Gå til innhold

Finnes det regler om båndtvang på egen eiendom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi leier en sokkelleilighet, eiendommen er inngjerdet, så huseierne har en hund gående fritt... :frustrert:

Da vi flyttet inn gjorde hun ikke det, så det irriterer meg at de har begynt med det etterpå.. Hadde jeg visst det hadde jeg aldri flyttet inn her!

Nå kan vi ikke ha ytterdøra åpen for å lufte en gang.. Hadde det i går, plutselig sto hunden på kjøkkengolvet vårt, hadde ikke samboeren min vært hjemme da veit jeg ikke hva jeg hadde gjort. Jeg er nemlig lite glad i hunder, og dette er attpåtil en MEGET vilter dalmatinervalp... :tristbla:

Det er jo deres eiendom, så jeg regner med jeg har lite å komme med, men vi fikk opplyst da vi flyttet inn at hunden kun var ute i bånd, det var derfor vi i det hele tatt kunne vurdere å flytte til et sted med hund liksom...

Samboeren min spurte damen som bor oppe igår, og da sa hun at "hun må jo få springe av seg litt, hun er jo bare en valp" og det skjønner jeg, men MÅ hun springe av seg utafor døra mi og inn i MIN leilighet? :sur:

Noen som vet hva som er lov/vanlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Båndtvang betyr at man skal hunden under kontroll, enten i bånd, eller gjerdet inn. Og dersom hunden løper inn i din leilighet har jo ikke eieren kontroll på den. Synes du burde ta det opp med dem, selv om du leier bør du kunne kreve å slippe å ha hunden i din leilighet. Foreslå at huseier investerer i ett gjerde rundt deres inngang, slik at du slipper å få den inne hos deg, og å få kontakt med den på vei inn og ut av huset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...