flickan Skrevet 9. september 2006 #1 Skrevet 9. september 2006 For to minutter siden ringte en dame og presenterte seg fra Cappelen forlag. Hun sier de gjene vil gi meg tre bøker for å promotere forlaget. De var utsatt for hard konkurranse...blablabla.. og ville gjerne ha folk til å lese cappelens forfattere. Mistenksomt spør jeg om dette er enda en sånn jævla bokklubb, og hun forsikrer meg om at det er det ikke.. Så tenker jeg, dette høres rart ut, men jeg liker jo å lese.. hvofor ikke..? Så velger jeg tre bøker, og rett før hun legger på sier hun at det er BARE Å SI FRA HVER MND hvis jeg ikke vil ha flere!!!!! Gjett om de skal få forbrukerrådet på nakken. De visste kanskje ikke at de ringte til damen som ringer direkte til adm.dir og kjefter når jeg ikke får det som jeg vil!! Jeg lover bråk!
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 9. september 2006 #2 Skrevet 9. september 2006 Send dem mail og si at du vil bruke angreretten din, og ikke vil ha noe som helst fra dem. Og så forteller du akkurat hva du mener om metodene deres. Gi dem inn. Hater telefonsalg!
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2006 #3 Skrevet 9. september 2006 Vært borti det samme en gang. Husker ikke nå hvilken bokklubb det var. Husker personen på telefonen skulle GI med tre bøker. Jeg sa spesifikt at jeg ikke ville bli medlem av noen klubb, men neida hun ville jo bare gi meg re bøker. Det var alt. Så får jeg bøkene, og der ligger det info om hvordan jeg skal avbestille hver måned framover. Ble skikkelig irritert. Sendte ganske krasst brev tilbake, og de avsluttet medlemskapet med en gang.
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2006 #4 Skrevet 26. september 2006 Opplevde akkurat det samme med noe helsekostprodukter som de ville sende til meg gratis, for at jeg skulle få prøve det. Det skulle ikke komme noe mer i posten, jeg måtte gå på helsekostbutikk og kjøpe om jeg ønsket mer. Så sa hun helt til slutt (etter at hun hadde tatt opp samtalen på bånd eller hva det er de gjør..) at jeg måtte avbestille hver mnd. Jeg ble rasende og spurte om hun sa det jeg trodde hun sa, og at hun kunne glemme hele greia. Da kleiste HUN på røret!! Da ble jeg enda mer rasende!! Ringte "selgerfirmaet" og ga beskjed at jeg ikke fant meg i å bli oppringt på min private mobil, lurt og deretter slengt på røret til!! Hun skulle ta en oppstramming på denne ansatte lovte hun.. Ellers var jeg også borti noe lignende med Brafilm. Skulle bare få en e-post med informasjon, og hvis jeg ønsket å bli medlem skulle jeg klikke på linken i e-posten. Ingenting kom til å skje hvis jeg ikke gjorde dette. Så kom det en film, en regning og senere en regning til. Vanskelige var de å få tak i også, for ingen svarte på tlf. når jeg prøvde jevnlig å ringe en hel dag. I 3-tiden fikk jeg endelig svar, men da var det en telefonsvarer som opplyste at de stengte kl. 3!! Men de måtte gi seg til slutt, jeg var så da jeg endelig fikk tak i dem at jeg truet nesten med mord Nei, styr unna telefonselgere. Det er aldri noe å tjene på det, om det er DE som ringer DEG!!
Wonders Skrevet 27. september 2006 #5 Skrevet 27. september 2006 Cappelen ringte meg oxo, jeg var på hugget å spurte m en gang om jeg ble vervet og måtte avbestille på månedbasis osv, hun ble litt satt ut i andre enden, og sa lavt at det var noe jeg måtte sende inn om jeg ikke ville betale for de fortløpende bøkene som kom i ettertid, KLART jeg takket nei!!!!! Det er alltid noe lureri med dem, ett eller annet, men de er jo så kjappe vettu. Takker konsikvent nei til alt sånn jeg.
flickan Skrevet 27. september 2006 Forfatter #6 Skrevet 27. september 2006 Hadde nesten glemt denne tråden.. det første jeg gjorde mandag morgen var å ringe cappelen og kjeftet dem ut. De har satt ut telefonsalg-virksomheten til et ekstern slskap og dama ble faktisk glad for at jeg ringte og fortalte dem det. Som hun sa,"det er ulovlig og vi tjener ikke på det i det lange løp" Hun ga meg direktenr til sjefen for selskapet som hadde ansvaret for telefonsalget så jeg kunne ringe og kjefte ut henne litt og :ler:Hun skulle oså bringe det videre til sin sjef. det gjorde jeg, og sjefen sa at hun skulle høre på opptaket og hvis min historie stemte måtte de vurdere å sparke selgeren. De kunne ikke drive seriøst og samtidig lure folk. Ble litt paff da, men det er vel sikkert stor utskifting i sånne selskap.. Kan hende de bare jattet med meg, men det var deilig å føle at men ble tatt seriøst.
14062003 Skrevet 28. september 2006 #7 Skrevet 28. september 2006 Dessverre tjener firmaene stor penger på å lure folk på denne måten. Det er jo en grunn til at de gjør det. Derfor er det ekstremt viktig å si fra når man blir rammet av slikt lureri! Både til firmaet og til forbrukerOMBUDET (ikke forbrukerRÅDET).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå