karrie Skrevet 9. september 2006 #1 Skrevet 9. september 2006 Kjæresten min har snart bursdag, og i den forbindelse lurte jeg på om noen har oppskrift på en kake som er litt kokosbolle-aktig. Jeg vet ikke om det finnes eller hvordan den i såfall skulle vært, bare vet at kokosboller er no av det beste han vet hehe. Noen forslag? Eventuelt oppskrift på kokosboller man kan lage selv?
smile Skrevet 9. september 2006 #2 Skrevet 9. september 2006 Kokosbollekake: 6 pk gelatin løses i vann 4 eggehviter 4 dl sukker 1 ts vaniljesukker 1 dl kokende vann litt kokosmasse Glasur: 1 pl. kokesjokolade 1 stk delfia /kokosfett (ca en valnøtt-str.) litt kokosmasse Eggehvitene vispes stive, tilsett sukker og vaniljesukker litt etter litt mens du pisker. Rør smeltet gelatin i massen. Pisk kraftig i 10 minutter. Dryss kokosmasse på et fat og sett en kakeformring på. Fyll massen i og la den stivne. Løsne etterpå! Glasuren: smelt sjokolade i kokosfettet. (vannbad) Smør på den stivna kaka og dryss over kokosmasse! Du kan sikker ha dette i små former og lage kokosboller istedet! Lykke til!
karrie Skrevet 9. september 2006 Forfatter #3 Skrevet 9. september 2006 Tusen takk for svar smile! Det hørtes ikke dumt ut. Jeg bare hadde to spørsmål. "6 pk gelatin" - du mener da plater ikke sant? Også "1 stk delfi/kokosfett (ca en valnøttstr)", skal det være en bit av delfiafettet på størrelse med en valnøtt da? ble litt i tvil om den "1stk" foran. Jeg må tydeligvis ha det inn med teskje i dag hehe, men er bare vant til å lage basic-kaker så derfor er det bedre å være sikker..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå