Gjest Gjest Skrevet 9. september 2006 #1 Skrevet 9. september 2006 Ønsker å begynne å sminke meg litt mer, dvs markere øynene litt. Men er enda ikke så flink til å bruke kayal. Føler streken blir altfor bred, men på slutten av dagen er den helt slitt bort. Har også opplevd at det smitter opp i øyehulen (under øyenbrynet). Har prøvd med både blyant og fytende kayal, og synes vel den flytende var vel enklere å bruke. Men streken ble jo veldig markert da. Bruker brun selv om jeg har mørke trekk ellers, så streken ikke skal bli så påfallende. Noen tips for en nybegynner? En kayal dere anbefaler som kanskje er enklere å bruke/sitter bedre? Takker for svar fra alle proffene her
Gjest Naria Skrevet 9. september 2006 #2 Skrevet 9. september 2006 Jeg fukter en q-tip og gjør streken tynnere med den etter at jeg har påført kajalen. Funker som bare det.
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2006 #3 Skrevet 9. september 2006 Jeg tar først pudder på for at det skal holde lenger. Så tar jeg flytende kajal langs øyevippene over øyet. Under øyet bruker jeg ikke flytende, for der blir det -alt- for hardt for meg, som er så lys. Jeg tørker av våtkanten med en q-tips, og bruker kajal der. Så bruker jeg enten kajal under nede-vippene også, eller så bruker jeg svart øyenskygge som jeg tar på med en liten pensel. Tar gjerne litt pudder oppå der igjen for at det skal holde lenger. Jeg har nemlit også problemet at det ofte smitter av oppe, men med pudder på går det bedre. Som forrige person sa, så hvis du føler det blir for hardt så går det ann å bruke q-tips for å mykgjøre og fjerne.
juliannae Skrevet 9. september 2006 #4 Skrevet 9. september 2006 synes mange som bruker kajal for alt for markerte smale øyner, typisk fjortissfeil. ikke bruk kajal på hele veien oppe og nede, stopp den ca halveis. da får du større øyner og du unngår derfor og svarte klumper i øyekrokene
Catzy Skrevet 10. september 2006 #5 Skrevet 10. september 2006 Du kan prøve å eksperimentere litt med en mørk øyeskygge og en tynn pensel også. Da blir det mindre hardt og skarpt, men fremdeles markert. Kommer litt an på hva du egentlig vil oppnå, men du kan jo prøve litt hjemme. Hvis du bare går halvveis, slik juliannae foreslår, sørg for å gjøre overgangen der du stopper opp myk. Det ser enda mer tragisk ut med en hard stopp midt under øyet enn en hel linje som er altfor hard... Jeg er veldig glad i skru-kayalen til Kanebo. Den koster mer enn de fra Isadora og l'Oreal, men sitter en del bedre. Særlig hvis du kombinerer med litt pudder først. Alternativt ta litt mørk øyeskygge på først, og så kayal oppå der igjen for å få mer markert linje enn med øyeskygge. Catzy
Ciara Skrevet 10. september 2006 #6 Skrevet 10. september 2006 Jeg bruker kajal både over og under øyet. Under øyet bare prikker jeg lett med kajalen der vippene ikke er så tette, jeg lager ingen skikkelig strek fordi det ser for hardt ut. Over øyet lager jeg strek ca 1/3 fra indre øyekrok til ytre (litt forbi). Jeg kler ikke å ha en hel strek over hele øvre øyelokk, det blir også for hardt. Jeg duser ut streken der den starter (indre øyekrok), hvis ikke ser det også rart ut. Det er vanskelig å forklare, men håper du skjønner hva jeg mener
royaltrux Skrevet 10. september 2006 #7 Skrevet 10. september 2006 Jeg bruker kajal både over og under øyet. Under øyet bare prikker jeg lett med kajalen der vippene ikke er så tette, jeg lager ingen skikkelig strek fordi det ser for hardt ut. Over øyet lager jeg strek ca 1/3 fra indre øyekrok til ytre (litt forbi). Jeg kler ikke å ha en hel strek over hele øvre øyelokk, det blir også for hardt. Jeg duser ut streken der den starter (indre øyekrok), hvis ikke ser det også rart ut. Det er vanskelig å forklare, men håper du skjønner hva jeg mener ← Jeg begynte med det også ikke så lenge siden. Synes det var fint men herregud så lang tid jeg brukte. Er det en bilde opplæring greie på nett en plass tro?
Ciara Skrevet 10. september 2006 #8 Skrevet 10. september 2006 Bruker du lang tid? Jeg bruker mindre enn fem minutter, så kanskje jeg fikk metoden til å høres mer fancy ut enn den er. Jeg har aldri brukt instruksjonsvideoer, bare prøvd meg fram
Gjest gjest1 Skrevet 10. september 2006 #9 Skrevet 10. september 2006 Lager en sotete "strek" under øyet langs vippene, og over øyet bruker jeg flytende eyeliner som går over 2/3 av øyekanten (altså ikke helt ned i hjørnet, for da ser det for innrammet ut) Bruker under 1 min på dette, det blir vel sånn når en har gjort det i flere år.
Gjest Fruktfat Skrevet 10. september 2006 #10 Skrevet 10. september 2006 jeg gjør det samme som towelie, bortsett fra at jeg ikke bruker flytende. og bruker minimalt med tid. (prikk opp og dra ut med baksiden av blyanten)
Gjest KATTAstrofe Skrevet 10. september 2006 #11 Skrevet 10. september 2006 Jeg bruker mørk øyenskygge og pensel istedet for kajal. Det ser ikke så hardt ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå