Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg og mannen min endelig bestemt at vi skla begynne å prøve.. Tatt ut p-ringen min i dag, og så ser vi hva som skjer!:)

Men det jeg egnetlig lurer på er om det er dårlig gjort av meg..jobber i en ganske nyåpna bhg, vi er to pedagoger på avdelingen og jeg har akkurat fått vite at hun andre er gravid nå.. så..(sukk) passa dårlig!:icon_frown:

men har ikke lyst å utsette det noe mer nå..vært sammen med typen min i ni år..gifta oss i juni, og føler vi er ganske klare for det begge to! Er jo ikke sikkert det skjer noe på en stund da,men likevel..

Blir takknemlig for deres synspunkter. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns ikke dere skal bry dere om det i hele tatt. :)

Hvis dere ønsker barn nå, er det deres valg. Skal lytte til egne følelser og ønsker og ikke andres. :)

Lykke til med prøvingen :)

Skrevet

Det skal du ikke tenke på i det hele tatt,skulle man tatt hensyn til alt sånn så kunne man jo aldri blitt gravid,,syns du skal prøve jeg,,

Masse lykke til :klem:

Gjest Cosmic Girl
Skrevet (endret)

Jeg jobbet på ett sted hvor vi var 3 jenter, hvor 2 ble gravide samtidig. Det var veldig mye fravær pga graviditetene i svangerskapet, samt før det var leid inn vikarer, noe som selvfølgelig gikk utover meg. Det var utrolig slitsomt, både før de gikk ut i permisjon, men også mens de var i permisjon fordi vikarene ikke fungerte ordentlig. Etter at de kom tilbake fra permisjon, var det veldig mye fravær igjen pga syke barn.

Jeg skal ikke skjule at det har vært irriterende, og at jeg synes man på såpass små arbeidsplasser kan prøve å planlegge litt. Samtidig som jeg synes at man må ta hensyn til seg selv.

Det jeg reagerte på, var at begge jentene synes det var naturlig at jeg skulle ta på meg alt. Og at det at jeg måtte jobbe over, og fikk mye fler arbeidsoppgaver ikke gjorde noe, siden jeg jo ikke var gravid.

Gjør det du føler er rett, men vær obs på at små arbeidsplasser blir rammet hardt av 2 graviditeter. Vær derfor obs på den eller de som får dobbelt opp, etc, og si gjerne takk. Jeg ville gjort det samme igjen, men hadde jeg fått et takk eller fått høre at de faktisk satte pris på det, ville det vært så mye hyggeligere å stille opp.

Endret av Cosmic Girl
Skrevet

Forstår godt at du tenker sånn... Og det er både hyggelig og sympatisk av deg.

Men samtidig har jeg etter hvert forstått at det "aldri" passer 100% å få barn.. Og at det fort kan ta tid osv. Derfor ender du bare opp med å skade dine egen "lykkemål" uten at noen andre får noen nytte av ditt "offer"..

Skrevet

Hadde det sånn selv og følte meg skikkelig dum da jeg ble gravid 4 mnd etter at kollegaen min ble det. Passet vel ikke sjefen så bra, nei. Men man må faktisk tenke på seg selv, og på at det kan ta tid å bli gravid og at spiren kan visne underveis. Så tenk på deg selv nå :klem: Sett i gang! :klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...