Gå til innhold

Første brudekjoleprøving unnagjort!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har jeg vært og prøvd brudekjoler for første gang, og jeg skjønner nå at dette kommer til å bli veeeeeldig vanskelig. De ansatte i butikken var kjempeflinke og fant fram kjoler som passet perfekt, men hvordan i all verden skal jeg velge??? :forvirret:

Var egentlig 2 det sto mellom til slutt, og de var veldig forskjellige. Den ene helt klassisk, men veldig "brudekjole" hvis dere skjønner, mens den andre var mer spennende og annerledes, men ikke så "stiv" som den første.

Sikkert veldig dårlige beskrivelser, prøver å finne bilder av de på nettet nå.

Men er det noen her som har noen gode råd om hvordan man skal velge Kjolen???

Bør man lytte til andres råd, prøve flere kjoler, eller bare ta et valg der og da? Er så redd for å kjøpe en kjole for så å finne en annen et par uker senere... Hjelp! :forvirret:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er redd for å komme i samme situasjon. Jeg tror ikke jeg kommer til å prøve flere kjoler etter at jeg har kjøpt, og da kan jeg jo alltids prøve å overbeise meg selv om at de jeg evt synes er fine etter dette helt sikkert IKKE er like fine på..

Jeg er håpløs sånn. Er sånn når jeg skal kjøpe helt vanlige ting også. Må gjennom ALLE butikkene først tilfelle jeg finner noe som er finere, for så å som regel gå tilbake til en av de første jeg prøvde.. :ler:

Tror du bare må følge magefølesen. Det skal jeg.

Skrevet

Ja, alle sier at man "bare vet det" når man prøver den rette kjolen, men jeg forstår ikke helt at det skal skje med meg. Er akkurat som deg, Bare Bea, når det gjelder generell shopping, må sjekke alt først. Og det kan jo bli litt slitsomt når det gjelder brudekjoler :)

Finner ikke bilder på nettet av de kjolene jeg prøvde heller. Søren og, tenkte jeg skulle høre deres mening.

Skrevet

Jeg var på min første prøving i dag, syntes det var vanskelig å finne den rette.. i hvertfall for ei som har litt fett på kroppen. Han som hjalp meg var kjempe flink. (Men fy for noen priser) Men fant en jeg likte godt, prisen kom som kjøpepris 9450,- Stiv pris, men kjolen var nydelig, når jeg hadde på slør og sånn..

Skrevet

Håper du har god tid.... :sjenert:

Det er ingeting som sier at man ikke kan prøve de samme kjolene flere ganger.

Gå i forskjellige salonger om du har muligheten.

La valget modnes litt.

Jeg endte opp med kjolen jeg prøvde i den 3 brudesalongen,

men kjøpte den først i den 5. :forvirret:

Skrevet (endret)

Jeg var også på første kjoleprøving i dag. Første kjolen passet ikke, nr 2 var perfekt :) Prøvde 3 til som ikke var meg i det hele tatt.

Jeg kjøpte den andre kjolen jeg prøvde, og jeg angrer virkelig ikke. Jeg "bare visste det". Som Dragona har jeg litt fett på kroppen og trodde ikke jeg skulle finne noe. I denne kjolen følte jeg meg slank og vakker, den var helt enkel og veldig *meg*.

Hun som hjalp meg var kjempeflink og hun kommenterte at det er ikke ofte hun ser at kjolene sitter så bra med en gang :D

Jeg skal ikke prøve flere kjoler, det tør jeg ikke. Nå har jeg kjøpt og da er det bestemt!

Endret av Elingh
Skrevet

Jeg vet det høres teit ut men jeg mener at man bare VET når man prøver den rette. Jeg hadde forelsket meg i en på nett, men dro likevel først til en butikk som ikke har det merket fordi alle sider at ting ser annerlede sut på og kanskje du liker noe annet bedre når du prøver...

Kjolene var fine de men det var ingen jeg følte "sa noe til meg"...

Så kom jeg i en annen butikk hvor kjolen jeg hadde forelsket meg i hang på stativet i riktig str til og med...og jeg var solgt....prøvde en kjole til men dama sa bare "du trenger ikke prøve flere...jeg ser at det er den du vil ha....ingen andre kommer til å være like fine for deg"..og hun hadde helt rett. Jeg kjøpte kjolen for snart 7 mnd siden....det er enda 6 mnd igjen til bryllupet men jeg har ikke angret 1 sekund!

Skrevet

Hvis du har god tid synes jeg absolutt du skal ta tiden til hjelp og la kjolevalget "modne". Du trenger ikke å bestemme deg etter første kjoleprøving.. det er jo bare å gå tilbake og prøve igjen..

Når det gjelder spørsmålet ditt om valg mellom en veldig tradisjonell og en litt mer spennende kjole ville jeg helt klart gått for den mer spennende... (veldig spent på bilder..!!). Jeg syns det er så mange som gifter seg i den "samme" kjolen. Hvorfor ikke skille seg ut litt? Ganske sikker på at jeg kommer til å velge en litt annerledes kjole selv.. Livredd for å få et alt for stivt bryllup.. ønsker at det skal være uformelt og en morsom fest.. og da tror jeg kjolevalget også legger en (bitteliten) føring..

Skrevet

bekymrer meg en del for dette jeg også.. skal prøve kjoler for første gang på lørdag, og regner med at det kommer til å bli MYE prøving fremover hvis jeg ikke treffer blink og finner drømmekjolen med en gang! :)

jeg har tittet mye på nettet og vet hva jeg synes er fint og ikke, og hvilke merker jeg liker... men vet ikke hva som kler meg når jeg har det på!

Skrevet

Jeg skjønte heller ikke dette her med at "Du bare VET når du har funnet den rette kjolen"

prøvde en del forskjellige, men det var hele tiden noe feil her, eller noe galt der.

Men så prøvde jeg en kjole, som jeg egentlig bare smilte når jeg hadde den på. Gikk å tittet i speilene i 10-15 minutter, og denne gangen var det hverken noe som var rart der, eller feil her. Så sa mamma: "Er du klar over at du nå har hatt på deg den kjolen i et kvarter uten å klage en gang"?

Da skjønte jeg at, hvorfor ikke bare slå til? Kjolen ga meg en god magafølelse og jeg kjøpte den der og da.

Mat jeg smiler hver gang jeg tenker på den, og har ikk angret et sekund.

Så finner du noe du føler er rett syns jeg bare man skal slå til. Det er en jungel av kjoler der ut, men ikke dermed sagt at du finner noe som er ENDA bedre enn den du har kjøpt.

lykke til:)

Skrevet
Var egentlig 2 det sto mellom til slutt, og de var veldig forskjellige. Den ene helt klassisk, men veldig "brudekjole" hvis dere skjønner, mens den andre var mer spennende og annerledes, men ikke så "stiv" som den første.

Jeg var i samme situasjon første gang jeg prøvde kjoler. Stod om to forskjellige. En klassisk og en moccafarget med masse draperinger i skjørtet. Dagen etter dro jeg til en annen salong og forklarte damen hva jeg likte. Den første kjolen hun fant fram var helt fantastisk, og den ble det. Det var ikke snakk om noe annet en gang. Alle andre kjoler bare "bleknet" i forhold.

Tror det er verdt å prøve flere kjoler. Når du har funnet KJOLEN vet du det, sånn var det iallefall for meg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...