Gå til innhold

Bruke opp fløtegratinerte poteter

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går hadde vi kalkun stek og fløtegratinerte poteter, men det ble en hel form igjen.. Har noen noe tips til hva jeg kan bruke det til? orker ikke å styre så mye på kjøkkenet i dag så det blir ikke stek eller noe... kommer ikke på noen ting!!!

Skrevet (endret)

mmm fløtegratinerte poteter. Jeg hadde nok småspist dem opp i løpet av dagen og hatt en pizza i ovnen på kvelden, men det er nå meg da. Hadde ikke klart å la være :ler:

Ellers fungerer det jo til alle typer kjøtt, Det første som slo meg var kyllingilet, men om dere hadde kalkun i morgen frister kanskje ikke det så mye. Hva med helgrllet kylling, denttrenger jo bare varmes i ovnen. Det fines jo mange andre typer kjøtt også som bare kan puttes i ovnen, uten så mye arbeid... Kommer jo litt ann på hva man har lyst på.

Jeg ser for meg at et par gode karbonader greit kan funger med fløtegratinerte poteter, men nå er jo jeg så glad i det da at jeg mener det passer til så godt som alt.

Endret av Gyngestol
Skrevet

En veldig enkel løsning kan være å varme opp potetgratengen i ovnen og servere kaldt, ferdig pålegg til. Feks roastbiff eller gravlaks. Kanskje med kokt brokkoli i tillegg?

Eller koteletter: Ferske lammekoteletter (det hadde vi i går, og det er bare så godt! :) ) eller feks nakkekoteletter. Begge deler tar få minutter å steke - vi griller lammekoteletter i grillpanne 3 min på hver side.

Eller benfri filet av et eller annet slag: Biff, rett og slett, ytrefilet av svin eller kalv, indrefilet av lam... Eller laksefilet! ;)

Skrevet

Takk :) Det blir søndagsmiddsagen i morgen så vi får se hvs det blir til!

Skrevet

Du kan faktisk sette hele formen i fryseren og bruke den en annen gang....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...