Gjest Gjest Skrevet 9. september 2006 #1 Skrevet 9. september 2006 Datteren min på 6 år har begynt å klage endel over at hun har vondt i bena, det er som om det prikker under bena sier hun, hun har ikke vondt i leggene. Hun sier også at "å mamma, rumpa mi rister" Det er jo tydelig at noe skjer, men hva?
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2006 #2 Skrevet 9. september 2006 Husker da jeg hadde voksesmerter, hadde noe stikking i leggene liksom. Som om benet (inni benet) ble strukket på en måte... vanskelig å forklare.. Men kan ikke huske jeg kjente noe i rumpa eller under bena...
brumma* Skrevet 9. september 2006 #3 Skrevet 9. september 2006 Mener å huske at det var en stikkende, intens smerte i beina. Leggene og knærne. Jeg husker ingen prikkende følelse, og hadde aldri vondt under bena eller rompa. Voksesmerter kommer såvidt jeg vet av at bena strekkes, så jeg synes ikke det høres ut som voksesmerter (men jeg er ingen lege da, sånn for ordens skyld
Gjest gjesta Skrevet 9. september 2006 #4 Skrevet 9. september 2006 Det høres jo bare ut som beina har sovnet, og at hun har leamus i rompa. Men hvis det er veldig ubehagelig/vondt for henne, burde du vel ta henne med til legen.
brumma* Skrevet 9. september 2006 #5 Skrevet 9. september 2006 Det høres jo bare ut som beina har sovnet ← Dette tenkte jeg på også. Det er vanlig å kjenne prikking ved dårlig blodgjennomstrømning.
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2006 #6 Skrevet 9. september 2006 Dette tenkte jeg på også. Det er vanlig å kjenne prikking ved dårlig blodgjennomstrømning. ← ja det kan jo hende, det har jeg ikke tenkt på. Rumpa har hun bare klagd over en eller to ganger, men bena har vært nesten hver dag..
Far til 2 Skrevet 9. september 2006 #7 Skrevet 9. september 2006 Jeg kan heller ikke huske at det var noe stikking. Isteden kjentes det som om noen muskler i leggen, fra kneet til ankelen, slo knute på seg eller ble "strekt". I ettertid mener noen at det ikke er musklene som blir "strekt", og at det faktisk ikke finnes noen god forklaring på problemet. Mine foreldre forsøkte å masere leggene i 10 minutter. Jeg syntes det hjalp, men basert på den siste informasjonen om at det ikke er musker som strekkes var nok dette innbilning fra min side. Det gikk over iløpet av 1år (muligens 2 år ?).
Lykkelig eks-frue Skrevet 9. september 2006 #8 Skrevet 9. september 2006 Min ene har kraftige voksesmerter i leggene til tider. Såpass ille at han våkner om natta, og hylgråter. Han har forklart det som at det starter med prikking og så går over til noe som ligner kramper. Etter sånne runder blir den ellers så aktive gutten ute av stand til å gå langt i noen timer. Selv husker jeg mine egne voksesmerter. De var aldri leggene, men i knærne. Det gjorde at knærne låste seg og jeg hadde vondt for å gå. Den smerten kan jeg ikke beskrive som noe annet, det gjorde bare vondt.
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2006 #9 Skrevet 9. september 2006 jeg husker mine voksesmerter som verking
La Guapa Skrevet 10. september 2006 #10 Skrevet 10. september 2006 jeg husker mine voksesmerter som verking ← Jeg også....verkende, ganske intense smerter i beina.
Gjest gjest1 Skrevet 10. september 2006 #11 Skrevet 10. september 2006 Begge mine jenter har i perioder hatt vondt "inne i bena". De har beskrevet det som stikkende smerte. Her har det hjulpet med lett massasje, mulig det trøster sjelen mer enn kroppen, men det funker ihvertfall.......
Gjest gjesta Skrevet 10. september 2006 #12 Skrevet 10. september 2006 Jeg var veldig plaget med voksesmerter, og det kjennes ut som intens verking inni lår og legger, som noen sier over her. Husker fortsatt at jeg våkna om natta av at det var vondt. Mamma pleide å ha varmt vann (så varmt som jeg tålte) i badekaret, men ikke mer enn at når jeg lå på rygg var lårene mine over vannet. Så lå jeg og snudde meg etterhvert som det lindra.
Flowery Skrevet 10. september 2006 #13 Skrevet 10. september 2006 Jeg også husker det som verk i og rundt knærne. Grusomt vondt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå