Gå til innhold

Fryse mynteblader?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte inn en relativt stor pose med friske mynteblader i dag for å lage mohito i kveld, men det er jo ikke så mange bladene som går med. Jeg lurer på om det går ann å fryse resten og bruke dem senere (eks til mer mohito neste helg :sjarmor: ) Nå var ikke pakken akkurat dyr, men tenkte det var trist å hive nesten hele pakken om det er mulig å bevare det på et vis.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt off-topic. Hvor kjøper man en pose med friske mynteblader? Jeg synes det er vanskelig å få tak i til tider. Iallefall om den står i en potte.

Skrevet
Hvor kjøper man en pose med friske mynteblader? Jeg synes det er vanskelig å få tak i til tider. Iallefall om den står i en potte.

På innvandrerbutikk, muligens?

Jeg synes som deg at frisk mynte i potte kan være vanskelig å få tak i, og ofte er plantene som er i salg av dårlig kvalitet. Derfor synes jeg er greit å dyrke min egen mynte. De vokser som ugress og sprer seg uhemmet nesten uansett hvordan de behandles, og trenger ikke noe mer enn en potte (jeg har et par på terrassen).

Skrevet

Fant ikke varianten i potte, men kjøpte i pose på innvandrerbutikk. Den var ganske billig også forresten.

Skrevet

Jeg har peppermynte i hagen, glimrende plante. Hardfør og sprer seg og ikke minst, den utkonkurrere ugresset!

Jeg pleier å plukke inn en bra porsjon med blader , hakker de lett og putter de i frysebokser. Har til te så godt som hele vinteren , og det smaker himmelsk!

Skrevet
Jeg har peppermynte i hagen, glimrende plante. Hardfør og sprer seg og ikke minst, den utkonkurrere ugresset!

Peppermynte er det nok av i butikkene også. Kan ikke skjønne annet enn at mynte ikke selger så godt. Antagelig er det for lite smak i den?

Skrevet

Den mynten som er å få kjøpt i butikkene smaker knapt noenting i det hele tatt. Og den er ikke den samme som vokser ute her, hverken på utseende eller smak.

Skrevet
Peppermynte er det nok av i butikkene også. Kan ikke skjønne annet enn at mynte ikke selger så godt. Antagelig er det for lite smak i den?

Ekte peppermynte smaker veldig sterkt. Det finnes utrolig mange myntesorter, jeg synes grønnmynte er den mest anvendelige i matlaging.

Enig med lenej i at mynten en får kjøpt i potte i butikken smaker lite i forhold til selvdyrket - synes forresten det gjelder de fleste andre butikkjøpte urteplanter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...