Gå til innhold

rød eller grønn curry paste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en oppskrift hvor det står rød curry paste. Kan jeg bruke grønn istedet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, du kan bruke det. Jeg varierer med grønn, rød og gul curry uavhengig av oppskrift.

Skrevet

Hva er egentlig forskjellen på de? Er den ene sterkere enn den andre?

Gjest Fjellsippa
Skrevet

Rød karrypasta er den sterkeste. Du må være forsiktig når du har den i, ellers kan du fort ødelegge maten. Grønn er mye mildere, og du kan nesten ha ubegrenset i uten av det blir for sterkt. Du kan altså ikke bruke samme mengde. Smaken er også forskjellig.

Skrevet

klart du kan bruke grønn istedenfor rød! Rød er sterkere, men du burde uansett smake til hvor mye du skal bruke :)

Skrevet
Rød karrypasta er den sterkeste. Du må være forsiktig når du har den i, ellers kan du fort ødelegge maten.

synes ikke den røde var spesielt sterk, jeg... :sjenert: sikkert forskjell på merker, men har brukt både den røde og den grønne, var ikke den helt store forskjellen heller.

Skrevet
synes ikke den røde var spesielt sterk, jeg...  :sjenert:    sikkert forskjell på merker, men har brukt både den røde og den grønne, var ikke den helt store forskjellen heller.

Jeg synes heller ikke det er store forskjellen på de forskjellige.

Skrevet

Jeg syn sikke det er noe særlig forskjell i styrken på de forskjellige currypastaene. Jeg bruker de også om hverandre, men liker krydringen best på den som er lilla, den er heller ikke så veldig sterk. Den kjøper jeg i 250 gr bokser i innvandrerbutikker.

Som de over her sier så er det sikkert stor forskjell på merkene, lager noenganger pastaen selv hvis jeg skal lage en gryterett, er enkelt å kjøre sammen chili og div krydder i foodprosessoren, og pastaen holder seg et par uker i kjøleskap eller enda lengre i frysen

Skrevet

Jeg bytter også på å bruke rød eller grønn karripasta, veldig godt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...