Gyda Skrevet 9. september 2006 #1 Skrevet 9. september 2006 Har fått skikkelig sur-lukt i ei donegribukse. Mener at jeg leste en gang for lenge siden her inne at man kunne legge klær som hadde fått sur-lukt i eddikvann. Husker jeg riktig? Hva er blandingsforholdet ca? Hvor lenge skal jeg la den ligge der?
Gjest gnu Skrevet 9. september 2006 #2 Skrevet 9. september 2006 En god dæsj La det ligge i noen timer, om ikke over natten. Ellers er Vanish veldig bra mot sur lukt.
Gjest Gjesta Skrevet 9. september 2006 #3 Skrevet 9. september 2006 Det er heller ikke så dumt å vaske den om igjen, uten tøymykner, og la den tørke i friskluft etterpå.
Gyda Skrevet 9. september 2006 Forfatter #5 Skrevet 9. september 2006 har prøvd å vaske den igjen - men det hjalp ikke. Skal hive buksa i en bøtte med eddik-vann før jeg går og legger meg. Takk for hjelpa.
Gjest gjesta Skrevet 10. september 2006 #6 Skrevet 10. september 2006 Du får ikke fjernet surlukt i klærne ved å vaske de på nytt igjen. Tvert i mot så har jeg oppdaget at surlukt kan smitte over på andre plagg dersom de vaskes sammen. Eddik er helt supert. Funker som bare det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå