjest Ylva Virvla
Skrevet

Jeg tror jeg bruker 38 begge steder,

Skrevet

Ungdomsavdelingen er mindre i str enn dameavd. på HM.

Jeg bruker alt fra 34 til 42, litt ettersom.. I dameavdelingen er jeg som oftest en 38.

Skrevet

Åh gud, så deilig at det er flere enn meg som har lagt merke til det! På dameavdelingen er jeg 34 i topper og 36 i bukser og skjørt, mens på ungdomsavdelingen er det plutselig en størrelse opp i alt. Trodde jeg skulle bli gal sist jeg var på shopping.

Skrevet
Åh gud, så deilig at det er flere enn meg som har lagt merke til det! På dameavdelingen er jeg 34 i topper og 36 i bukser og skjørt, mens på ungdomsavdelingen er det plutselig en størrelse opp i alt. Trodde jeg skulle bli gal sist jeg var på shopping.

Jepp, greit å vite når man rasker med seg noe inn i prøverommet.

Skrevet

Jeg bruker 34 eller XS begge steder, men klærne i dameavdelingen er litt større i størrelsen.

Skrevet

Synes det er bare tull med størrelsene på HM, de varierer fra modell til modell uansett om det er bukse, jakke eller genser. Må alltid raske med meg to tre av hver, og prøve det.

I dag for eksempel prøvde jeg tre jakker. Den første en anorakk i str. 42 passet fint, med genser under. Den andre, en cordfløyelsblazer i str 44 var altfor trang, selv med kun t-skjorte under. Den tredje, en kort trenchcoat i str 44 var for stor med genser under. Den samme trenchcoaten i 42 passet bedre, men ble da for kort på ermene. Jeg gav opp...

Skrevet

Jeg bruker S/36 i topper og 38 i bukser. I jeansene de har bruker jeg 29 eller 30.

Men som flere sier kan det variere veldig. Noen ganger må jeg opp i strl 40 i topper f.eks.

Skrevet
Synes det er bare tull med størrelsene på HM, de varierer fra modell til modell uansett om det er bukse, jakke eller genser. Må alltid raske med meg to tre av hver, og prøve det.

I dag for eksempel prøvde jeg tre jakker. Den første en anorakk i str. 42 passet fint, med genser under. Den andre, en cordfløyelsblazer i str 44 var altfor trang, selv med kun t-skjorte under. Den tredje, en kort trenchcoat i str 44 var for stor med genser under.  Den samme trenchcoaten i 42 passet bedre, men ble da for kort på ermene. Jeg gav opp...

Skriver under på denne. Har 3 skjørt fra hm i str 42, mens andre ganger er 46 for lite.

Skrevet

S, XS, 32, 34

bukser 26/32

Men det varierer litt...

Skrevet

Topper er det som oftest 36/38. Ytterplagg må jeg ha str 42 i, hvis ikke blir de for trange over ryggen. Bukser har jeg aldri kjøpt der.

Skrevet

Jeg har alltid med meg 36, 38 og 40 inn i prøverommet, av og til også 34. Er håpløst på H&M.

Skrevet

Xs, 32-34. Men noen topper kymper veldig i vask, da blir de litt for korte i ermene.

Skrevet

Jeg tror jeg er en ganske stabil 34 i begge avdelingene... (Men typisk nok burde jeg hatt 36 av de to kjolene jeg rasket meg meg uprøvd sist. Må se til å få byttet dem snart.)

Skrevet

Jeg bruker alltid forskjellige størrelser der... :forvirret:

Veldig irriterende når man skal prøve, for da må jeg ta med meg 2-3 forskjellige størrelser av alt :sur:

Skrevet

EG BRUKTE FØYR STØRRELSA 40. NÅ MÅ EG UPP I STØRRELSA 46 OG DET E IKKJE GØY. DET ER PLAGGET SOM TELLS SIER DOKK MEN D E IKKJE D FOR MEG FOR NO HAR EG BLITT TJOKK I FØLGE HENNES.

Skrevet
Topper er det som oftest 36/38. Ytterplagg må jeg ha str 42 i, hvis ikke blir de for trange over ryggen. Bukser har jeg aldri kjøpt der.

Jeg lurer på om ytterjakkene fra HM er litt trange i ryggen?

Jeg bruker 34-36 i topper, men måtte kjøpe en jakke i størrelse 38 for at den ikke skulle være trang i ryggen. Dette var en sommerjakke. Prøvde nylig en kåpe i 36, og den var kjempestor.

Så ja, størrelsene på HM varierer sterkt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...