Gå til innhold

en på 15 alene til tyrkia?

Anbefalte innlegg

Gjest seroxata
Skrevet

sønnen til gubben vil til tyrkia i høstferien, alene med kamerater, noen er vel fylt 18... ikke så fryktelig populært hos gubben kan en si, så han vil ikke la han få dra.

men jeg trodde ikke folk under 18 hadde lov til å dra på så lange ferier utenlands uten voksne med? noen som vet reglene for det?? vi bare begynte å stusse litt på det, for høres jo veldig rart ut om det er mulig for noen under 18 å dra kun sammen med jevnaldrende, uten voksne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri i verden om jeg hadde sendt en 15-åring alene til syden. Tviler i grunn på at reiseselskapene tillater det også, det burde i allefall ikke vært lov.

Skrevet

Jeg håper for guds skyld at reiseselskapene ikke lar guttungen reise!

Hadde det vært min unge, kunne han bare ha glemt alt som het Tyrkia. Det er sikkert og visst!

Skrevet

Hadde ikke kommet på tale om så griser fløy og elfanter muterte til engler!!!!

Skrevet

Jeg vil kalle det omsorgssvikt å sende en 15 åring til Tyrkia på heisa tur med kamerater.

Skrevet

Komplett idiotisk. Og _spesielt_ siden flere av kompisene er 18. Tror ikke det gjør turen mer seriøs for å si det sånn..

Skrevet

Mener å huske at reiseselskapene har innført 18-årsgrense. Det var i alle fall snakk om det etter et par uheldige episoder som inkluderte veldig unge mennesker, fyll og fanteri på tur alene til "syden" ;)

Skrevet

Aldri i verden om jeg hadde sendt min unge på 15 år!

Skrevet
Mener å huske at reiseselskapene har innført 18-årsgrense. Det var i alle fall snakk om det etter et par uheldige episoder som inkluderte veldig unge mennesker, fyll og fanteri på tur alene til "syden"  ;)

Startour lar personer under 18 år reise så lenge de har bekreftelse fra foreldre/foresatte.

Men aldri i livet om jeg hadde latt en 15-åring dra på vennetur til syden. :overrasket:

Gjest *kosejoker*
Skrevet

Når personen er under 18, må den dra sammen med en eller flere som er fylt 18 år. I og med at kameratene er fylt 18 så er det ikke noe problem: MEN:

Enig med de andre her, 15 er altfor tidlig å dra til Tyrkia alene! :overrasket:

Skrevet

Nei, en 15-åring har virkelig ikke noe på tur til tyrkia sammen med eldre venner å gjøre. Er enig i det som sagt over her, det ville jo vært direkte omsorgssvikt.

Skrevet

Jeg synes også det er altfor tidlig.

Skrevet

"Det hørtes ikke særlig smart ut." var kommentaren min 15-åring ga til dette. Glad jeg har en så fornuftig tenåring. :)

Gjest *kosejoker*
Skrevet
"Det hørtes ikke særlig smart ut." var kommentaren min 15-åring ga til dette. Glad jeg har en så fornuftig tenåring.  :)

:Nikke::tommel:

Skrevet

Det er mulig det ikke finnes andre regler på dette enn evnt samtykke fra foreldre eller at reisefølget må være over 18, Men!!!!.....aldri i verden om jeg hadde sendt en 15 åring til "syden" på heisatur med kompiser.

Skrevet

Jeg ville aldri latt en 15 åring reise alene til Tyrkia.

Jeg har en niese på 17 år som ville reise alene til Tyrkia i sommer, det fikk hun ikke lov til med mindre hun hadde reist med en som var godt voksen og ansvarlig.

Når jeg var 18 år dro jeg og en på 17 år til Tyrkia, men nå er det 10 år siden da.

Trodde det var ganske strenge regler på det og sende mindreårige til syden jeg.

Gjest LilSweetie
Skrevet

Rent "regelmessig" er det vel bare å kjøpe flybilletter og hotell separat, en 15-åring får jo lov til å gjøre begge de tingene alene.

Men høres ikke så lurt ut, nei, hvis han vil til Syden uten foreldrene kan han vel heller dra på språkreise e.l!

Skrevet

synes også det høres helt vanvittig ut å sende en 15 åring på ferie til utlandet uten oppsyn. for det er jo det det er snakk om.

enn om noe alvorlig skulle skje. vil en 15 åring være moden nok til å vite hva han skal gjøre???

å når det er sagt så hva er motivet til en 18 årig guttunge som skal på ferie tur til billige tyrkia.

tviler på at det er shopping som står i hodet.

Gjest seroxata
Skrevet

jeg sa aldri at gubben min har gitt lov til dette, bare så det er avklart med en gang ;)

for det kommer ikke på tale..

vi begynte bare å fundere på dette her, om det i det hele tatt var lov, og var derfor jeg spurte.. (bare så ikke gubben min får rykte på seg for omsorgssvikt her, hehe)

Gjest Madam Felle
Skrevet

Hadde aldri gitt en 15 åring lov til å reise alene med kamerater til syden, og det hadde ikke spilt noen som helst rolle om reiseselskapet hadde tillatt det eller ikke. For han hadde rett og slett ikke fått lov av meg

Jeg mener han har lov av reiseselskapet, om han reiser med andre som er over 18.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...